چهارشنبه 6 شهریور 1398 - 23:04

اصلاحات در عربستان؛ لغو تعطیلی فروشگاه ها به دلیل نماز / امکان فعالیت 24 ساعته

تعطیلی فروشگاه ها و رستوران ها در عربستان سعودی به هنگام اذان و نماز، لغو می شود.

به گزارش بویرنیوز، مشاهدات خبرنگار خبرگزاری فرانسه در ریاض حاکی است کم کم خیلی از فروشگاه ها و رستوران ها در ریاض، هنگام اذان و نماز، دیگر به مانند سابق تعطیل نمی شوند.

قبل از این، فروشگاه ها، رستوران ها و کافی شاپ ها هنگام نماز، به مدت نیم ساعت تعطیل می شدند.

گفته می شود این یکی از اصلاحات شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در راستای اجرای برنامه چشم انداز اقتصادی 2030  است. قرار است براساس این برنامه، کشور عربستان سعودی تا سال 2030 میلادی از وابستگی به درآمد نفتی خارج شود و درآمدهای غیرنفتی افزایش یابد تا تکیه اصلی این کشور به درآمدهای غیرنفتی باشد.

مالکان فروشگاه ها و رستوران ها معتقدند براساس مصوبه هیات وزیران درباره امکان فعالیت 24 ساعته، می توانند هنگام نماز هم به کار خود ادامه بدهند.

براساس مصوبه هیات وزیران سعودی، فروشگاه ها و واحدهای صنفی در صورت تمایل به فعالیت 24 ساعته باید مبلغی معادل 27 هزار دلار به دولت بپردازند. هدف از این مصوبه بهبود وضعیت کسب و کار و فعالیت های تولیدی است .

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: مالک سعودی یک رستوران بزرگ در ریاض نیز به مدیر داخلی اش این پیام را ارسال کرده است که در زمان نماز، رستوران باز باشد.

مالک رستوران  گفته است که هیات وزیران به مغازه ها فروشگاه ها و رستوران ها و بازارها اجازه داده است 24 ساعته باز باشند و این موضوع شامل ساعت های نماز هم می شود.

قبلا پلیس دینی که به اسم هیات امر به معروف و نهی از منکر شناخته می شد به مغازه ها مراجعه می کرد و آنها را مجبور به تعطیلی می کرد.. عصرایران

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309354
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما