سه شنبه 22 مرداد 1398 - 18:58

زمان بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب سی سخت مشخص شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با تشریح دلیل تاخیر ۶ ماهه در بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت، گفت: معارض اجتماعی و محدودیت‌های مالی مهمترین دلیل تاخیر در افتتاح این پروژه بوده است.

به گزارش بویرنیوز، فیض اله پاسره صبح امروز در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت اظهار داشت: طبق برنامه‌های پیش بینی شده پروژه تصفیه خانه فاضلاب این شهر باید تا پایان سال 97 به بهره برداری می‌رسید که بنا به دلایل مختلف از جمله معارض اجتماعی و محدودیت‌های مالی با تاخیر روبه رو شده است.

وی با اشاره به اینکه این تصفیه خانه برای افق 1415 طراحی شده است، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته این مهم نهایتاً تا یک ماه آینده محقق خواهد شد و این تصفیه خانه وارد مدار بهر داری می‌شود.

پاسره با تاکید بر اینکه حفاظت از منابع آب ایجاد سیستم‌های تصفیه فاضلاب را به یک ضرورت تبدیل کرده است، ابراز کرد: با ایجاد سیستم‌های تصفیه فاضلاب در وهله اول منابع با ارزش آب زیرزمینی را از آلودگی حفظ کرده و از طرفی آب مورد نیاز کشاورزی و صنعت که رقم بالایی را هم دارد از این طریق و بدون برداشت از سفره های آبی تامین می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری به مشخصات فنی این پروژه اشاره کرد و افزود: فرایند تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت  فرایندی ترکیبی بوده و در این سیستم زیست توده‌های معلق و متصل به صورت موثری همزمان بکار گرفته شده‌اند که مزایای گسترده تری را نسبت به فرایندهای متداول لجن فعال دارا است.

پاسره با تشریح مزیت‌های فنی ویژه این طرح  ادامه داد: این تصفیه خانه قدرت تصفیه بیشتر و با کیفیت تری را دارا است و می‌توان گفت در اجرای تصفیه خانه فاضلاب  سی‌سخت از مدرن‌ترین پکیج تصفیه‌خانه استفاده شده است.

وی به آخرین  اقدامات اجرایی در این پروژه اشاره کرد و گفت: اجرای 16 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب با تاسیسات لازم، سوله و محوطه در حال تکمیل، اجرای پکیج فرایند شامل اشغالگیر، دانه گیر، متعادل سازی، واحد غیر هوازی واحد هوازی، حوض ته نشینی، گندزدایی و فیلترهای تحت فشار برای تصفیه ی بیشتر پساب انجام شده است.

پاسره با بیان اینکه دبی خروجی این تصفیه خانه بیش از 1200 مترمکعب در شبانه روز است، بیان کرد: در کنار فرآیندهای تصفیه فاضلاب پکیج فرایندهای تصفیه لجن شامل هاضم تغلیظ لجن، فیلترپرس برای آبگیری از لجن و تولید کیک لجن نیز تعبیه شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=308449
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما