پنجشنبه 7 شهریور 1398 - 10:32

اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان رویکرد وزارت علوم است

بویرنیوز گفت :منصور غلامی صبح پنجشنبه  در حاشیه بازدید از دستاوردهای دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان، در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه این وزارتخانه در حوزه سنجش و پذیرش دانشجویان فقط به‌عنوان مجری عمل کرده وحمایت‌های لازم را نیز از بخش غیردولتی در حوزه آموزش‌های عالی به عمل می‌آورد، افزود: بی‌شک این حمایت‌ها در گرو برخورداری از شروط لازم است.

وی از رعایت استانداردهای وزارت علوم برای تاسیس یک رشته و یا یک دوره و مقطع تحصیلی را از جمله شروط لازم برای حمایت از بخش غیردولتی حوزه آموزش‌های عالی عنوان کرد و ادامه داد: استانداردهایی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای حمایت از یخش غیردولتی حوزه آموزش‌های عالی مدنظر دارد، شامل مواردی چون رتبه علمی اساتید، تعداد اعضای هیئت علمی و … است.

این مسئول با یادآوری اینکه یکی از اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، بازسازی و نوسازی برخی از خوابگاه‌های دانشجویی بوده است، تصریح کرد: مهم‌ترین بحث در زمینه خوابگاه‌های دانشجویی، حرکت به سمت استانداردسازی این خوابگاه‌ها است که در این راستا صندوق رفاه دانشجویی ادام به رتبه‌بندی خوابگاه‌ها کرده است تا مقوله استانداردسازی محقق شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها وظیفه‌ای فراتر از ایجاد اشتغال برای دانشجویان دارند و آن آموزش است، اظهار کرد: بدون شک، دغدغه‌ای که در عرصه اشتغال به وجود آمده، ناشی از عدم برنامه‌ریزی آموزش‌ها بر اساس نیاز دستگاه‌ها بوده است که در همین راستا تلاش کرده‌ایم گام‌های بلندی را در راستای توسعه رشته‌های از طریق آمار و اطلاعات به دست آمده، برداریم.

غلامی با بیان اینکه گام برداشتن در راستای اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان با منترل دروس و سرفصل‌ها و نیز کنترل ظرفیت‌های پذیرش دانشجو، یکی از اقدامات این وزارتخانه به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، توانمندسازی دانشجویان از دیگر برنامه‌های وزارت علوم است که با آغاز به کار ۱۹۶ مرکز رشد در دانشگاه‌ها محقق خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین برنامه سفر یک‌روزه خود به شهر زنجان، دانشکده علوم زمین دانشگاه تحصیلت تکمیلی علوم‌پایه زنجان را که متشکل از گروه‌های ژئوفیزیک، ژئودزی، تکتونیک، آب‌شناسی، پترولوژی و رسوب‌شناسی است، افتتاح کرد.

در حال حاضر در دانشکده علوم زمین ۱۶ دانشجو در مقطع دکتری زلزله‌شناسی و ژئودزی‌گرانی و ۴۹ دانشجوی کارشناسی‌ارشد در رشته‌های ژئوفیزیک و تکتونیک در حال تحصیل هستند. ساخت دانشکده زمین از سال ۱۳۹۳ با مساحت زیربنا بالغ بر ۶۳۸۰ مترمربع کلنگ‌زنی شد و سال گذشته خاتمه یافته و امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید./مهر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309422
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما