جمعه 15 شهریور 1398 - 14:03

گفتگوی خواندنی با مدیر کهگیلویه و بویراحمدی که موفق به کسب نشان ملی مدیر برتر سال شد/+عکس

به گزارش بویرنیوز، خبرنگار سایت عصرامید از اصفهان گفت و گویی خواندنی با مدیرعامل شرکت گلتاش ترتیب داده که در ادامه آمده است:

ساعت حوالی ۱۰ صبح است از اصفهان به سمت مبارکه حرکت کردم تا گفتگویی با مدیر یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی استان داشته باشم، حدود ۲۰ دقیقه در مسیر بودم تا وارد شهرک صنعتی مبارکه شدم.

نگهبان مجموعه آدرس کوچه هفتم را داد،پس از کمی خوش و بش با نگهبان، با همراهی یکی از نیروهای حراست به دفتر مدیرعامل رفتم، وقتی حضور یک خبرنگار را به ایشان اعلام کردند طولی نکشید خودشان برای استقبال وارد سالن انتظار شدند و مرا به دفترشان دعوت کردند، جوانی پر انرژی و علاقه مند به کار به نظر میرسید، بلافاصله بعد از تعارفات معمول، سوالاتم را شروع کردم، مهندس یزدان کرمی؛ مدیرعامل گلتاش نیز با حوصله و مفصل جواب داد.

سوال: ابتدا خودتان را برای مخاطبان ما معرفی کنید؟

پاسخ: با سلام خدمت شما و همه مخاطبان فرهیخته تان، بنده یزدان کرمی هستم و از سال ۹۷ بعنوان مدیرعامل گلتاش منصوب شدم، قبل از آن نیز بعنوان مدیرعامل مجموعه بهداشتی ساینا مشغول به کار بودم.

سوال: از گلتاش و محصولاتش بگویید؟

پاسخ: شركت گلتاش (سهامي عام) درمردادماه ۱۳۶۱ به نام شركت آرايشي و بهداشتي گلتاش در اصفهان به ثبت رسيد و بر اساس مبايعه نامه في مابين سهامداران قبلي شركت و شركت پاكسان (سهامي عام) در خرداد ماه 1374 خريداري شد، این کارخانه در مساحت ۴۲۷۰۰ متر مربع به تولید انواع شامپو، انواع مايع دستشويي، صابون هاي بهداشتي، انواع كرم، انواع شامپو بدن، انواع نرم كننده موي سر، ژل ضدعفوني كننده دست، محصولات صنعتي و ادوات بسته بندي با برندهای سیو، شبنم و پونه، دنتامکس و آرومکس  مشغول است.

سوال: بسیاری از واحدهای تولیدی حتی در همین اصفهان از شرایط اقتصادی و ارزی سالهای اخیر بعنوان مانع جدی در مسیر تولید گفته اند، نوسانات ارزی و تحریم ها آیا گلتاش را هم درگیر چالش کرده است؟

پاسخ: تحریم ها برای ما فرصت بود، البته مشکلاتی را نیز به ویژه در زمینه ورود مواد اولیه سبب شد، ما در وهله نخست با استفاده از فرصت  مواد اولیه بسیار زیادی را خریداری و ذخیره کردیم، در گام بعد نیز سراغ بومی سازی مواد اولیه رفتیم تا در آینده بتوانیم حیات این مجموعه اقتصادی و شاغلان آن را تضمین کنیم.

حالا برای اولین بار در تاریخ مجموعه گلتاش و صنایع شوینده کشور، بخش هایی از مواد اولیه را به دست جوانان مستعد همین کشور بومی سازی کردیم.

در زمینه ارز هم ایراداتی بود اما در همین شهریور با اقدامات صورت گرفته رکورد صادرات از تاریخ تاسیس گلتاش شکسته میشود و ارز آوری خوبی هم قطعا خواهیم داشت.

سوال: در تیرماه ۹۸ شما رکورد  تولید و عرضه را هم شکستید، رسیدن به این مهم چطور محقق شد؟

پاسخ: با توجه به شعار مهم سال و انتظار از مجموعه های تولیدی برای رونق تولید و اشتغال، برای اولین بار در تاریخ مجموعه  تولید ۳ شیفت در مجموعه گلتاش را داریم که کسب رکورد برترین تولید و عرضه  کننده افزایش ۱۰ هزار تنی تولید و اشتغالزایی ۶۰ نفری در یک سال اخیر بخشی از ره آورد این نگاه در گلتاش بود.

همزمان سود دهی مان نیز بالا رفت رقمی نزدیک به ۳۰۰ درصد رشد سوددهی که مجموعه گلتاش را موفق به کسب دو جایزه ملی بهره روی و سودآوری کرد.

سوال: استقبال مردم از تولیدات شما بعنوان برند مطرح آرایشی و بهداشتی داخلی چطور بوده؟

پاسخ: خمیردندان های پونه، نسیم، صابون گلنار، مایع دستشویی سیو و شامپو شبنم بخشی از تولیدات ما هستند که در برخی از این محصولات مقام نخست فروش را داریم.

گاهاً  شاهد گرایشات به محصولات خارجی هستیم اما واقعیت اینست محصولات ما با بالاترین درجه کیفی عرضه میشوند، اگر همین محصولات در بسته بندی برند های خارجی عرضه شود و با محصولات همان برندهای معروف خارجی البته در بسته بندی های متفاوت، برای قضاوت به مردم ارائه شود، خواهیم دید استقبال و گرایش به خرید محصولات تولیدی ما درصد بالا و قابل توجهی را خواهد  داشت.

تمایل به کالای خارجی بیشتر مساله ای روانی است، ما طبق آزمایشات و بررسی های فراوان، این اطمینان را به مردم میدهیم که تولیدمان فراتر از تصور و با قابلیت رقابت با نمونه های خارجی با قیمتی به مراتب ارزانتر عرضه میشود.

سوال: عزمی برای حمایت از کالاهای بومی می بینید؟

پاسخ: بله ورود برخی نمونه های خارجی با محدودیت های شدید روبرو شده است اما همچنان در بحث اطلاع رسانی و تبلیغ حمایت از کالای ایرانی جای کار وجود دارد.

سوال: بخشی از دلیل گرایش مردم به اجناس خارجی به ظاهر آنها مربوط است، برنامه برای تغییر در شکل و ظاهر محصولات دارید؟

پاسخ: از همان روز نخست کارم در گلتاش بنا را بر تغییرات در مسیر بهبود و توسعه گذاشتم، در زمینه محصولات نیز طرح ها و ایده هایی برای تغییرات شکلی و کیفی ارائه کردیم.

محصول جدیدی نیز عرضه خواهیم کرد، به زودی کرم های ضدآفتاب و مرطوب کننده با بسته بندی و نام انحصاری تولید و روانه بازار خواهیم کرد.

سوال: چطور نشان عالی مدیر سال به مدیرعامل گلتاش رسید؟

پاسخ: دلیل کسب نشان مدیر  برتر سال توسط بنده و همکاران در عمل مجدانه به این شعار های مجموعه خلاصه میشود، «توکل بر خدا، کار تیمی، مسئولیت پذیری و انجام درست کار درست»!

سوال: بعنوان یکی از صنایع مهم اصفهان تا چه حد ارتباط با دانشگاه و استفاده از پتانسیل مراکز علمی را عملیاتی کردید؟

پاسخ: دانشگاه اصفهان، جهاد دانشگاهی و دانشگاه صنعتی شریف سه قطب مهم علمی مجموعه گلتاش هستند، قراردادهایی داریم، ما برای اولین بار در خاورمیانه، تولید سیلیکا (ماده اصلی خمیردندان ) را با همکاری این نهادهای دانشگاهی رقم زدیم.

سوال: از تولید و فروش که بگذریم در راستای مسئولیت های اجتماعی از جمله حراست از محیط زیست چه اقداماتی داشتید؟

پاسخ: اصفهان در منطقه ای کم آب قرار گرفته است، صنایع نیز زیاد است، ما در مجموعه گلتاش مفتخریم به واسطه حذف آلودگی ها و ایمن سازی تولید (طبق نتایج آزمایشات و تایید مراجع بهداشتی) و باز چرخانی آب استفاده شده مجموعه در چند نوبت جزو برترین های ایران در زمینه صنعت سبز بودیم.

امروز با قاطعیت میگویم حتی 1 لیتر آب هدر رفت در مجموعه نداریم و همه آب مصرفی، بازچرخانی می شود.

سوال: برنامه ای برای استفاده از سرمایه گذاری خارجی و بازاریابی و فروش نوین و الکترونیک دارید؟

پاسخ: چندین مذاکره با خارجی ها داشتیم و توافقاتی هم بوده، اثرش در پایان شهریور مشهود خواهد بود چرا که رقم قابل توجهی صادرات داشتیم و رکورد صادرات در تاریخ این واحد اقتصادی را شکستیم.

ماهانه بیش از ۱۰۰ تن صادرات خواهیم داشت، در همین ماه اخیر بیش از ۲۰۰ تن عرضه خارجی داشتیم.

در زمینه تبلیغات و فروش آنلاین اقدامات خوبی در حال انجام است و این مساله هم مد نظر خود ما نیز بوده است.

سوال: دلیل موفقیت یزدان کرمی و برند گلتاش در یک سال اخیر چه بوده؟

پاسخ: به نظرم این توفیقات در این سه شعار خلاصه میشود «توکل بر خدا، کار تیمی، مسئولیت پذیری و انجام درست کار درست» ، با توکل بر خدا و همراهی همدلانه تک تک نیروهای این مجموعه و البته مشورت و همراهی برای کارهای درست مجموعه گلتاش به موفقیت هایی رسید که در تاریخ این مجموعه اقتصادی  کم نظیر بود.

سخنان پایانی:

انتظار از مردم حمایت از کالای ایرانی است، در مقابل ما تولید کننده ها نیز وظایفی داریم، باید خودمان را به روز نگه داریم و با تولیدات شایسته محصولات درخور شان مردم تولید و عرضه کنیم، قطعا اگر اینطور شد حمایت از کالای ایرانی هم محقق میشود.

باید بدانیم به ازای خرید محصولات ایرانی هم  به اشتغال جوانان کمک میشود و در ادامه معضلات و فسادهای ناشی از بیکاری هم رفع میشود،همه ما از بیکاری جوانان تحصیل کرده مان گله مندیم اما از آنطرف کالای خارجی میخریم، خب کالای تولید داخل خریداری کنیم تا زمینه اشتغال فرزندانمان نیز محقق شود.

شروع کار با خودمان است، اگر خودمان را ملزم به خرید کالای ایرانی کردیم میتوانیم از مردم انتظار حمایت از کالای ایرانی را داشته باشیم، بنده هم در شرکت و هم خانه اولویت را به خرید اجناس ایرانی دادم.

به مردم عزیز ایران اسلامی این اطمینان را میدهم که تمام محصولات گلتاش با درجه کیفی عالی و با ویژه ترین حساسیت در یکی از بهترین و به روز ترین آزمایشگاه های ایران (آزمایشگاه گلتاش) بررسی و روانه بازار میشود، کیفیت محصولات مهمترین شاهد ما برای این مدعاست.

کیفیت را مسیر بی پایان میدانم که تا سرحد امکان باید در آن پیش رفت، همانطور که وعده دادم در اصلاحات پیش برنده و تغییر به نفع مشتری و مردم عزیز حد و مرزی نمیشناسم…

+موقع خداحافظی نگاهم به مجموعه تقدیرنامه ها و تندیس های گلتاش افتاد، در همین یک سال اخیر چندین افتخار ملی نصیب این مجموعه بزرگ اقتصادی استان اصفهان شده است، از بهره وری و سودآوری گرفته تا تحقق صنعت سبز، حمایت از مشتری، بهبود کیفیت و کسب نشان عالی مدیر سال به دستان مدیرعامل این مجموعه که در نهایت افتخارش برای استان اصفهان و مردمش بوده است.

بدون شک حمایت از تولیدات ایرانی و بها دادن به کار جوانان همین مرز و بوم علاوه بر رونق اقتصادی و تحرک و پویایی برای ایران اسلامی عزیز، به حل مشکل بیکاری فرزندان شایسته مان نیز کمک می کند این انتظار هم از خود ما مردم است و هم از مسئولان که هرچه در اختیار و توان دارند برای فعال ماندن صنایع از این دست، بگذارند.

پس بیاید از همین امروز از خودمان شروع کنیم و با خرید برندهای معتبر داخلی قدمی مهم برای قطع وابستگی به خارج و سرافرازی ایران برداریم.

/پایان پیام

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309770
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کریمی گفت:

    احسنت و درود بر جوانان شایسته کهگیلویه و بویراحمد/انصافاً هر جایی بها داده شد به این نخبه های جوان شاهد درخشش و موفقیت اونها بودیم

  2. ناشناس گفت:

    تنها میتونم بگم افرین وتو بهترینی وبهترین میمانی

  3. محمد صادق وظیفه شناس گفت:

    درود برجناب یزدان کرمی که باتلاش وکوشش توانسته توانایی های خودرا نمایش بگذارد باعث مسرت وخوشحالیست که یکی دیگراز فرزندان شایسته کهگیلویه وبویراحمد سکان مدیریت مجتمع تولیدات بهداشتی قطب صنعتی ایران را عهده دارشده است امیداست درپناه خداوندمتعال پیروز وسربلندباشید وآرزومندم تمامی فرزندان استان شایسته پرورکهگیلویه وبویراحمد بتوانند درتمامی عرصه های ملی اینچنین باغرور وتعصب خدمت صادقانه داشته باشند

  4. سعید م گفت:

    شرط می‌بندم اگر استان کهگیلویه و بویراحمد بود کنار زده میشد، تو اصفهان جایگاه رو شایستگی تعیین می‌کنه نه رابطه، باعث افتخار هستن این نخبه ها انصافاً

  5. اندیشمند مسلم گفت:

    افرین به تو جوان کهگیلویه و بویر احمدی
    باعث افتخار همه مردم استانی
    با آرزوی توفیقات بیشتر

  6. سیدفریدون معصومی گفت:

    احسنت جناب مهندس کرمی عزیز…..شما باعث افتخار استان و کشور عزیزمون هستید….به امید موفقیت های بیشتر…..

  7. مهری گفت:

    خداقوت به فرزندان شایسته استان و ایران زمین

  8. بویراحمد سرافراز گفت:

    برخی ها به نمایندگان می چسبند تا نام و نشانی ولو از روی غصب ، گیر آنها بیاید. سوال اینجاس واقعا جناب کرمی هم اینگونه بوده اند؟ پاسخ: قطعا خیر .. زنده باد مَرد روزهای سخت تحریم و خدا پشت و پناهت باد ان شالله

  9. جلیل گفت:

    سلام ودرود بر مهندس یزدان کرمی وهمه ی زحمتکشان شرکت گلتاش تلاش شما قابل ستایش است

دیدگاه شما