پنجشنبه 14 شهریور 1398 - 0:09

دکتر تقوی نژاد: شیوه انتصاب مدیران در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تغییر می‌کند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گام مهمی در راستای حرکت به سمت نظام شایسته سالاری با استقرار کانون ارزیابی شایستگی مدیران حرفه‌ای در این وزارتخانه برداشته شده و به زودی شیوه انتصاب مدیران در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تغییر می‌کند.

به گزارش بویرنیوز، سید کامل تقوی نژاد روز چهارشنبه در همایش مدیران توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور که در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود: نقش مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری در دانشگاه‌ها، نقشی برجسته و تاثیرگذار است که می‌تواند زمینه  تعالی و رشد سازمان را مهیا کند. منطقی سازی ابعاد سازمانی، باز مهندسی ساختار سازمان در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از مهم‌ترین ماموریت‌هایی است که این مرکز باید با دقت و سرعت انجام دهد.

وی ادامه داد: ارزان سازی فعالیت‌ها و خدمات از دیگر برنامه‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برای تبدیل شدن به سازمانی پیش رو، خلاق و سازنده باید ساختارهای اداری، مجدد و با دقت لازم بررسی و مرور عمیق کارشناسی صورت گیرد و آن چه را که شایسته نظام اداری مطلوب حوزه سلامت است، طراحی و پیاده سازی شود.

تقوی نژاد بیان کرد: استفاده دقیق و مطلوب از فناوری‌های نوین باید مورد توجه باشد. استفاده از روش‌های مختلف علمی و فناوری باید کارآیی خدمت در حوزه سلامت را افزایش دهد.

وی افزود: بهره وری نظام سلامت تکلیف قانونی است. با مدیریت بهینه و صحیح در امور اداری و اجرای درست چرخه مدیریت می‌توان صرفه جویی قابل توجهی را در منابع دانشگاه‌ها شاهد باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: رضایت‌مندی مردم و همکاران از سیاست‌های اصلی وزیر بهداشت است و تاکید وزیر بهداشت، افزایش حداکثری رضایت مردم از خدمات دهندگان سلامت است. رضایت‌مندی مردم هنگامی حاصل می‌شود که همکاران ما در وزارت بهداشت راضی باشند و باید برای افزایش رضایت‌مندی آنها تلاش و برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309772
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اگر پست دوست ها بذارن …که از روی شایستگی باشه

  2. ناشناس گفت:

    واقعا سیاست های بهداشتی ودرمانی نیاز به یک بازنگری وتجدید نظر اساسی دارند.
    آقای دکتر تقوی اگر خدایی بخواهین پیش بروید باید در انتخاب مدیران وروساهای دانشگاه ها وشبکه های بهداشتی و بیمارستان ها و….. ملاک رااعتقاد به مبانی اسلامی ،سواد علمی و تجربیات مفید وسازنده کاری بگذارید، نه انتخاب آن ها براساس دیدگاه نمایندگان مجلس وجریان های سیاسی. که آنچه که این چندساله به وضوح قابل مشاهده است ضربه ای بوده که به خاطر این انتخاب های غیر اصولی وناکارآمد بر پیکره علمی وعملی حوزه بهداشت ودرمان وارد آمده است.
    مساله دیگر تغییر وتحول در سیستم های خانه بهداشت وبه خصوص حوزه فعالیت بهورزان است که انتظار می رود یک بازنگری اساسی صورت پذیرد. چشم انتظار تحولات بنیادین شماهستیم.

دیدگاه شما