پنجشنبه 24 مرداد 1398 - 12:26

پیام تسلیت مقامات ملی و استانی در پی درگذشت روحانی برجسته کهگیلویه و بویراحمد

مقامات ملی و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در پیام های جداگانه، درگذشت آ میر احمد تقوی؛ روحانی سرشناس کهگیلویه و بویراحمد را که صبح امروز در دهدشت دار فانی را وداع گفت، تسلیت گفتند.

به گزارش بویـرنیـوز، متن پیام ها در ادامه آمده است:

رحمانی فضلی؛ وزیر کشور
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله واناالیه راجعون
خبر درگذشت عالم متقی و عارف ربانی حضرت آیت الله آقامیر احمد تقوی که بخش زیادی از عمر پر ثمر خویش را در راه اعتلای اسلام و ارزش های دینی و سر بلندی کشور سپری کردند موجب تالم و تاسف فراوان شد.
اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت فقدان آن مبارز دوران ستم شاهی به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی حوزه های علمیه مردم شریف و ولایتمدار استان کهکیلویه و بویراحمد و بیت مکرم و محترم ایشان از درگاه پروردگار قادر متعال برای آن مجاهد برجسته رحمت و علو درجات و همنشینی با اولیا الله و برای بیت معزز و بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسلت دارم.
——————-

محمد علی وکیلی, عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده تهران

بسمه تعالی العلماباقون مابقی الدهر.

آسمان کهگیلویه وبویراحمدسوگوار مهرفروزانی است که باپرتوافشانی، عمرشریف خویش راصرف تبلیغ معارف اسلام وتشیع نمود رحلت عالم عامل وروحانی صریح الهجه وصادق الکلام ومهذب النفس جناب آمیراحمد تقوی موجب تاسف وتاثرگردیدایشان که از جمله روحانیون ساده زیست ومروج دین بازبان قومش بود به برکت کرسی درس فقاهت واخلاق انسانی موفق به تربیت صدها شاگردفرزانه گردید که امروز جامعه ازفیض وجودشان بهره مند میباشد.

اینجانب این ضایعه بزرگ رابه بیت شریف معظم له وفرزندان عالمشان وعلمای منطقه وهمه مردم قدرشناس کهگیلویه وبویراحمد تسلیت گفته ورضوان الهی رابرای آنمرحوم ازخداوند متعال طلب میکنم یادش گرامی وراهش پر رهرو باد.


خداداد غریب پور؛ معاون وزیر صنعت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو

الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت عالم فقید و مجاهد، روحانی نامی و ساده زیست کهگیلویه و بویراحمد جناب آ میراحمد تقوی موجب تألم و اندوه فراوان اینجانب شد.

تلاش و مجاهدت آن روحانی فقید چه در عرصه های جهاد و مبارزه در اوایل شکل گیری انقلاب و چه پس از آن در تربیت نیروهای آگاه و متدین، از وی چهره ای شاخص و ممتاز در میان طلاب و روحانیون استان و کشور ساخته بود.

اینجانب این ضایعه را به بیت معظم آن مرحوم، مردم کهگیلویه و بویراحمد و شاگردان ایشان تسلیت عرض میکنم.

روحشان قرین رحمت باد.

خداداد غریب پور؛ معاون وزیر صنعت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو


سید کامل تقوی نژاد؛معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمه لا یسدّها شیء إلی یوم القیامه

انالله و اناالیه راجعون

ارتحال ملکوتی عالم جلیل‌القدر و بنده صالح خداوند، حضرت حجت الاسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی مقدم، عمیقا موجب تاثر و تالم شد.

ایشان عالمی ساده زیست، آزاده، صریح اللهجه و مدافع دانا و توانمندی برای انقلاب اسلامی و یاوری همیشگی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد بود.

بدون شک با ارتحال آمیراحمد تقوی مقدم، جنوب کشور و به ویژه کهگیلویه و بویراحمد عزادار شده و عشق و محبت مردم به این عالم فرزانه و روحانیت شیعه در مراسم تشییع ایشان برگ زرین دیگری به وفاداری و ولایت مداری این خطه از ایران عزیز اسلامی خواهد افزود.

اینجانب درگذشت تأسف‌انگیز این عالم پرهیزگار و عابد را به بازماندگان، خاندان مکرّم، ارادتمندان و شاگردان ایشان به ویژه جناب آقای دکتر سید مصطفی و حجت الاسلام و المسلمین سیدمرتضی تقوی مقدم، تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

سید کامل تقوی نژاد
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


دكتر اسكندر يارنسب مدير كل امور فرهنگي و تبليغات بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور

أنا لله و انا اليه راجعون

ارتحال ملكوتي عالمي عامل ،حكيمي خبير و فاضل ،روحاني خير و مردمي ،شخصيتي شهير و متقي ،مروج دين و دينداري ،باني مراكز علمي و ديني ،استادو مربي طلاب علوم ديني ،ملجاو زبان گوياي مردم ،مجاهدي صديق و صريح مرحوم حجه الاسلام و المسلمين آمير احمد تقوي مقدم را به همه مردم شريف استان كهگيلويه و بوير احمد ،شاگردان ،مريدان و بويژه خانواد ه معظم و فرزندان بزرگوار آن مرحوم تسليت و تعزيت عرض مي كنم

بي شك نام ،ياد ،خاطرات ،آثار و خدمات آمير احمد تقوي براي هميشه ي تاريخ بر تارك آن ديار و در اذهان و افكار مردم به يادگار ماندگار خواهد ماند .غفران ،رحمت الهي و علو درجات براي روح آن سيد فقيد جليل القدر و صبر و سلامتي براي بازماندگان از درگاه ربوبي مسألت دارم .

دكتر اسكندر يارنسب مدير كل امور فرهنگي و تبليغات بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور


سهراب امدادی فر مدیرکل مالیاتی استان قم در پیامی درگذشت آمیراحمد تقوی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:
«كل نفس ذائقه الموت ثم الينا ترجعون»
ارتحال ملکوتی عالم جلیل القدر حضرت حجت الاسلام  آمیراحمد تقوی؛ انسانی آکنده از معنویت، زهد و پارسایی که همه عمر ارزشمند و‌ پربرکت خود را صرف خدمت به مردم و آموزش نسل های مختلف نمود و در نهایت محبوبیت و خوشنامی دار فانی را وداع گفت و  موجب تاثر و تالم فراوان گردید.
بی شک خدمات آن عالم وارسته و مجاهد نستوه  برکسی پوشیده نیست و تاریخ همواره به نیکی از او‌ یاد خواهد‌کرد‌.
عروج ملکوتی این عالم ربانی را به مردم منطقه و استان کهگیلویه و بویراحمد و بیت محترم ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال علوّ درجات برای حضرت ایشان از درگاه باریتعالی مسالت دارم.

غلامرضا تاجگردون؛ نماینده مردم گچساران و باشت و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

مطلع شدم عالم وارسته، روحاني زاهد، فخر سادات، سيدخوش سخن، متقي ساده زيست كسي كه خدا ترس بود و پناهگاه مردم مظلوم و محروم كهگيلويه بود حضرت حجت الاسلام والمسلمين آميراحمد تقوي دارفاني را وداع گفت. مصيبت وارده را به سادات جليل القدر و خاندان محترم و بالاخص فرزندان وارسته و گراميشان تسليت عرض ميكنم.

این روحانی برجسته ساعاتی پیشدر سن ۹۶ سالگی بر اثر كهولت سن درگذشت.


روح الله حسین زاده سرپرست دایره نظارت زندان رجایی شهر تهران وجانشین مرکز تخصصی قضا تهران

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت روحانی مبارز آیت الله آقای آمیر احمدتقوی مسئول حوزه علمیه ولیعصرعج دهدشت ، موجب تألم و تأثر خاطر شد.
این روحانی پرتلاش و مردمی که از جمله پیشگامان نهضت امام خمینی(ره) بود، با حضور در صحنه های مختلف، در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مبارزه با ضد انقلاب، نقشی موثر ایفا کرد.
اینجانب این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و به‏ ویژه مردم قدرشناس استان کهگیلویه وبویر احمد و بیت محترم ایشان خصوصا آقازاده ایشان تسلیت می‏گویم و از درگاه خداوند متعال، برای آن فقید رحمت واسعه و رضوان الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

روح الله حسین زاده سرپرست دایره نظارت زندان رجایی شهر تهران وجانشین مرکز تخصصی قضا تهران


سردار جواد عظیمی‌فر معاون مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسؤول سازمان انسداد مرزهای کشور

عالم مجاهد حجت‌الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی عالمی خوشنام و از دنیا بریده و مردم‌دار و متقی بود که عمر خود را صرف خدمت به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه کهگیلویه بزرگ کرد و هیچ گاه در این چند دهه از عمر پر برکت خود از مردم رویگردان نبود.

در این پیام آمده است: آن عالم ربانی برای به بار نشستن انقلاب و نشر اندیشه‌های امام و ترویج اسلام همواره در صحنه حاضر بود و در دوره زعمات امام خامنه‌ای نیز هیچگاه خللی در ولایتمداری آن عالم با بصیرت ایجاد نشد و لذا قبل از هر چیز بزرگترین خصیصه آمیراحمد تقوی رحمت‌الله علیه؛ صفت ولایتمداری بود.

در پیام سردار عظیمی‌فر آمده است: ساده‌زیستی آمیراحمد تقوی باید الگویی برای جوانان امروزی باشد که در عین نام و نشان و بزرگی و جذبه‌ای که در بین مردم و مسؤولان داشت با تزکیه نفس به زندگی اعیانی و خوش‌نشینی پشت کرد.

عظیمی‌فر در این پیام از همه آحاد مردم و اقشار مختلف خواست تا وداعی باشکوه با این عالم مجاهد داشته باشند و قدرشناسی خود را از مجاهدات چند دهه‌ای آمیراحمد تقوی این بار در برنامه‌های تشییع و تدفین و سایر مراسمات به منصه ظهور برسانند.


جبار کیانی پور؛رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم ربانی، معلم اخلاق، عارف جلیل القدر و مجاهد عظیم الشأن مرحوم «حجت الاسلام و المسلمین آمیر احمد تقوی» را به بیت مکرّم، فرزندان و وابستگان ایشان و بالاخص مردم شریف و ولایتمدار استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض می نمایم.

بدون تردید فقدان این شخصیت ممتاز که منشا خدمات ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی بوده اند، ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای جامعه دینی استان است که امیدواریم شاگردان آن عالم ربانی راه این بزرگ را تداوم بخشند.

از خداوند متعال غفران و رحمت برای آن عالم وارسته و صبر و اجر برای همه بازماندگان و وابستگان ایشان را خواستارم.

جبار کیانی پور
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج


فیض اله پاسره؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد

خبر درگذشت عالِم فقید و ربانی؛ «آ میر احمد تقوی» از چهره های شاخص دینی و مذهبی کهگیلویه و بویراحمد موجب تأثر و تألم فراوان اینجانب شد.

ایشان از جمله اساتید ساده زیست و نامی استان بود که اخلاق و انسانیت فوق العاده اش از ایشان چهره ای اثرگذار در استان و کشور ساخته بود.

اینجانب بر خود لازم می‌دانیم، ضایعه درگذشت این عالم فقید و زاهد را به بیت مکرم ایشان، مردم کهگیلویه و بویراحمد و شاگردان آن روحانی نامی، تسلیت و تعزیت عرض نمایم.

فیض اله پاسره؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد


مهندس احمد رضا خورشیدی؛ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد

بسم الله الرحمن الرحیم

إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون

خبر جانسوز درگذشت عالم فقید، روحانی نستوه؛ حجت الاسلام و المسلمین ” آ میراحمد تقوی ” موجب اندوه فراوان شد.

مجاهدت و مبارزه ایشان در قبل و آغاز نهضت بزرگ انقلاب اسلامی و تلاش های بی وقفه ایشان در سنگر تدریس اخلاق و انسانیت در مکتب ساده و زاهدانه، راز بزرگی و اثرگذاری این چهره شاخص دینی کهگیلویه و بویراحمد و کشور است.

بر خود لازم میدانم، ضایعه دردناک درگذشت این عالم فقید و شریف را به بیت معظم ایشان، مردم کهگیلویه و بویراحمد  و مریدان ایشان، صمیمانه تسلیت عرض کنم.

مهندس احمد رضا خورشیدی؛ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد


سرتیپ دوم پاسدار مهدی انصاری؛ فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد

بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء الی یوم القیامه
ارتحال عالم ربانی ، روحانی وارسته ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید میراحمد تقوی موجب تاثر و تالم خاطر فراوان گردید .
ایشان از نخستین روزهای انقلاب اسلامی همراه با رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همگام با مقام معظم رهبری و در کنار مردم بزرگوار استان کهگیلویه و بویراحمد و بالاخص مردم شهرستان کهگیلویه در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب گام برداشته و منشاء اثرات خیر و برکات فراوانی در سطح استان و جنوب کشور بوده است .
این فقیه وارسته ، عمر با برکت خویش را در راه اعتلاء و تعالی نام بلند اسلام ، آموزه های دینی و اسلامی ، مکتب اهل بیت ( علیهم السلام) و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی سپری نمود و شاگردان و علاقمندان فراوانی از فیض وجودی و نورانیت خود بهره مند نمود.
اینجانب ، این مصیبت را محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، بیت معظم ایشان ، حوزه های علمیه استان و شهرستان کهگیلویه ، شاگردان، مریدان ، علاقمندان و ارادتمندان ایشان و همه مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض نموده ، صبر و اجر آرزومندم و برای آن عالم ربانی ، رحمت واسعه الهی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد
سرتیپ دوم پاسدار مهدی انصاری

علی داودی مهر ؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان

انالله و انا الیه راجعون

رسول خدا (ص) فرمود: اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء (وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.)

خبر ارتحال آیت الله امیر احمد تقوی (رضوان الله علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید. آن بزرگوار سالیان متمادی از عمر شریفشان را در راه ترویج معارف ائمه هدی علیهم السلام و خدمت به اهل علم و عموم مؤمنین صرف نمودند، و به حق از خدمتگزارانی صادق دین و مذهب بودند.

اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به بیت معظم ایشان، حوزه علمیه ی استان و مردم شریف کهگیلویه بزرگ تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

علی داودی مهر
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد


دکتر حسن نوروزی؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد

رحلت عالم جليل‌القدر و مجاهد، حجت الاسلام و المسلمين مير احمد تقوي كه شخصيتي موثر در همه عرصه‌ها بودند موجب تأثر و تالم شد. اينجانب درگذشت اين روحاني با فضيلت و استاد اخلاق كه زحمات زيادي در راه ترويج علوم و معارف اسلامي كشيدند را به مقام معظم رهبري، حوزه‌هاي عليمه، ارادتمندان ايشان و بخصوص به بيت شريف ايشان و وابستگان داغدار و مردم شريف شهرستان كهگيلويه تسليت عرض نموده و از درگاه حضرت احديت براي آن فقيد سعيد علو درجات و براي بازماندگان صبر و اجر وسلامتي مسألت دارم.
ياد آن عالم وارسته گرامي و جان پاكش متنعم به نعمت غفران و فضل الهي باد.


وحید محمدی تبار؛مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد

“كل نفس ذائقه الموت ثم الينا ترجعون”

بدون تردید مرگ پایان‌ زندگی نیست و حقی است که خداوند تبارک و تعالی، بر اشرف مخلوقات، حکم فرموده اند.
بدین وسیله
عروج ملکوتی عالم ربانی روحانی وارسته و ساده زیست ، مجاهد انقلابی و نستوه ، مروج احکام شریعت و اسوه اخلاق و مردمداری حضرت حجه الاسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی را به عموم مردم شریف کهگیلویه بزرگ بخصوص سادات جلیل القدر رضاتوفیق ، بیت مکرم و جمع علاقمندان آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و از درگاه پروردگار سبحان برای آن بزرگ مرد ، علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل مسالت دارم.
۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۸
وحید محمدی تبار


داود راهزادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد

» الذین اصابتهم مصیبه قالوا انالله و انالیه راجعون

خبر درگذشت یکی از بزرگان دینی، عالمی وارسته حضرت حجه الاسلام والمسلمین میراحمد تقوی همه دوستداران انقلاب، دین و خاصه مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد را به ماتم نشاند.

تاریخ هیچگاه اخلاص و قاطعیتش در مقابل مسؤلین محلی و ملی را فراموش نخواهد کرد. شخصیتی که در دیدار با امام راحل با تواضع، خود را شایسته امام جمعه شدن نمی دانست در دیدار با رهبر معظم انقلاب نیز با قاطعیت از عدم عدالت محوری استاندار وقت در جلسه رسمی سخن می گفت و در دیدار با رئیس جمهور وقت مرحوم آیه اله هاشمی رفسنجانی بجای تشکر در افتتاح سد کوثر با طنزهای بی نظیرش کار دولت و او را بی اعتنایی محض به حقوق کهگیلویه و بویراحمد دانست.

پندهای حکیمانه اش در تاریخ به نیکی ثبت شده اند. آمیراحمد از جنس حقیقی مردم، فروتن و با تقوی بود استعداد، هوش و نبوغش در هر محفلی همه را به شگفتی وا می داشت. مطالبه گری حقوق مردم استان بعد از آیت اله ملک حسینی بزرگ او را به پدر معنوی دیار کهگیلویه بزرگ تبدیل کرده بود. حقیقتا قلم در بیان خصائل و سجایای اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این انسانِ وارسته قاصر است.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به محضر رهبر معظم انقلاب، روحانیت معزز و مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن عالم ربانی علو درجات و برای بیت شریف ایشان و سایر بازماندگان صبر و اجر جمیل مسئلت می نمایم. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

داود راهزادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد


غلام محمد زارعی؛ نماینده بویراحمد و دنا
بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ
خبر ارتحال عالم ربانی، معلم اخلاق و روحانی ساده زیست آیت الله میراحمد تقوی “رحمت الله علیه” که به حق بازمانده ای از روحانیت اصیل و خدمتگذار شیعه بودند و سالیان متمادی از عمر با برکت خود را در راه ترویج معارف اسلامی صرف خدمت به عالم تشیع نمودند؛ موجب تاسف وتالم فراوان شد.
اینجانب در کمال تأسف ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به حوزه‌های علمیه کشور، بیت مکرم و فرزندان محترم ایشان، سادات جلیل القدر و مردم فهیم، متدین و ولایتمدار استان کهگیلویه وبویراحمد تسلیت عرض کرده و از درگاه ایزدمنان برای آن مرحوم مغفرت و رحمت الهی و حشر با ائمه‌اطهار(ع) مسألت می نمایم.

دکتر رضا چمن؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم ربانی حاج آمیراحمد تقوی مقدم را به همه ارادتمندان آن فقید سعید خصوصا مردم شریف کهگیلویه بزرگ، خانواده داغدار و شاگردان سوگوارشان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای روح آن عارف بالله و عبد صالح خدا علو درجات را مسئلت می نمایم.
دکتر رضا چمن
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود


حسین کلانتری ؛ استاندار کهگیلویه وبویراحمد

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

《اذا ماتَ العالِمُ ثِلم فی الاسلامِ ثُلمِه لا یِسُدُها شی الی یَوم القیامه》

خبر ارتحال عالم متقی، جلیل القدر و مبارز حضرت آیت الله آقا سید میر احمد تقوی موجب تاثر و تاسف گردید.

آن عالم وارسته و مجاهد انقلابی که از مبارزین نهضت حضرت امام خمینی(ره) علیه رژیم طاغوت بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عمر پربرکت خویش را صرف اعتلای اسلام و تحکیم انقلاب اسلامی نمود و با تاسیس حوزه علمیه به تربیت طلاب علوم دینی و تعلیم و تعلم فقه اهل بیت علیهم السلام همت گماشت و در خدمت مردم بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت ارتحال این عالم بزرگوار به محضر مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، نماینده محترم ولی فقیه و مردم عزیز و شریف استان خصوصا مردم شهرستان کهگیلویه، بیت مکرم و فرزندان بزرگوارشان از خداوند متعال علو درجات برای آن مرحوم مغفور و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان ایشان مسئلت دارم.

حسین کلانتری
استاندار کهگیلویه وبویراحمد


مهرداد کرمی دادستان مرکز استان

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون:
ارتحال عالم ربانی و بزرگ مرد خطه جنوب،مروج تشیع علوی، حامی محرومان و محبوب قلوب حق طلبان حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی(رضوان‌الله علیه)سیدی بزرگوار از سلاله رسول حق، موجب تأثر و تأسف فراوان شد.
آن مرحوم خدمتگزاری صادق بود که سالیان متمادی از عمر با برکت خود را در راه انتشار معارف اهل‌بیت(ع) و ترویج اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) صرف و شاگردان زیادی را در راه خدمت به دین مبین تربیت کردند که اکثرا منشاء برکاتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند.
بی شک فقدان آن عالم فرهیخته و پرهیزکار برای همه علی الخصوص مردم شریف استان محسوس خواهد بود.

اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، خاندان مکرم، حوزه‌های علمیه، مردم شریف و نجیب استان کهگیلویه و بویراحمد و همه دوستداران ایشان، تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت می نمایم.
مهرداد کرمی دادستان مرکز استان


طاهری نسب رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان

انا لله و انا الیه راجعون
رحلت روحانی وارسته ، عالم متقی و پارسا مرحوم آمیر احمد تقوی را به محضر مقام معظم رهبری، بیت شریف آن مرحوم ، جامعه روحانیت استان و عموم دوستداران آن عالم ربانی تسلیت عرض میکنم.
آمیر احمد تقوی روحانی ای زلال و با اخلاص تام از جنس مردم ، با مردم و در کنار مردم و از نوادر عصر خود بود. هیچگاه مقام معنوی خود را با جایگاههای دنیوی و جاه و جای نیالود و همواره تکیه گاه مردم بود . قطعا فقدان ایشان برای مردم محروم کهگیلویه مصیبتی عظیم است و بعیداست دیگر کسی بتواند جای خالی این انسان شریف را پر نماید .
روحش شاد و یادش گرامی باد
طاهری نسب رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان

___________________________________________________________________

«انالله و اناالیه راجعون»
خبر ارتحال عالم جلیل القدر ، آمیراحمد تقوی موجب تاثر و تالم گردید.
بی شک خدمات آن عالم وارسته به کهگیلویه برکسی پوشیده نیست و خاطره ای ماندگار از ایشان باقی خواهد گذاشت.
هیات مدیره و بازرسین مرکز کارشناسان رسمی استان این ضایعه را به جامعه روحانیت، مردم شریف و مومن کهگیلویه و استان و بیت محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علوّ درجات و برای بازماندگان صبری جزیل مسألت می نماییم.

* هیات مدیره و بازرسین مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد *


حسین جنتی ؛مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان

انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت عالم ربانی و مجاهد نستوه حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید میر احمد تقوی موجب تالم خاطر فراوان گردید. بی شک خدمات ارزنده این سید جلیل القدر،مایه مباهات و یقینا برای همیشه در اذهان مردم قدرشناس استان و خصوصا مردم فهیم شهرستان کهگیلویه باقی خواهد ماند.این جانب از طرف خود و مجموعه همکاران در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، این ضایعه دردناک را خدمت حضرت ولی عصر عج،مقام معظم رهبری و مردم شهید پرور و ولایتمدار استان تسلیت و تعزیت عرض نموده،از پروردگار متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده محترم و معزز ایشان و همچنین خانواده بزرگ سادات صبر جزیل مسئلت می نمایم.
حسین جنتی
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان
کهگیلویه و بویر احمد


علی پور مدیر کل امور عشایر استان

بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون.
اذا مات العالم الفقیه ثلم فِی الاسلام ثُلمَه لا یَسدها شَیء
رحلت عالم ربانی، روحانی وارسته، مجاهد فی سبیل الله، ملجا و پناهگاه همیشگی مردم، فقیه جلیل القدر حضرت آیت الله میراحمد تقوی موجی از غم و اندوه را بر دلهای مردم، مریدان و دوستداران آن فقید سعید حاکم کرده است. اینجانب و مجموعه کارکنان امورعشایر استان و شبکه تعاونی های عشایر و جامعه عشایری استان خود را در این مصیبت بزرگ و فقدان آن عزیز سفر کرده شریک دانسته و عزادار هستیم. این مصیبت را به حضرت صاحب الامر امام زمان (عج)، مقام عظمای ولایت، مراجع عظام تقلید، بیت مکرم و معزز و بخصوص فرزندان بزرگوارش، مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت و تعزیت عرض نموده، با صلوات به روح پرفتوح آن عالم بزرگ و یگانه برای ایشان علو درجات و همنشینی با اجداد طاهرینش و برای خانواده و بازماندگانش صبری جمیل و اجری جزیل مسئلت می نمایم.

علی پور مدیر کل امور عشایر استان ک .ب


دکتر محمدرضا نیکبخت؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان

بازگشت همه به سوی اوست

اميرالمؤمنين عليه‌السلام:

لِكُلِّ دارٍ بابٌ وَ بابُ الآخرةِ اَلمَوتُ.

هر خانه ای درِ ورودي دارد، درِ ورودي آخرت، مرگ است.

خبر ارتحال عالم ربانی و روحانی وارسته و ساده زیست حضرت آیت الله آمیر احمد تقوی از علمای برجسته استان کهگیلویه و بویر احمد و موسس نخستین حوزه علمیه آن استان که عمر گرانبهای خویش را صرف تبلیغ دین و شعائر اسلامی ، تربیت طلاب و علمای مبلغ دین نمود و در این راستا منشاء خدمات و اثرات ماندگار به اسلام و نظام اسلامی گردیدند، موجب تاثر و تالم فراوان گردید.

اینجانب این ضایعه غم‌انگیز و اندوهناک را به همه ارادتمندان ، اقشار مختلف مردم شریف کهگیلویه و بویراحمد ، روحانیون گرانقدر به ویژه بیت معظم این روحانی جلیل‌القدر تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای روح عالی ایشان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

دکتر محمدرضا نیکبخت
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان


سید محمدتقی علوی؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان

انالله و اناالیه راجعون
ارتحال عالم جلیل القدر حضرت حجه الاسلام حاج امیر احمد تقوی موجب تاسف و تاثر گردید.
آن عالم ربانی، عمر پر برکت خویش را در راه تحصیل و تدریس علوم و معارف دینی و تربیت نفوس مستعده و تعمیق معارف اسلامی گذراند و اشتهار ایشان به ساده زیستی و طهارت نفس زبانزد خاص و عام بود.
اینجانب این مصیبت جانسوز را به محضر مقدس حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم) ، مردم شریف و قدر شناس کهگیلویه بزرگ و خاندان آن مرحوم به ویژه شاگردان ایشان تسلیت گفته، از درگاه الهی علو درجات برای آن فقید سعید و صبر توام با اجر را برای بازماندگان مسئلت می نمایم.
سید محمدتقی علوی
مدیرکل ورزش و جوانان استان


صیدال فعال- رئیس مرکز فوریت های امنیتی و اطلاعات وزارت کشور

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
ارتحال جانسوز عالم ربانی و سید پاک و جلیل القدرحجت‌الاسلام والمسلمین سید آمیر احمد تقوی (رضوان‌الله علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان شد. ایشان که از جمله روحانیون با اخلاص، صادق و ساده زیست و مروج دین بود که با صراحت و صداقت دوران عمر پر برکت خویش برای اعتلای فرهنگ دینی و خدمت به مردم از هیچ تلاشی فرو گذار نکردند و همواره عامل به احکام اسلام ناب محمدی بوده و با نصایح پدرانه نقش مهمی در ایجاد امنیت و صلح و صفا در منطقه داشته و الگوی تمام عیار انسانیت و موجب فخر و مباهات جنوب کشور بود‌.
اینجانب در کمال تأسف ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به حوزه‌های علمیه کشور، بیت مکرم و فرزندان محترم ایشان، سادات جلیل القدر و مردم فهیم، متدین و ولایتمدار استان کهگیلویه وبویراحمد تسلیت عرض کرده و از درگاه ایزدمنان برای آن مرحوم مغفرت و رحمت الهی و حشر با ائمه‌اطهار (ع) مسألت می‌نمایم.
صیدال فعال- رئیس مرکز فوریت های امنیتی و اطلاعات وزارت کشور

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=308589
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    سیدی واقعی روحش شاد باجدش حضرت فاطمه محشورشد

  2. خوزستان ارادتمندسادات کهگیلویه وبویراحمد گفت:

    رحلت آمیراحمدتقوی ازروحانیون مومن وپاک ازسلاله بی بی زهرا.س.کسی که ساده زیست ؛غمی بزرگ بردلمان گذاشت.قلبم ازدردپراست وچاره ای جزء تسلیت به مردمان واخص سادات معززآن استان ندارم….خدایش بیامرزد.روحشون شاد.یاحق

دیدگاه شما