دوشنبه 11 شهریور 1398 - 18:05

طرح یارانه دستمزد در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

گروه استان‌ها ـ معاون مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح یارانه کار دستمزد امسال در ۸ استان کشور اجرا می‌شود.

به گزارش بویرنیوز، محمد آذرپناه ظهر امروز در نشست با خبرنگاران استان اظهار داشت: طرح یارانه دستمزد امسال در 8 استان چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و‌بویراحمد، لرستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: جامعه هدف در طرح یارانه دستمزد، گروهی از جوانان هستند که در کم مزیت‌ترین شرایط قرار گرفته و فرصت مناسب برای اشتغال به کار آنها فراهم نشده است.

آذرپناه خاطرنشان کرد: یارانه دستمزد فاصله بین پرداخت کارفرما و حقوق کارگر است که یک سیاست جدید در بازار کار بوده است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی مکمل بخش دولتی و تعاون است، گفت: اولویت جذب نیرو در طرح یارانه دستمزد با نیروی فارغ التحصیل دانشگاهی است.

آذرپناه تصریح کرد: در سرمایه انسانی ضعیف هستیم و سیستم دانشگاهی در مهارت آموزی دارای خلاء است که با اجرای اینگونه طرح‌ها خلاء موجود تکمیل و نیروی جذی شده در کارگاه‌ها مهارت لازم را می‌آموزد.

وی اضافه کرد: بودجه لازم برای اجرای طرح یارانه دستمزد به صورت 100 درصد تخصیص یافته و 124 قرارداد و حواله پرداخت‌ها از سوی استان‌ها صادر صادر و طی یک هفته اعتبار واریز می‌شود.

وی با اشاره به طرح کارورزی به عنوان طرحی مهارت محور افزود: تاکنون 29 هزار کارورز از طریق این طرح به فرصت‌های شغلی جذب شده اند و برای کارآفرینی و اشتغال کارورزان تسهیلات و آموزش رایگان ارائه می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309619
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما