سه شنبه 12 شهریور 1398 - 10:55

آقای روحانی دکان باز کرده‌اند؟/وقتی ترجمه حرف‌های رئیس‌جمهور دردسرساز می‌شود/امضا گرفتن نمایندگان از وزیر جوان /حواشی رأی اعتماد به وزرا

جلسه علنی مجلس که بررسی صلاحیت دو وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در دستور کار داشت با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش بویرنیوز، مجلسی ها امروز وارد بررسی صلاحیت دو وزیر پیشنهادی دولت شدند، جلسه ای که با حواشی جالب همراه بود.

حسن روحانی زمانی که وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پروش شد، با کنایه در مورد استعفای بطحایی، گفت: وزیر سابق آموزش و پرورش به عشق شما نمایندگان و حضور در انتخابات از سمت خود استعفا داد و من چندان موافق استعفا نبودم.سرانجام فشار ایشان و دفتر موجب شد تا من این را بپذیرم، در دولت هیچ مشکلی بین من و آقای بطحایی و وزرای قبلی وجود نداشت.

روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش به هجمه ها علیه دولت بعد از سخنانش درباره مذاکره گریزی زد و ضمن تاکید براینکه تصمیمی برای مذاکره دوجانبه بین ایران و آمریکا نداشته و نخواهیم داشت گفت: چون ما این ها را نمیتوانیم در هر جلسه ای باز کنیم وقتی مذاکره میگوییم برخی گمان میکنند منظور مذاکره دو جانبه است. حرف ما واضح است حالا خارجی ها برداشت های مختلف میکنند ما به زبان فارسی صحبت میکنیم و آنها به زبان دیگر، ممکن است مترجمین یک مقدار بالا و پایین کنند. حال به این ها کاری نداریم.

اما زمانی که نمایندگان وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شدند، نادر قاضی پور به عنوان مخالف حاجی میرزایی پشت تریبون قرار گرفت. او اینبار هم حضوری پر حاشیه پشت تریبون داشت و وقتی که با حضور و تجمع نمایندگان دور رئیس جمهور روبرو شد، گفت «روحانی در مجلس دکان باز کرده است» او جهانگیری را هم بی نصیب نگذاشت و گفت: چرا فقط اعضای دفتر رئیس جمهور باید وزیر شوند؟ آقای جهانگیری خودت وزیر می‌شدی.

آذری جهرمی از جمله وزرایی بود که همراه روحانی به صحن علنی مجلس آمده بود.حضوری که با استقبال نمایندگان هم روبرو شد و اطراف وزیر جوان بسیار شلوغ بود و به نظر می رسید نمایندگان درحال گرفتن امضاهایی از وزیر هستند.

صندلی برخی نمایندگان مجلس چون عارف و جلالی شلوغ بود و برخی نمایندگان چون نعمتی، میرزایی نکو، وکیلی، حسنوند، ابطحی و …در بین صندلی های نمایندگان درحال رفت و آمد بودند و لابی های پیش از رای گیری در جریان بود

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309659
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما