جمعه 25 مرداد 1398 - 21:04

وداع با شکوه مردم با پیکر حجت الاسلام آ میراحمد تقوی/+فیلم و تصاویر

مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین امیر احمد تقوی با حضور مردم در حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه پایان یافت.

به گزارش بویرنیوز، آیین وداع با پیکر مرحوم آ میراحمد تقوی، نخستین موسس حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمع کثیری از مردم، فعالان سیاسی و مسئولان استانی و شهرستانی از مقابل سپاه پاسداران برگزار شد.

از هنگام رحلت این فقید سعید ارگان‌ها و نهادهای مختلف با ارسال پیام‌های تسلیت ارادت خود را از این عالم ربانی اعلام نمودند.

سید محمد علی جزایری نماینده سابق ولی فقیه در استان خوزستان راس ساعت 10 جهت اقامه نماز بر پیکر حجت الاسلام و المسلمین تقوی وارد مصلای امام خمینی دهدشت شد و نهایتا ساعت 17 عصر نماز را بر پیکر این عالم ربانی اقامه کرد.

مراسم تشییع پیکر مرحوم آ میر احمد تقوی بعد از اقامه نماز توسط جزایری از مقابل سپاه پاسداران آغاز و در میان سیل دوستدارانش تا میدان مرکزی دهدشت و سپس به سمت حوزه علمیه در حرکت بود.

تشییع کنندگان پیکر آیت‌الله امیراحمد تقوی را با ذکر لا اله الا الله، الله اکبر ، لا اله الا الله بدرقه کردند.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در این مراسم با بیان اینکه مرگ پایان ما نیست افزود: مرگ آغاز حیات ابدی و آغاز پاداش هاست.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ایت الله تقوی انسانی بزرگ که بسوی خدا بازگشت، بازگشت اما با صحیفه ای از اعمال آبرومند برای خود و جامعه خود.

وی اظهار کرد: زندگی این عالم ربانی پر از مجاهدت و تلاش برای خدا و اعتلای نظام دینی بود.

ملک حسینی تربیت یافتگان حوزه علمیه را نتیجه تلاش های ایت الله میراحمد تقوی عنوان و تصریح کرد: اگر درصد حضور طلاب کهگیلویه و بویراحمد در کشور و بسیاری از استان ها بالاست رمزش امثال تلاش میراحمد تقوی است.

وی در ادامه گفت: اگر لر افتخار نیکند یکپارچه شیعه است رمزش اجتهاد مردانی مثل میراحمد تقوی است و باید ستود چنین انسان های بزرگی را که حیاتشان بزرگ و  مماتشان یادآور سعادتهاست.

ملک حسینی افزود: امروز اگر شخص تششیع میشود اما شخصیت و فضیلتهای او تشییع نمی شود، امروز جامعه کهگیلویه به خود می بالد که انسانی را در میان خود داشت ک خضوع و خوف ب خدا در وجودش بود و این یعنی استقبال نه یعنی بدرقه، بدن میرود اما فضیلت در میان شاگردانش و دوستادارنش می ماند و به بار می نشیند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اگر امروز کهگیلویه پشتش شکست خدا جبران خواهد کرد گفت: اجاق روشن و خانه زنده است و ستون برافراشته، فرزند رشید این عالم ربانی حجت الاسلام سید مرتضی تقوی میتوانی پشتیبانی همانند پدر خود برای این مردم باشد و از وی می خواهیم بخشی از وقت خود را برای حوزه علمیه و مردم این منطقه مصروف بدارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=308647
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گرمسیر / فدایی سردار گفت:

    اون آقای کت شلواری که بین اون ۲ طلبه دارد و بطری آب در دست شون هست چرا اینطور میخنده؟ اون هم تو این عزاداری آیت الله آمیراحمد تقوی؟؟(تصویر سه تا مانده ب اخر)

دیدگاه شما