چاپ این برگه

وضعیت تکان دهنده پرسنل بیمارستان جلیل یاسوج + جزئیات

به گزارش بویرنیوز، پرسنل خدماتی بیمارستان تازه افتتاح شده شهید جلیل یاسوج یک سالی است که هیچ گونه حقوق و مزایایی دریافت نکردند، وضعیت کاری و جذب آن مشخص نیست و بدون بیمه در حال انجام وظایف خود هستند.

 

اما جمعی از این پرسنل نسبت به عدم پرداخت مطالبات و تعیین تکلیف وضعیت شغلی معترض بودند. یکی از این افراد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: همه نیروهای خدماتی بیمارستان شهید جلیل یاسوج تحصیل کرده هستند و کارهایی مانند جابه‌جا کردن کیسه‌های سیمان، نظافت و رفتگری را بر عهده دارند اما یکسالی است بدون بیمه و حقوق در بلاتکلیفی هستیم.

این نیروی خدماتی بیمارستان شهید جلیل گفت: مسوولان بیمارستان با وجود اقداماتی که انجام می‌دهیم اهمیتی به ما نمی‌دهند و آشناهای خودشان را جایگزین ما می‌کنند.

وی عنوان کرد: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهایی که برای پیگیری مطالباتمان مراجعه کردیم وعده امروز و فردا و یک هفته و یک ماه به ما می‌دهند و اینقدر امروز و فردا کردند تا یکسال گذشت و ما مطالبه‌ای دریافت نکردیم.

یکی دیگر از پرسنل بیمارستان شهید جلیل به مشکلات نبود بیمه پرسنل اشاره کرد و گفت: خانم بارداری که جزء نیروهای خدماتی بود سقط جنین کرد، یک چشم دیگر نیروی خدماتی براثر وایتکس کور شد، فردی از همکارانمان دچار شکستگی پا شد و نیروی دیگر بیمارستان که دقایق طولانی در آسانسور محبوس شده بود دچار شوک شد.

وی ادامه داد: همه این اتفاقات بدون داشتن بیمه برای پرسنل حادث شده اما کسی  اهمیتی نمی‌دهد، نیروهای خدماتی بیمارستان 140 نفر هستند که تعداد زیادی از آنها متاهل هستند و با این وضعیت در هزینه زندگی و کرایه خانه‌هایشان مانده‌اند.

این نیروی خدماتی بیمارستان شهید جلیل یاسوج با اشاره به اینکه بیمارستان با همین افرادی که مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند می‌چرخد، گفت: ما در شیفت‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهیم و از مسوولان استان انتظار داریم وضعیت ما را مشخص و از این بلاتکلیفی نجات دهند. نیرویی در این بیمارستان کار می‌کند که کرایه ماشین ندارد و مسیر طولانی خلف‌آباد تا یاسوج را به امید دریافت حقوق و بیمه پیاده طی می‌کند.

وی عنوان کرد: ما علی‌رغم تحصیلات منتظر شغل پشت میز نبودیم و حاضر شدیم در بیمارستان جارو بکشیم، نظافت کنیم و کارهای بیمارستان را انجام دهیم اما بی‌مهری‌ها باعث شده یک سال حقوقی دریافت نکنیم.

اما پس از اعتراض پرسمل خدماتی به وضعیت حقوق، نداشتن بیکه و مشخص نبودن وضعیت شغلی نشستی در استانداری استان با حضور یزدان‌پناه و مسوولان استان و نماینده یروهای خدماتی برگزار شد که به گفته نماینده پرسنل حاضر در جلسه یزدان پناه گفت: 95 درصد راه را پیش رفتیم و ظرف روزهای آینده جلسه ای برگزار و ظرف یک هفته آینده تلاش می‌کنیم مطالبات پرسنل مشخص شود.

وی ادامه داد: در این نشست مطرح شد که اگر وضعست تیروهای مخص نشود و تیروها ا کار بیکار شوند باید تک تک نیروهای علوم پزشکی اخراج شوند.

تلاش خبرنگار فارس برای مصاحبه با پرویز یزدان‌پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد که در نشست استانداری حاضر شده بود بی‌نتیجه ماند و وی حاضر به مصاحبه با خبرنگار فارس نشد.