چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 22:28

ورود پارک علم و فناوری یاسوج به یک حوزه خاص/تغییرات امیدوار کننده در زندان های کهگیلویه و بویراحمد(+جزئیات)

نشست هم اندیشی مسئولان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با برخی مسئولان سازمان زندان های استان برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، در ابتدای این نشست که عمدتاً پیرامون استفاده بهینه از ظرفیت و توان زندانیان توانمند و خلاق در مسیرهای درست و برای مشاغل نو و جدید ، استفاده از ظرفیت زندانیان خلاق و نوآور در شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری، اهمیت دوران مراقبت از زندانیان بعد از آزادی، حمایت از زندانیان صاحب ایده و مستعدگفت و گو میشد، دکتر هاشمی اظهار داشت: با توجه به اقدامات خوبی که طی چند سال گذشته اداره زندان ها در فرهنگ سازی برخورد با زندانی ها انجام داده ما هیچ کدام از زندانی ها را به چشم یک مجرم نمیبینیم، ما در صدد پیدا کردن مسیرهایی هستیم که بدانیم چگونه میتوانیم از این ظرفیت ها و منابع و نیروی انسانی استفاده بهینه کنیم، و تا جاییکه امکان دارد این افراد را به آغوش جامعه برگردانیم.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه اقتصاد دنیا به سمت اقتصاد مبتنی بر فناوری در حال پیشرفت است و کشوری مثل ایران که در معرض تحریم های ظالمانه و بشدت آسیب پذیر قرار دارد، وقتی متکی به اقتصاد نفت باشد با هر تغییر و تکانه اقتصادی دچار تلاطم های گسترده می شود،اما ما میتوانیم روی اقتصادی سرمایه گذاری کنیم که مبتنی بر فکر جوانهای ما باشد، چنین حرکت و توسعه ای قطعاً هم پایدارتر و هم مطمئن تر خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: قطار توسعه ی کشور بر روی ریل فناوری بسیار کند حرکت میکند و جاییکه قرار است ما علم را تبدیل به ثروت کنیم متاسفانه به خوبی پیش نرفته ایم.

وی یکی از اصلی ترین وظایف پارک علم و فناوری را تبدیل علم به ثروت دانست و افزود: تمرکز پارک های علم و فناوری بر علم های نافع است،یعنی علم هایی که مستقیماً منجر به تولید ثروت یا قدرت در مملکت ما شود.

هاشمی از ظرفیت کم نظیر پارک علم و فناوری یاسوج در خلق ثروت و اشتغالزایی گفت و ادامه داد: در یک سالی که پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویر احمد شروع بکار کرده،شرکت های مستقر در پارک حدود ۱۴۰ فرصت شغلی ایجاد کرده و همین شرکتها سال گذشته چیزی حدود ۴ میلیارد فروش داشته اند،و این نشان دهنده ی اینست که با حمایت دولت و حتی تزریق بودجه های مختصر در این حوزه ،آنهم در استانی همچون استان کهگیلویه و بویر احمد که پتانسیل های خوب و نیروهای انسانی خوبی دارد،پیشرفت های بهتری میتوانیم داشته باشیم.

دکتر هاشمی گفت: طبق آمار سال ۹۶ در صنعت با ۳۰۰ میلیون میتوان یک شغل ایجاد کرد،اما در حوزه فناوری با ۴۰ میلیون میتوان یک شغل را ایجاد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری یاسوج خاطر نشان کرد: تصور ما بر اینست که ظرفیتهای قابل توجه ای در زندانها وجود دارد که بکر مانده اند،و ما میخواهیم که نقاط مثبت و ظرفیتهای مثبت این افراد را پیدا کنیم و از آنها استفاده کنیم.

در این نشست مسئولان سازمان زندان ها نیز با ابراز نگرانی از آمار بالای جوانان در زندان های استان، گفتند: ظرفیت ها و استعدادهای زیادی در زندان است که قطعاً با هدایت به مسیر درست می تواند کمک کننده به کشور هم باشد.

آنها با اسقبال از ورود دستگاه ها و سازمان ها برای بهره گیری از این نقاط مثبت در فرایند توسعه، این دست اقدامات و تدارک شغل برای جوانان زندانی را راه موثری در کاهش تکرار جرائم و سلامت جامعه بیان کردند.شعار اصلی اصلاح اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت آنها به آغوش خانواده هاست،زندان های قدیم با زندان های فعلی اصلا قابل قیاس نیستند، برنامه های زیادی از قبیل برنامه های فرهنگی،ورزشی و…در زندان های فعلی برقرار است.همچنین کلاسهای آموزشی زیادی در زمینه های مختلف برای زندانیان و البته بدون هیچ هزینه ای ،برقرار است و در پایان نیز گواهی نامه شرکت در کلاسها برایشان صادر میشود.

در ادامه این نشست سید نظر زینی پور رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج از زندان گفت:ما نیروی کارِ بیکار، فراوان داریم که در یک مقطعی مربوط به ما هستند و پس از خروج از زندان باید به آغوش جامعه برگردند و همه ما باید آنها را بپذیریم.وی افزود:خوشبختانه در این زمینه موفق بوده ایم،سال ۹۷ از زندانیان سراسر استان ۱۰۰نفر را معرفی کردیم که با توجه به بودجه اختصاص یافته توانستیم برای  تقریبا ۷۹ نفر اشتغال دائم ایجاد کنیم و مابقی افراد را برای سال ۹۸ در نظر گرفته ایم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=308983
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما