سه شنبه 22 مرداد 1398 - 10:47

عدم اقبال اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد/بویراحمد و دنا دست به انتخابی دیگر می زند!

مهرداد صمیعی از مخاطبان بویرنیوز، در یادداشت اول خود در خصوص فضای انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد نوشت:

فضای کهگیلویه و بویراحمد زودهنگام به سمت انتخابات پیش می رود، در این میان اصولگراها ظاهرا عجله بیشتری دارند و با نشست ها و لیست بندی های خود عملاً وارد گود انتخاباتی شدند.

در همین ابتدا بگویم، عناوین اصولگرا و اصلاح طلب حالا کم اقبال تر از گذشته در نظر مردم رخ افروزی میکند، شاید دلیل عمده آن به چالش های اقتصادی و معیشتی برمی گردد، چالش هایی که کلید آن در دوران احمدی نژاد زده شد و در دوران دوم ریاست جمهوری روحانی نیز مجدداً سر از زیر خاکستر برآورد، و همین شد که هم اکنون مردم به نگاهی فراتر از اصولگرایی و اصلاح طلبی می اندیشند.

در کهگیلویه و بویراحمد انتخابات روی دیگری هم دارد، اینجا هم سیاست دخیل است، هم طایفه گرایی ملاک است و هم با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی، عوامل دیگری اثرگذار می شود.

در این نوشتار به فضای بویراحمد و دنا می پردازم:

دیروز شاهد ارائه لیستی از سوی سران اصولگرایی بویراحمد و دنا تحت عنوان “اسامی اعضای شورای نیروهای انقلاب اسلامی ” بودیم، لیستی که چهره اصولگرایان این شهرستان را آشکار تر از هر زمانی میکند.

شاید اولین مساله ای که به ذهن متبادر می شد، عدم صداقت برخی نیروهای این جریان درون اردوگاه خود بوده است، این مساله را وقتی در آمدن و نیامدن و دل دل کردن های شاخص ترین چهره اصولگرایی در بویراحمد و دنا یعنی ستار هدایت خواه بگذاریم به وضوح لمس میکنیم.

یاد داریم روزی را که چند نفری با اذن هدایت خواه وارد کارزار انتخابات شدند و سرشوق از حمایت او بودند اما او لحظه آخر بی اعتماد به نیروهایش، راساً وارد انتخابات شد و دلخوری هایی نیز در سایر چهره های این طیف سیاسی وجود آمد و شکاف هایی ایجاد شد.

در دوره اخیر نیز اگرچه فرخیانی معرفی شده اما خودش هم میداند تنها گزینه اصولگرایی نیست و احتمالاً برخلاف اعلام عمومی، گزینه نهایی این جریان هم نخواهد بود، او برای دومین بار هم سیبل این جریان خواهد شد!

این رفتار مشخص است خود اصولگرایان هنوز اعتقاد و باور قلبی به نیروهای خود ندارند، قطعاً با این تفاسیر انتظار اینکه مردم به آنها عتماد کنند هم خواسته ای نامعقول است!

در سوی دیگر برخی نامزدها به لطف رای قومی این بار نیز مشتاقانه خود را مدعی انتخابات پیش رو می دانند، روشنفکر را میتوان شاخص ترین چهره در این طیف دانست، او فردی بود که در نخستین حضورش در انتخابات شگفتی ساز شد.

فعالان سیاسی رای او را طایفه ای و نه سیاسی می دانند، رایی که به گفته همه روشنفکران سیاسی در این دوره از انتخابات افول زیادی را به خود خواهد دید.

این مساله وقتی عینی تر به نظر می رسد که بدانیم نامزد معین شده جزیان اصولگرایی و یک نامزد دیگر انتخابات، هم طایفه روشنفکر هستند و این یعنی تقسیم آرا و ریزش رای قومی در انتخابات پیش رو!

روشنفکر اما نگاه دیگری دارد، او حاضر به ائتلاف با اصولگرایان نشد و معتقد بود مستقلا از این جبهه رای آوری بیشتری خواهد داشت.

مردم بویراحمد و دنا این بار به نظر سراغ گزینه های نو خواهند رفت، برای آنها صداقت از میان رفته اصولگرایان، آمدن و نیامدن های استخاره ای و تاثیر جدی رای قومی و طایفه ای در پسرفت و عقب ماندگی تاریخی بویراحمد و دنا روشن شده است…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=308393
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    گزینه نهایی اصولگرایان کسی نیست جزء ستارهدایت خواه ومعرفی فرخیانی بازی است برای تفکیک آراوتضعیف رای روشنفکرواین بارهم ستارهدایت خواه شکستگی دیگررادردرون حلقه خودخواهدخوردوپیروزانتخابات هم مهدی روشنفکرخواهدبود

  2. ناشناس گفت:

    از چه منبعی از کجا شما نظر سنجی کردین که آقای فرخیانی فاقد شانس و اقبال عمومی هستش اگر ملاک رای حزب و گروه باشد که شخص اول هستش و همه از او حمایت کردن و معرفی شده اگه ملاک رای طایفه ای و ایلاتی باشه مطمئن باشید ۷۰ درصد رای تامرادی هاحتی با حضور روشنفکرمتعلق به آقای فرخیانی هستش.

  3. هم ولایتی گفت:

    باز هم دکتر ستار قصد تکرار سناریوی دور قبل را دارد با این تفاوت که این بار به دکتر فرخیانی پشت خواهد کرد و در آخر با قد علم کردن خود و یا شخصی دیگر البته نه از بویراحمد پایین عهد شکنی خواهد نمود.

  4. بویراحمدی گفت:

    احتمال آمدن دکتر هدایت خواه به انتخابات زیاد است. چون رقیب اصلی نماینده فعلی و به قول دوستان گزینه نهایی و اصلی اصولگرایان دکتر هدایت خواه هستش و بعدا با اجبار و تحت فشار نیروهای حزب الله قطعا وارد جریان انتخابات خواهد شد و شانس برد بالایی هم دارد.

  5. سقاوه گفت گفت:

    هدايت را ولش كنيد خودش ميداند دوباره شكست ميخوره

  6. ناشناس گفت:

    نویسنده نوشته مشکلات از دوره احمدی نژاد شروع شد. اره راست میگه دلار شد ۱۲ تومن و پداید ۵۰ میلیون تقصیر احمدی نزاده. اوووووونچنان رونق اقتصادی ایجاد بشه که به یارانه نیاز نداشته باشی

  7. رضا گفت:

    اخ بختمو فرخیانی کیه امبلا

  8. علی از لوداب گفت:

    نگارنده برای روشنفکر مطلب نوشته وبس.اول اینکه ما اصولگرایان روشنفکر رو قبول نداریم چون یکبار با اسپار بود یکبار با زارع و…بعدشم رای ما دکتر فرخیانی هست وبس چون استادهدایتخواه ایشون رو معرفی کرده

  9. ناشناس گفت:

    نویسنده مطلب معلومه که هم از اصولگرایان کینه به دل داری هم از هدایت خواه .در ضمن هیچ وقت مشکلات کشور به اندازه دوران روحانی خراب نبوده مردم از این دولت بیزارند.در ضمن آقای فرخیانی با حمایت هدایت خواه و آراء هم طایفه ای هاش حتما پیروز این دوره از انتخابات خواهد بود

دیدگاه شما