شنبه 2 شهریور 1398 - 8:19

دست پُر آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت/جزئیات سفر وزیر نیرو به استان

3 پروژه ملی و 4 پروژه استانی آبرسانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار 250 میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

به گزارش بویرنیوز، فیض اله پاسره در حاشیه بازدید از پروژه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب تنگاری دشت روم، اظهار داشت: این پروژه با اعتبار بالغ بر 80 میلیارد ریال برای 700 خانوار در حال اجرا است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: این پروژه بزرگ تصفیه بهداشتی فاضلاب که در راستای حراست از منابع آب ارزشمند این منطقه عملیاتی شده، هم اکنون قریب به 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پاسره با تاکید بر استفاده از نیروی بومی در اجرای پروژه، تصریح کرد: تمامی فرایند های اجرای شبکه و تصفیه خانه مجهز فاضلاب تنگاری به دست نیروهای تحصیل کرده استان انجام می شود .

فیض اله پاسره در ادامه با تبریک فرارسیدن هفته دولت و ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای دولت از جمله شهید رجایی و شهید باهنر، افزود: در هفته دولت در زمینه آب روستایی 7 پروژه بزرگ آبرسانی، تصفیه آب و جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: بهره برداری از 3 پروژه ملی با اعتبار 20 میلیارد تومان و همچنین 4 پروژه استانی با اعتبار حدود 5 میلیارد تومان در هفته دولت عملیاتی می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خاطر نشان کرد: 22 هزار نفر در پروژه های ملی شرکت آب و فاضلاب روستایی که در هفته دولت به بهره برداری می رسد ذینفع خواهند شد، در زمینه پروژه های استانی نیز قریب به 3000 نفر از خدمات آبفای روستایی بهره مند خواهند شد.

وی در پاسخ خبرنگاران در خصوص زمان بهره‌برداری از فاضلاب سی سخت، گفت: این پروژه جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب برای جمعیت ۱۰ هزار نفری و در نهایت با هزینه ۱۵ میلیارد تومانی در هفته آتی به بهره برداری میرسد.

پاسره در واکنش به گلایه ها از طولانی شدن پروژه تصفیه خانه آب سرفاریاب هم گفت: این پروژه بزرگ با حساسیت جدی ما برای تامین بهترین تجهیزات مدتی طولانی شد اما خوشحالم کاری تحویل مردم میشود که استانداردهای جهانی در آن رعایت شده و هم اکنون این پروژه با اعتبار قریب به ۶۰ میلیارد ریال هم اکنون در مدار بهره‌برداری است و آب بسیار باکیفیت و سالم برای مناطق شهر و روستاهای سرفاریاب تولید و عرضه میشود.

پاسره در پایان از سفر وزیر نیرو به کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و بیان کرد: وزیر محترم نیرو برای بررسی و پیگیری عملیات اجرایی طرح های این وزارتخانه در استان و افتتاح پروژه های آب و برق در شهریورماه به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309090
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما