سه شنبه 22 مرداد 1398 - 18:54

نامه سرگشاده تاجگردون به رئیس شورای شهر تبریز

به گزارش بویرنیوز، غلامرضا تاج گردون در نامه سرگشاده خود به رئیس شورای شهر تبریز آورده است:


بسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای شکور اکبرنژاد ریاست محترم شورای شهر تبریز

با سلام و احترام آنچه مسلم است همراهی و همسویی دو سردار بزرگ آذربایجان (ستارخان و باقرخان)با فرمانده دلاور فتح تهران سردار اسعد بختیاری در شکست و مبارزه بل رژیم وقت و دول انگلیس و روسیه در تاریخ ایران بزرگ همواره به یادگار خواهد ماند.

اگر چه در قوم لر همانند قوم ترک سرافرازانی همچون شهید علیمردان خان بختیاری در مبارزه با استبداد خوش درخشیدند و می بایستی از آنان همواره به نیکی یاد کرد ولی آنچه مهم است جلوه گری نماد این دو قوم در شخصیت های برجسته آنان چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی است که می بایستی مورد توجه قرار گیرد.

دو قوم بزرگ و اصیل ایرانی (ترک و لر)با قیام خود به دنبال قانون مداری ،آزادی های مشروع و ترقی خواهی بودند و آثار این قیام ارزشمند در تاریخ گهر بار ایران عزیزمان به یادگار ماند.

اینان افتخارات دو قوم بزرگ لر و ترک بوده و تداوم همبستگی این دو قوم بزرگ در تمامیت ارضی ایران عزیز همچنان ادامه دارد همچنانکه سرداران بزرگی از این دو قوم در طول هشت سال دفاع مقدس در حفظ کیان ایران اسلامی خوش درخشیدند و جنگیدند و به شهادت رسیدند.

بسیاری از خیابان های شهرهای لرنشین از جمله شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مزین به نام های پر افتخار ستارخان و باقرخان می باشد و قطعا وجود چنین نام هایی یادآور رشادت ، دلاوری ،همبستگی و پایداری اقوام در نگهداشت تاریخ ایران اسلامی عزیزمان است.

پیشنهاد می گردد موافقت و مقرر فرمائید در جهت توسعه این فرهنگ یکی از خیابان های مهم شهر تبریز به نام پر افتخار سردار اسعد بختیاری نامگذاری شده و این افتخار ماندگار متقابل گردد. امیدوارم این پیشنهاد مورد پذیرش واقع گردد.

مزید استحضار قبلا و به شکل عام این مطالبه توسط جوانان لر مطرح شده است.

غلامرضا تاج گردون نماینده مردم شریف گچساران و باشت رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=308445
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    جالبه،نه یاسوج شهرشه، این البته اشکال نداره ولی سردار اسعد لر بختیاریه، استان ما کجا سردار اسعد کجا، پز دادن خوبه نه تا این حد

  2. ناشناس گفت:

    آفرین تاجگردون

  3. نامعلوم گفت:

    شما چه کاره اید
    شما با این حرف ها اصلا بزرگ نمی شوید
    نتیجه انتخابات مشخص است
    مردم اگاه هستند
    ما عمل می خواهیم حرف فایده ای ندارد

  4. نامعلوم گفت:

    شما چه کاره اید
    شما با این حرف ها اصلا بزرگ نمی شوید
    نتیجه انتخابات مشخص است
    مردم اگاه هستند
    ما عمل می خواهیم حرف فایده ای ندارد.

  5. یاسر گفت:

    اگه آریوبرزن یا کی لهراس شایدبهترباشه

  6. ناشناس گفت:

    درود بر غیرت

  7. انصادی گفت:

    درود برتاج گردون

  8. هیس گفت:

    مثلا پیشنهاد داده خو میگفتی آریوبرزن

  9. محمد مرادی گفت:

    جناب تاج گردون عزیز….
    چرا نامی از دلاور مردان لر زبان استان خودمون نبردید ؟از آریوبرزن گرفته تا کی لهراس باتولی تا غلام حسین سیاه پور تا کی ولی خان و کی علی خان از خسروخان بویراحمدی تا شهدای جنگ تحمیلی مثل سرداران ایزدپناه ،هرمزپور ،بخشیان و…. یا نامی از شهدای مدافع حرم مثل شهید والا مقام شهید اورنگ……..
    درسته که بختیاری ها هم از برادران لر زبان ما هستند و بزرگانشان بزرگ و افتخار قوم ما ، باید پیگیری میکردید که آیا در چهارمحال و بختیاری کوچه ای به نام سرداران ستار خان و باقر خان هست یا نه ؟ حالا که فرمودین در یاسوج نام دو خیابان اصلی که جزو محله های خوش نام و باپرستیژ یاسوج هم هست و نام این دو سردار پر افتخار قوم ترک بر سر در مغازه ها و موسسات و بنگاههای تجاری شهر ما یاسوج می درخشد ،بهتر بود پیشنهاد میدادین متقابلا نام یک سردار هم استانی و مخصوصا یاسوجی مثل شهید اورنگ که از شهدای نامی مدافع حرم بودند را بر یکی از خیابان های خود می نهادند ……..

  10. محمد گفت:

    من نه اهل گچسارانم نه یاسوج . من بچه مارگونم ولی متاسفانه عده ای باید یاد بگیرند وقتی یه پیشنهاد خوب و یه کار خوبا نجام میشه در هر نقطه ای از این استان رنج کشیده باشه توسط هرکسی باشه باید تشویق و تمجید کرد . چرا هر کار خوبی میشه میگن واسه خودنمایی یا فلان و اگه هم نشه میگین بی خاصیتن . لطفا یکم افکار منفیتون تغییر بدین و بیشتر تشویقو تمجید کنید شاید باعث بشه اون شخص یک اقدام مثبت دیگه انجام بده نه حمله .

  11. ناشناس گفت:

    بهتر نيست به مشكلات مردم برسيد تا به حاشيه رفتن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  12. زنده باد ایران زنده باد لر اجازه بدیم تاتاجگردون بتازه وبه این دو شهر برسه قبل از تاجگردون شهر وضع خوبی نداشت .

  13. بویران گفت:

    شما مواظب استاندار باشید یوقت آبروریزی نکنه نمی خواد نگران سردار اسعد و دیگران باشید جناب نماینده!

  14. ناشناس گفت:

    بابا سخت نگیر دیگه از گچساران و باشت ناامید شده میخاد از ایذه و رامهرمز و……. رای جمع آوری کنه

  15. ب تو چ گفت:

    خودشیرینی تاکی….همه این کارارو میکنه ک وزیر بشه یا رییس جمهور…اخه بختیاری ب تو چ.تو ک کل فامیلاتو گذاشتی سرکازهرچی بیسواد بود پیمانکار شد

  16. مهر گفت:

    درود بر جناب تاجگردون
    بهتر است اقای ناجگردون این خواسته رو از شهردار گچساران بکند و یکی از کوچه ها نه خیابان اصلی رو به اسم اسعد بختیاری بزند بعد این خواسته رو از شهردارهای شهرهای دیگر بکند. اینو هم بدون که ترک های تبریز یک حس ناسیونالیسمی دارند و به هیچ عنوان دست به همچین کاری نمی زنند.

دیدگاه شما