چاپ این برگه

فیلمی عجیب از کهگیلویه و بویراحمد که دست به دست در فضای مجازی می چرخد/+عکس

فیلم دردآور از عقد موقت یک دختر ۹ ساله با یک جوان در شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد!

به گزارش بویرنیوز، فیلمی با این مضمون به سرعت در حال انتشار در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی است.

در این فیلم دختری بسیار کم سن و سال پای سفر عقد آنهم موقت؟! با یک جوان نشسته است و عده ای نیز خوشحال و خندان منتظر جواب بله این کودک معصوم نشسته اند.

کاربران شبکه های اجتماعی به نقل از فرد انتشار دهنده، این فیلم را متعلق به شهرستان لیکک بهمئی از مناطق گرمسیر کهگیلویه و بویراحمد می دانند، اما تاکنون هیچ واکنش رسمی به این فیلم صورت نگرفته و اینکه این مراسم واقعی است و یا خیر و اینکه در کدام منطقه است، مورد تایید نبوده است.

اگر فرض را بر صحت ماجرا بگذاریم که باید تاسف خورد به حال واحد‌های فرهنگی و البته افرادی که اجازه این جنایت را داده اند، ازدواج کودک در این سن و سال آنهم ازدواج مدت دار و موقت، فقط به یک جنایت شبیه است و بس و قطعا اگر این مسأله محلی از راستی و درستی داشته باشد باید به جد مقابل آن ایستاد.

اگر فرض را بر عدم صحت بگذاریم، باید با عوامل انتشار این دست تصاویر دردآور که روح هر انسان آزاده ای را آزرده خاطر می کند، با شدت برخورد کرد.

بدون شک انتشار این فیلم در سطح گسترده علاوه بر معرفی چهره زننده از مردم کهگیلویه و بویراحمد، موجب عادی شدن این دست ازدواج های خلاف رویه و عرف می‌شود.

قطعاً در اینجا هم وظیفه متولیان فرهنگی و هم متولیان سلامت فضای مجازی سنگین است، اگر شوربختانه صحت ماجرا تایید شود که باید در مقابل این جنایت ایستاد و با فرهنگ سازی برای خانواده ها و آگاه سازی مردم در مناطق دور افتاده و محروم استان و البته با تدارک اقدامات مقابله ای مانع تکرار شد.

اگر در آن طرف قضیه به دروغ بودن ماجرا برسیم باید باز هم به شدت با عوامل ساخت و انتشار آن برخورد کرد تا چهره یک استان به این سادگی توسط عده ای معلوم الحال مخدوش نشود و قبح یک اقدام خلاف عقل و عرف اینطور به سادگی شکسته نشود.

بویر نیوز به واسطه حراست از حریم شخصی افراد حاضر در فیلم، از انتشار این ویدئوی دردآور خودداری می کند.