شنبه 26 مرداد 1398 - 18:41

تعیین مرجع تقلید با دستور و فرمایش؟؟

اگر هوش و دانش ارتباط مؤثر با مردم نداريد، اگر ذوق و ظرافت زيبا حرف زدن نداريد، اگر حوصله و طاقت زحمت كشيدن و تلاش كردن و عرق ريختن برای جلب دل‌های مردم را نداريد، صادقانه و صريح به ناتوانی خود اعتراف كنيد و زبان به كام بگيريد!

‍‍ ‍‍  “تعیین مرجع‌تقليد با دستور و فرمايش؟”

👈 محمدرضا زائری، روحانی اصولگرا و مدیر نشریه “خیمه”، در یادداشتی اینستاگرامی نوشت:

✍ آيت‌الله محمد يزدی تهديد كرده‌اند كه در صورت اعلام مرجعيت آيت‌الله علوی‌بروجردی، به ميدان خواهند آمد و بساط را به هم خواهند ريخت و تابلوی دفتر ايشان را پايين خواهند آورد!

✍ راستش اگر تا حالا ترديدی هم در شايستگی حضرت آيت‌الله علوی‌بروجردی داشتم، با صحبت‌های آقای يزدی اطمينان كامل پيدا كردم كه مرجع آينده ما حضرت آيت‌الله علوی‌بروجردی هستند و مورد اقبال قرار خواهند گرفت!

✍ تاكنون فكر می كرديم آقايان از جامعه بی‌خبرند و ميزان محبوبيت و جايگاه اجتماعی خود در افكار عمومی اطلاعی ندارند، اما الآن معلوم شده كه اصلا از تاريخ روحانيت و حوزه‌های علميه نيز آگاه نيستند!

✍ در طول قرن‌ها كجا مرجع‌تقليد مردم با دستور و فرمايش تعيين شده؟ در طول قرن‌ها كجا كسی يا نهادی به مردم گفته كه از چه كسی تقليد بكنند و از چه كسی تقليد نكنند؟

✍ اين همه روايت توصيه به مردم داري و جلب محبت خلق مثل “جرّوا مودة الناس إليكم و إلينا” مگر نبوده كه در مسير حفظ تماسک اجتماعی و تقويت جامعه دينداران رابطه‌ای عاطفی و معنوی ميان مرجع‌تقليد و عالم‌دين با مردم ايجاد می‌كرده است؟

✍ اگر هوش و دانش ارتباط مؤثر با مردم نداريد، اگر ذوق و ظرافت زيبا حرف زدن نداريد، اگر حوصله و طاقت زحمت كشيدن و تلاش كردن و عرق ريختن برای جلب دل‌های مردم را نداريد، صادقانه و صريح به ناتوانی خود اعتراف كنيد و زبان به كام بگيريد!

✍ آقايان شما كه همه‌چيز را نابود كرديد! دين مردم را از آنان گرفتيد و باورهای مردم را به باد داديد! شما را به خدايی كه می‌پرستيد، بگذاريد همين چهار نفر و نصفی كه تقليد می‌كنند و خمس می‌دهند و التزام دينی دارند، برای آينده اسلام باقی بمانند!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=308760
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما