چاپ این برگه

مرکزی که میتواند نیازهای نوین کهگیلویه و بویراحمد را مرتفع کند/مدیران به نخبگان استان بها دهند+عکس

جلسه کمیته های تخصصی پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد جهت بررسی صلاحیت شرکت های متقاضی استقرار در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، این کمیته ها ی تخصصی با هدف شناسایی ایده های ناب ایده پردازان بهصورت مستمر و  با حضور داوران متخصص هر کمیته برگزار میشود.

در این جلسات شرکتهایی که متقاضی استقرار در پارک و دریافت تسهیلات هستند در مدت زمان مشخصی ایده های خود را مطرح میکنند و پس از دفاع از طرح خود داوری خواهند شد و تصمیم نهایی مبنی بر مستقر شدن یا نشدن و یا دریافت و عدم دریافت تسهیلات آنها در پارک مشخص خواهد شد.

یکی از ایده ها ی شرکت کننده در کمیته امروز ایده ” تولید ملات خشک مگنزیت ” بود ،که مجریان این طرح توضیحاتی درباره طرح پیشنهادی خود دادند،خواسته مجریان این طرح از پارک امکان استفاده از آزمایشگاه دانشگاه بود،این طراح امیدوار است که از این طرح علاوه بر استفاده در ساختمان سازی ،کف و دیوار ساختمان بتوانند از این محصول بعنوان سنگ برش هم استفاده کنند.

ساخت مجسمه با سیم های مفتولی ایده دوم مطرح شده در این جلسه بود.

این طراح در دفاع از طرح خود گفت:این طرح یک فرآیند جدید در دکوراسیون داخلی است.تفاوت این کار با کارهای دیگر در اینست که هیچ تغییر حالتی نخواهد داد،اینکار یک کار بافته شده است و ساختار آن کاملا با کارهای دیگر متفاوت است،ادعای این طراح اینست که کسی تا به حال با این تعداد سیم و ابزار نتوانسته همچین مجسمه ای با همچین ساختاری بسازد. وی گفت :دلیل مراجعه من به پارک علم و فناوری و درخواست استقرار در پارک اینست که من بتوانم کاری که قرار است طی 2 شبانه روز انجام دهم پس از استقرار در پارک این زمان را به 6 ساعت برسانم.

در ادامه جلسه سرکار خانم راد معاون صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد بعنوان  یکی از داوران حاضر در جلسه گفت :یکی از مشکلات عمده ای که در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم بحث صادرات محصولات و صنایع دستی است،اگر بتوانیم در بحث صادرات حرفی برای گفتن داشته باشیم و بازار صادرات محصولات خود را بتوانیم ارتقا دهیم میتوانیم این مشکل را تا حدودی رفع کنیم.حمایت از محصولاتی که هم نو هستند و هم حامی محیط زیست هستند و ضرری برای محیط زیست ندارند،میتواند زمینه تشویق دیگر هنرمندان را نیز به وجود آورد.

عزم جدی پارک علم و فناوری یاسوج در حمایت  از نخبگان کهگیلویه و بویراحمد

دکتر سید شمس الدین هاشمی در حاشیه این کارگروه گفت: پارک علم و فناوری محلی برای ایده پردازی و بالفعل کردن ایده های ناب و بالقوه نخبگان است، درب این مرکز علمی به روی هر فردی که فکر می کند ایده ای دارد که میتواند گامی باشد در راستای توسعه، پیشرفت و بهبود امورات، باز است.

رئیس پارک علم و فناوری یاسوج گفت: حمایت های ما هم علمی و فنی خواهد بود و هم در زمینه های مالی و بازاریابی به انتشار ایده های خلاقانه کمک میکنیم.

وی خواستار ارتباط بیشتر مدیران استان با این مرکز علمی شد و گفت: بسیاری از نیازهای ادارات و دستگاه های استان به ویژه در زمینه فناوری های نو(پنل خورشیدی، فناوری اطلاعات و…)میتواند توسط شرکت های مستقر در پارک با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر مرتفع شود و انتظار ما اینست از جوانان بومی این استان حمایت شود.