سه شنبه 22 مرداد 1398 - 13:38

انتصابات ناامیده کننده استاندار کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاسی – استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مدت بیش از یک ماهی که سکاندار شده تغییراتی در بدنه مدیریتی داده است.

به گزارش بویرنیوز، انتصاب مدیر حوزه ریاست، معاونت سیاسی، معاونت منایع انسانی و مدیرکل امور بانوان از جمله انتصابات اخیر استاندار بوده است.

در حالی که استاندار خود را فارغ از نمایندگان قلمداد کرد و شایستگی را اولویت انتصابات خود برشمرد، اما انتصاب های خود او هم چنگی به دل نزد.

دو بانو را منصوب کرد اما به نظر می رسد این انتصابات بیشتر از آن که بر محور توانمندی باشد بر مبنای جنسیت بوده و بیشتر آماری برای دل خوش کردن بانوان بوده است.

مدیرکل حوزه و معاونت سیاسی هر دو غیربومی هستند، خود استاندار هم غیربومی است، استاندار هم مشاور قوی بومی ندارد، سوال اساسی این است که این تیم مدیریتی چگونه قرار است استان را شناخته و مدیریت کنند.

دکتر کلانتری اعتقاد زیادی به استفاده از نیروهای بومی ندارد، این عدم اعتقاد برای کار او خطرناک است چرا که بالاخره همین نیروهای بومی وقتی در سطح ملی سمت می گیرند خیلی موثرتر از سایرین هستند اما همواره استاندار باید برنامه داده و عملکرد مطالبه کند.

استانداران ایلامی این چند سال سکاندار مدیریت استان هستند، رویکردها تا حدودی شبیه است اما کلانتری به غیربومی ها توجه بیشتری دارد و شاید نگاه امنیتی وی اجازه اعتماد کردن به بومی ها را نمی دهد.

آنطور که پیداست هدف مهم برگزاری انتخابات است و شاید برای همین از معاونت سیاسی شروع کرده، هر چند تغییر حق ایشان است اما مردم منتظر بودند که اگر هم قرار است در این معاونت تغییری صورت گیرد یک نیروی بومی توانمند آشنا به شرایط منطقه سکاندار باشد تا فردی که تاکنون هیچ شناخت قومیتی و اداری از این دیار ندارد.

فعالین حوزه زنان هم معتقدند بانوان منصوب شده توسط استاندار نشانی از نخبه گزینی ندارد.

باید دید در ادامه چه تغییراتی در استانداری صورت خواه گرفت و تیم کلانتری تا چه حد موفق ظاهر خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=308430
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خدا وکیلی با چه هدفی خانم صداقت شده مدیرکل امور بانوان ،والا آدم حرفی براش نمیمونه،

  2. ناشناس گفت:

    ایناهمش سیاسی بازیه انتخابات نزدیکه بایدم یه سری تغییر وتحولاتی در ادارات صورت گیرد.

  3. ناشناس گفت:

    اتفاقا بسیار امیدوارانه منصوب نمودند

  4. بوراحمد گفت:

    خدا کنه هرچه خیر هست پیش بیاد توکل میکنیم به خدا با این انتصابات تا صبح مابنالیم و انتقاد درست وب جا کنیم.چه فایده داره.توکل باخدا

  5. ناشناس گفت:

    واقعیتی انکار ناپذیر است که اغلب یا بیشتر نیروهای توانمند سیاسی استان نگاه قومی قبیله ای و محلی دارند و استاندار منصف هرکه باشد چاره ای جز ابن ندارد .
    تقصیر از ماست که برماست .

  6. ناشناس گفت:

    احسن بر استاندار شجاع

  7. س.ع.م گفت:

    استاندار با چه بینشی تایپیست دو سه سال قبل فرمانداری دنا را مدیرکل امور بانوان می کند!!؟ بله خانم صداقت کجاش نخبه هست!!؟ خانم آذر صفایی چه دردی از هزاران درد شهرداری و بانوان را درمان کرد که حالا معاون استاندار بشه!!؟ نفس عمل خوبه اما شایسته سالاری در این انتصابات معنی ندارد!!؟ جناب استاندار مردم استان بخصوص شهرستان های بویراحمد و دنا اینروزها ناامیدند!! اون از استاندار سابق استان که با فساد اخلاقیش همه را زیر سوال برد!!؟ و این هم از انتصابات پیش از انتخابات جنابعالی!!؟ مگر این مردم چه گناهی کرده اند که باید بخاطر منافع تعدادی خاص بسوزند و ناامید از زندگی باشند!!؟ جنابعالی با چه استدلالی سرپرست برکنارشده و سابق فرمانداری دنا را دوباره بر مسند امور بانوان قرارداده ای!!؟ نه اینکه به سهم خواهی نماینده ای عمل کرده ای که فکرش جمع آوری رای سی سختی ها می باشد!!؟ جناب نماینده بدان سی سختی جماعت برای رای دادن ترجیح می دهد کارنامه ۸ ساله جنابعالی را نگاه کند نه تصمیمات دقیقه نودتان را که اگر چه از نظر جنابعالی و تعداد معدودی از منفعت طلبان اطرافت کاری کرده ای کارستان اما از نظر سی سختی ها نه تنها امتیازی نیست بلکه توهین و بی احترامی هست نسبت به مردم سی سخت و خانم صداقت که این وسط مثل یک طبل توخالی بازیچه امثال جنابعالی شده است. یا علی مدد.

  8. علی گفت:

    فقط می توانم بگویم متاسفم

  9. بنگرو گفت:

    دم از شایسته گزینی و نخبه گزینی زدن شعار قشنگی ک هرگز به عمل در نیامد…
    دکترها …دکتر x…دکتر y و….همه و همه در گیر ودار بازی سیاست و فرار ب جلو از واقعیتهای جامعه دست ب انتخابهایی میزنند که چند صباحی مدیریتی با حضورنیروهای خنثی و کاملا هماهنگ داشته باشند و رزومه خودرا قطورتر نمایند…خرده نگیریم :از ماست ک برماست… نقدی اگر هست…فریادی اگر هست برسر وجدان و غیرت خفته خودبزنیم…ک خود تیشه بر ریشه شایستگان دیار خود زده ایم

  10. فردا گفت:

    ما اعتراض کردیم گفتن خانم صفایی مدیر نمونه شده وزارت کشور کاندیدش کرده برای دو معاونت عمرانی ومنابع انسانی وبه استاندار پیشنهاد شده.علی برکت اله.

دیدگاه شما