چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 13:34

وضعیت تکان دهنده پرسنل بیمارستان جلیل یاسوج + جزئیات

به گزارش بویرنیوز، پرسنل خدماتی بیمارستان تازه افتتاح شده شهید جلیل یاسوج یک سالی است که هیچ گونه حقوق و مزایایی دریافت نکردند، وضعیت کاری و جذب آن مشخص نیست و بدون بیمه در حال انجام وظایف خود هستند.

 

اما جمعی از این پرسنل نسبت به عدم پرداخت مطالبات و تعیین تکلیف وضعیت شغلی معترض بودند. یکی از این افراد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: همه نیروهای خدماتی بیمارستان شهید جلیل یاسوج تحصیل کرده هستند و کارهایی مانند جابه‌جا کردن کیسه‌های سیمان، نظافت و رفتگری را بر عهده دارند اما یکسالی است بدون بیمه و حقوق در بلاتکلیفی هستیم.

این نیروی خدماتی بیمارستان شهید جلیل گفت: مسوولان بیمارستان با وجود اقداماتی که انجام می‌دهیم اهمیتی به ما نمی‌دهند و آشناهای خودشان را جایگزین ما می‌کنند.

وی عنوان کرد: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهایی که برای پیگیری مطالباتمان مراجعه کردیم وعده امروز و فردا و یک هفته و یک ماه به ما می‌دهند و اینقدر امروز و فردا کردند تا یکسال گذشت و ما مطالبه‌ای دریافت نکردیم.

یکی دیگر از پرسنل بیمارستان شهید جلیل به مشکلات نبود بیمه پرسنل اشاره کرد و گفت: خانم بارداری که جزء نیروهای خدماتی بود سقط جنین کرد، یک چشم دیگر نیروی خدماتی براثر وایتکس کور شد، فردی از همکارانمان دچار شکستگی پا شد و نیروی دیگر بیمارستان که دقایق طولانی در آسانسور محبوس شده بود دچار شوک شد.

وی ادامه داد: همه این اتفاقات بدون داشتن بیمه برای پرسنل حادث شده اما کسی  اهمیتی نمی‌دهد، نیروهای خدماتی بیمارستان 140 نفر هستند که تعداد زیادی از آنها متاهل هستند و با این وضعیت در هزینه زندگی و کرایه خانه‌هایشان مانده‌اند.

این نیروی خدماتی بیمارستان شهید جلیل یاسوج با اشاره به اینکه بیمارستان با همین افرادی که مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند می‌چرخد، گفت: ما در شیفت‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهیم و از مسوولان استان انتظار داریم وضعیت ما را مشخص و از این بلاتکلیفی نجات دهند. نیرویی در این بیمارستان کار می‌کند که کرایه ماشین ندارد و مسیر طولانی خلف‌آباد تا یاسوج را به امید دریافت حقوق و بیمه پیاده طی می‌کند.

وی عنوان کرد: ما علی‌رغم تحصیلات منتظر شغل پشت میز نبودیم و حاضر شدیم در بیمارستان جارو بکشیم، نظافت کنیم و کارهای بیمارستان را انجام دهیم اما بی‌مهری‌ها باعث شده یک سال حقوقی دریافت نکنیم.

اما پس از اعتراض پرسمل خدماتی به وضعیت حقوق، نداشتن بیکه و مشخص نبودن وضعیت شغلی نشستی در استانداری استان با حضور یزدان‌پناه و مسوولان استان و نماینده یروهای خدماتی برگزار شد که به گفته نماینده پرسنل حاضر در جلسه یزدان پناه گفت: 95 درصد راه را پیش رفتیم و ظرف روزهای آینده جلسه ای برگزار و ظرف یک هفته آینده تلاش می‌کنیم مطالبات پرسنل مشخص شود.

وی ادامه داد: در این نشست مطرح شد که اگر وضعست تیروهای مخص نشود و تیروها ا کار بیکار شوند باید تک تک نیروهای علوم پزشکی اخراج شوند.

تلاش خبرنگار فارس برای مصاحبه با پرویز یزدان‌پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد که در نشست استانداری حاضر شده بود بی‌نتیجه ماند و وی حاضر به مصاحبه با خبرنگار فارس نشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=308918
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بازنشسته گفت:

    اون کسانی که سفارشوون را کردن حالا پولشون را بدن

  2. رزمنده جنگ گفت:

    سوال اینجاست از خبرنگاران حرفه ای بقول معروف شمادریکجا زیرسوال میبرید که چرا فله ای بگار گرفته اند دراینجا دارید اززن باردار و فوق لیسانس فیزیک که جارو میکشد دادسرمیدهید به کدامین جهت چنین شتابان فوق لیسانس فیزیک و بقیه کارشناسان محترم غیر مرتبط رادرجریان هستم برادر التماس دعا البته اگر دنیای مجازی زمان جنگ بود قطعآ تاالان جنگ ادمه داشت اینو به شوخی عرض کردم خبرنگار چشم بینا

  3. رسول گفت:

    با سلام. اخرای متن پر از اشتباه و غلط املایی هستش. حداقل دقت کنید.

  4. علی گفت:

    اگردربشه ببندندبهتره

  5. شهریار گفت:

    بویرنیوز بعضی وقت ها همه ابعاد یک خبر را منعکس نمی کنید! من هفته پیش با یکی از کارکنان منابع انسانی علوم پزشکی موضوع این نیروها را پرسیدم ایشان گفتند متاسفانه این نیروها بدون مجوز و بدون داشتن ردیف بودجه ای و صرفا به صورت سیاسی به کار گرفته شده اند و الان به قولی نه راه پس داریم و نه را پیش!

  6. آزمون برای همه گفت:

    سلام قانون باید برای همه یکسان باشه شما چطوری و با سفارش کی رفتید سرکار ؟؟؟همون آقا هم بیاد و حقوق بده برای استخدام باید آزمون برگذار بشه و همه یکسان درنظر گرفته شوند. مگه خون شما رنگین تر از خون بقیه مردم هست درهر خانه ای چند نفر بیکار هستند.

  7. دنا گفت:

    این نیرو ها خارج از ضوابط آمذه اند باید سریعا بورند بیرون.

  8. ناشناس گفت:

    واقعا گناه دارن به هزاران اميد رفتن.بايد مشكلشون حل بشه

دیدگاه شما