چاپ این برگه

دکتر تقوی نژاد: شیوه انتصاب مدیران در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تغییر می‌کند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گام مهمی در راستای حرکت به سمت نظام شایسته سالاری با استقرار کانون ارزیابی شایستگی مدیران حرفه‌ای در این وزارتخانه برداشته شده و به زودی شیوه انتصاب مدیران در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تغییر می‌کند.

به گزارش بویرنیوز، سید کامل تقوی نژاد روز چهارشنبه در همایش مدیران توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور که در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود: نقش مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری در دانشگاه‌ها، نقشی برجسته و تاثیرگذار است که می‌تواند زمینه  تعالی و رشد سازمان را مهیا کند. منطقی سازی ابعاد سازمانی، باز مهندسی ساختار سازمان در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از مهم‌ترین ماموریت‌هایی است که این مرکز باید با دقت و سرعت انجام دهد.

وی ادامه داد: ارزان سازی فعالیت‌ها و خدمات از دیگر برنامه‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برای تبدیل شدن به سازمانی پیش رو، خلاق و سازنده باید ساختارهای اداری، مجدد و با دقت لازم بررسی و مرور عمیق کارشناسی صورت گیرد و آن چه را که شایسته نظام اداری مطلوب حوزه سلامت است، طراحی و پیاده سازی شود.

تقوی نژاد بیان کرد: استفاده دقیق و مطلوب از فناوری‌های نوین باید مورد توجه باشد. استفاده از روش‌های مختلف علمی و فناوری باید کارآیی خدمت در حوزه سلامت را افزایش دهد.

وی افزود: بهره وری نظام سلامت تکلیف قانونی است. با مدیریت بهینه و صحیح در امور اداری و اجرای درست چرخه مدیریت می‌توان صرفه جویی قابل توجهی را در منابع دانشگاه‌ها شاهد باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: رضایت‌مندی مردم و همکاران از سیاست‌های اصلی وزیر بهداشت است و تاکید وزیر بهداشت، افزایش حداکثری رضایت مردم از خدمات دهندگان سلامت است. رضایت‌مندی مردم هنگامی حاصل می‌شود که همکاران ما در وزارت بهداشت راضی باشند و باید برای افزایش رضایت‌مندی آنها تلاش و برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.