یکشنبه 3 شهریور 1398 - 20:30

جوابیه دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به مطلب بویرنیوز

گروه سیاسی – دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به مطلب بویرنیوز پاسخ داد.

متن این جوابیه در ادامه می آید:

بدنبال انتشار مطلبی در سایت بویر نیوز که امروز یک شنبه 3 شهریور در این سایت با موضوع «دستگاه قضای کهگیلویه و بویراحمد رویکردش را تغییر دهد» انتشار یافت مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان درجواب به این مطلب و تنویر افکار عمومی مردم شریف، پاسخ داد.
در مطلب منتشره این سایت در خصوص «حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری»، لازم بذکر است:
در مدیریت دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، با همکاری سایر همکاران و سازمان زندان های استان و دستگاه قضایی از کلیه ی ظرفیت های قانونی موجود جهت کاهش جمعیت کیفری ، تمام مساعی و اهتمام خود را معمول داشته ، به گونه ای که در طول 4 سال گذشته از تکریم انسانیت و رعایت حقوق شهروندی در بحث نظارت ، بازرسی و بازدید از زندان ها و گفتگوی چهره به چهره با زندانیان ،رتبه های اول و دوم کشوری را داشته و در سال چهارم رتبه ی 4 کشوری را داشته ایم.
و اما در خصوص کاهش جمعیت کیفری که در راستای آیه ی تکریم از قرآن کریم و فرمایش حق تعالی و اجرای فرامین مقام معظم رهبری و رئیس محترم دستگاه قضایی قریب 700 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در طول 2 سال گذشته به طور کلی از زندان آزاد نموده و در سایر تسهیلات اعم از آزادی مشروط ، تعلیق اجرای مجازات، اعطای مرخصی و در مجموع کاهش جمعیت کیفری به موجب نامه ی شماره ی1688/4/س/151/2/110 مورخ 19/04/1398 جناب آقای نوروزی مشاور محترم رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و مدیر کل ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات ،رتبه ی 2 کشوری را به خود تخصیص داده است.
و اما در خصوص بازداشت افراد قبل از صدور حکم که در بخشی از خبر منعکس شده در سایت بویرنیوز که عنوان نموده «معنی ندارد وقتی حکمی صادر نشده و هنوز پرونده در مرحله تحقیقات است برای فرد حکم بازداشت صادر کنند» ، این امر با قانون مغایرت دارد باید بعرض مدیر مسئول سایت مذکور رساند که قبل از انعکاس اخباری که وجهه ی حقوقی قضایی دارند با یک کارشناس آشنای مسائل حقوقی مشاوره نمایند تا مرتکب جرم نشر اکاذیب نشوند.
لذا برای مثال و تنویر ذهن مدیر مسئول محترم سایت بویرنیوز و تنویر افکار عمومی مردم شریف استان به اطلاع می رساند:
در برخی از جرائم مثل قتل عمد، کلاهبرداری و سایر جرائم خشن یا حتی بعضی از جرائمی که آزادی متهم موجب تبانی و از بین بردن دلائل و آثار جرم می شود و یا بیم فرار متهم می گردد، قاضی رسیدگی کننده در بعضی موارد الزاماً بایستی مرتکب جرم را حتی قبل از صدور حکم در بازداشت نگهدارد، که این موضوعات در قانون مجازات اسلامی و قانون آئین دادرسی کیفری به آنها اشاره شده است.
علیهذا مدیر مسئول محترم سایت بویرنیوز با انتشار خبر موصوف مرتکب نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و بدبینی به دستگاه قضایی استان شده است که در جای خود و در صورت اقتضاء، اقدام قانونی در خصوص وی اعمال خواهد گردید.
والسلام علیکم ورحمَة الله و برکاته

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309186
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    با سلام خدمت مسولان قضایی استان.
    لازم هست سعه صدر به خرج بدن و کمی به عملکرد خودشون موشکافانه نگاه کنند .قطعا بویرنیوز بدون دلیل مطلبی رو منتشر نمیکنه

  2. سید گفت:

    با سلام احسنت به این جوابیه در فکر جواب بودم نمیدونستم چگونه بنویسم که حق مطلب در این وانفسای هجمه به دادگستری استان ادا شده باشد

  3. کامران گفت:

    آخ و بخت بویرنیوز!
    کمپوت چه دوس داریت تا من ملاقاتی سیتون بیارم؟

  4. ناشناس گفت:

    به یقین با آمدن دکتر نگین تاجی خیلی چیزها تغییر خواهد کرد

  5. متقی گفت:

    خواهش می کنم برای رضای خدا منتشر کنید .
    ابتدای پاسخ دستگاه قضا را که خواندم خیلی خوشحال شدم که چقدر حساب شده و خوب پاسخ دادند و با خود گفتم این است نظام اسلامی . اما به انتهایش که رسیدم هم چیز باطل شد همان که نمی خواستم شد و ای کاش روزی برسد که این پاراگرافهای آخر را دیگر نبینیم و نمی دانم اگر در همین جوابیه آن را نمی نوشتند چه اتفاقی می افتاد ؟
    آقایان محترم دادگستری این انقلاب خون بهای هزاران شهید و زجر و آه و ناله هزاران مادر و پدر فررند از دست داده هست ، انقلاب کردیم که حرفمان را بزنیم . هیچ کس نه موافق توهین است نه هتاکی و نه بی حرمتی . چرا از هر گل نازکتری به دستگاه قضایی نباید گفت ؟ ولی تو را به خون شهدا یکی از شما برای ما مردم بدبخت و بیچاره توضیح دهد : چرا هزاران مطلب علیه دولت و مجلس و مسولین و …. در سایتها نوشته می شود و صدها پاسخ هم داده می شود و در ادارات و سازمانها هزاران مطلب رد و بدل می شود اما تا حالا هیچ کس به جرم تشویش افکار نمی دانم اذهان عمومی محاکمه نشده اما همین که مطلبی در لابه لای هزاران مطلب گفته می شود و صد البته نویسندگان با هزاران احتیاط هم می نویسند اما شما از لابه لای آن یک جمله بیرون می آورید و حق خودتان را برای محاکمه به جرم تشویش اذهان محفوظ می دانید . والله اگر ما افکار عمومی هستیم ازجوابیه های شما که صدها بار بیشتر مشوش می شویم ! به کی پناه ببریم ؟ این چه حق و حقوقی است که فقط مختص شماست ؟ چه احترامی برای رسانه و افکار عمومی دارید ؟ خدا وکیلی هیچ ایرادی در دستگاه قضایی نیست ؟ اگر نیست پس چرا خودتان اعلام می کنید برخی قضات متخلف اخراج شدند ؟ تا حالا کدام نقد به شما وارد شد و آخرش نقاد را به جرم تشویش اذهان متهم نکردید ؟ خدا را شاکریم که آیت الله ریسی فعلا با این ادبیات مخالف است و اقتدار دستگاه قضایی را در برخورد با دانه درشتها می داند نه بستن دهان منتقدین .
    کمی هم برای افکار مردم احترام قایل شوید و بدانید مردم فهیمند و درس عدالت علی (ع) را مرور کنید . اگر علی (ع) با منتقدین در حاکمیتش اینگونه رفتار می کرد ما هم حاضریم حرف شما را بپذیریم . …
    بلافرض که نویسنده ای در مطلبش خطایی هم رخ داده ، چون شما در مصدر قدرت هستید حتما باید با زورتان ادبش کنید ؟ رافت تان را کجا خرج می کنید ؟ لطف پاسخ دهید اگر به جرم تشویش اذهان حقتان را محفوظ نمی دانید ؟.

  6. مجید گفت:

    بویرنیوز نیاز به یک مشاور حقوقی ترم اولی نیاز دارد تا مجددا چنین اشتباه مضحکی را مرتکب نشود..
    خداقوت به آقای مزارعی بابت زحمات بی شائبه شان
    خیر مقدم به دکتر نگین تاجی و آرزوی موفقیت برای ایشان و مجموعه قضا

  7. سید گفت:

    با سلام
    لفطا کدورت های شخصی را به کل دادگستری نسبت ندهید قانون را زیر سوال نبریید

  8. یزدگرد گفت:

    زور ککی خوایه !!!!!
    همه دونن بویرنیوز تو نونهسی؟؟؟؟؟؟؟

  9. بهزادیان گفت:

    باید عنوان خبرتون تهدید دادگستری کهگیلیویه و بویراحمد نسبت به مطلب بویرنیوز بی

    با این رویکرد کسی جرات انتقاد نداره.
    انتقاد ممکنه درست بو ممکنه اشتباه قرار نی اگه انتقادی ظاهرا اشتباه بی طرفو به هرچی دلتون بخاد تهدید کنید.
    البته دادگستری ریشو قیچی دس خشه مثلا ایتره بویر نیوزه به اعدام محکوم کنه تا دل یه عده پاچه خوار خنک وابو.

  10. بهزادیان گفت:

    طوری گفتید قانون که منه خواننده مطلب از ترس ادای قانون گفتنتون تا یه ماه دیگه جرات خواندن مطالب بویرنیوزه ندارم.شاید قانون اختصاصی امثال شما شامل حال منم بشه…..قانون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  11. یزدگرد گفت:

    درود. مسیولین محترم دادگستری استان سایت بویرنیوز مهمترین و بروزترین و جامع ترین سایت خبری استان هستش لطفا با سلیقه ای برخوردکردن با این سایت نگاه های نفرت انگیز مردم رو بسوی خود فرا نخوانید دلیل نمیشه با یک انتقاد کوچیک اینگونه براشفته شوید !!!!

  12. ناشناس گفت:

    با سلام
    رویکرد قوه قضائیه را قانون مشخص میکنه هرکس در هر پست و مقامی باشه که تقاضای تغئیر رویکرد داشته باشه اسمش توصیه هست و توصیه هم پذیرفتنی نیست.قوه قضائیه وامدار خون صدها شهیدگمنام راه امنیت هست. امروز دستگاه قضایی بر دوش شهیدان بهشتی و قدوسی و لاجوردیها ایستاده است .

  13. محمد گفت:

    باسلام باید به حال خودمون تاسف بخوریم چرا که ما انسانهایی هستیم که هیچ وقت قدردان افراد با شهامت و کارامدی مثل اقای مزارعی نبودیم اگر به روزهای اولی که ایشان به این استان امدند برگردیم همه ابراز خرسندی و خوشحالی میکردیم که بلاخره یک نفر پیدا شد که که میتونه پیگیر مطالبات به حق مردم باشه و الحق و الانصاف ایشون از همه چیز خود گذشتند بخاطر اینکه جلوی بی عدالتی ها و ظلم هایی که به این مردم می شد بگیرد اما مامردم این استان مستحق خوبی نیستیم و قدردان نبوده و نیستیم یا اینکه بلد نیستیم رسم مهمان نوازی را پس بیایید به پاس زحمات شبانه روزی که ایشان انجام دادند قدردان زحماتش باشیم چون رسم مهمان نوازی در بین لرها همیشه زبانزد عام و خاص و بوده پس اقای مزارعی تلاشها و زحمات شما برای همیشه در اذهان این مردم ماندگار خواهد بود و هیچ وقت فراموش نخواهی شد و قطعا روزهای پرمخاطره شما در تاریخ این استان ضبط و ثبت خواهد شد . آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست ، هرکجا هست خدایا به سلامت دارش

دیدگاه شما