چاپ این برگه

محمد علی وکیلی تابو نقد از دستگاه قضایی را شکست!/+فیلم

تا قبل از آمدن آقای رئیسی خط قرمز مهمی که به صورت نانوشته موجود بود و همه رسانه ها چه اصولگرا و چه اصلاح طلب آن را رعایت می‌کردند، نزدیک نشدن به قوه قضاییه بود.

به گزارش بویرنیوز، این بخشی از سخنان دکتر محمد علی وکیلی صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه سراسری ابتکار در برنامه زنده تلویزیونی از شبکه ۳ سیما بود.

قوه قضائیه از جمله دستگاه هایی است که رسانه ها هیچگاه به مسائل آن ورود نمی‌کردند، این مسأله شاید ناشی از نگاه عمومی جامعه به سخت گیری های این دستگاه و البته شیوه برخورد برخی ظابطان قضایی با کوچکترین نقدها، مرتبط بود.

پس از ریاست حجت الاسلام رئیسی در دستگاه قضا اما شرایط متفاوت شد، رئیس جدید این دستگاه برای اولین بار نشست هم اندیشی با رسانه ها را تدارک دید، بر خلاف رویه معمول او در این نشست شنونده بود و قول رسیدگی به مسائل خبرنگاران و البته باز شدن فضای نقادی از این دستگاه را داد.

حالا و پس از این نگاه و رویکرد جدید، شاهد تغییرات امیدوار کننده بسیاری در دستگاه قضا هستیم، از افزایش شفافیت گرفته تا باز شدن فضای نقادی از مسئولان قضا، دکتر وکیلی در این خصوص در برنامه زنده تلویزیونی میدان انقلاب که از شبکه ۳ به صورت زنده پخش میشد، گفت:

تا قبل از آمدن آقای رئیسی خط قرمز مهمی که به صورت نانوشته موجود بود و همه رسانه ها چه اصولگرا و چه اصلاح طلب آن را رعایت می‌کردند، نزدیک نشدن به قوه قضاییه بود.

این نماینده مجلس ادامه داد:

اگر رسانه ها این امنیت خاطر را پیدا می‌کردند که از همین میزان حداقلی آزادی بیان که در ارتباط با دیگر قوا دارند، در مورد قوه قضاییه هم برخوردار بودند، حتماً پرونده جدید الکشف در درون دستگاه قضا پس از ورود حجت الاسلام رئیسی، زودتر از اینها شناسایی میشد و یا اصلاً رخ نمی‌داد.

وی از رویکرد جدید رئیس دستگاه قضا در ارتباط با شفاف سازی گفت و ادامه داد:

کم رسانه نداشتیم که به مسلخ این دیوار بتنی بزرگ تنیده شده دور و بر این دستگاه رفتند ، شخصاً تشکر میکنم از رئیس دستگاه قضا که در آستانه روز خبرنگار دستور مختومه شدن ۲۷ پرونده رسانه ای که طرف دعوی مدعی العموم بود را صادر کردند.

یکی از خواست های رسانه ها این بود هیئت نظارت مستقلاً کار تشخیص جرم را انجام دهد و میزان مجازات به دستگاه قضا سپرده شود که توسط حجت الاسلام و المسلمین رئیسی انجام شده است.