سه شنبه 22 مرداد 1398 - 11:13

پیشنهاد موسوی جهان آباد برای رونق صنعت/اعلام آمادگی شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به سرمایه گذاران

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی در گفت و شنود با رسانه ها، از مشکلات صنایع استان گفت، او پیشنهاداتی هم برای سرمایه گذاران داشت.

سید هاشم موسوی جهان‌آباد به رسانه ها گفت:

۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک است، صنایع کوچک جز صنایع زود بازدهی  است که در استان ما بیش از ۹۰ درصد صنایع را شامل میشود.

استان کهگیلویه و بویر احمد با توجه به شرایط اقلیمی مثل نزدیکی به بنادر،موقعیت آب و هوایی خوب و همچنین به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی خوب و نزدیکی به استانهایی همچون یزد،اصفهان،بوشهر و فارس میتواند در صنایع مختلفی پیشرو باشد، در استان ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی داریم که آماده واگذاری هستند،حدود ۱۹۶ واحد فعال در استان داریم،و واحدهایی که در حال ساخت و ساز هستند هم پیگیر هستیم که زودتر راه بیفتند.

در نشستی که با آیت الله ملک حسینی داشتیم بحثی مطرح شد که سوله های خالی یا غیر فعال را در شرایط مختلف به چرخه تولید برگردانیم چرا که اگر زمان بگذرد شاید آن واحد از توجیح بگذرد،به همین خاطر دنبال این هستیم که واحدهایی که نیمه فعال یا راکد هستند به چرخه تولید برگردانیم.ما سرمایه گذاران بومی و غیر بومی را با آغوش باز میپذیریم.

وی از آمادگی شهرک های صنعتی برای فعال شدن صنایع راکد گفت و ادامه داد:

با توجه به اینکه راه اندازی واحد جدید با کارایی جدید یقینا سرمایه های آن چنانی خواهد داشت پس به دنبال بازگرداندن واحدهای خالی و راکد هستیم.

در لیکک یک واحد صنعتی داریم که بخاطر نزدیکی به بنادر میتوان  از این مزیت به خوبی بهره بردو هر کسی بخواهد در این واحدها سرمایه گذاری کند از سوی ما با آغوش بازپذیرفته خواهد شد،ما دنبال سیاه نمایی نیستیم واقعا دنبال تشویق سرمایه گذار ها هستیم .

مشکل اصلی ما بحث پیدا کردن زمین مناسب برای ایجاد شهرک است

شهرک صنعتی سقاوه بسیار جای مناسبی برای سرمایه گذاری است چون به هر سه شهرستان بویراحمد و دنا و مارگون نزدیک است .

مشکل اصلی ما در استان بحث اشتغال و بیکاری است که واقعا تا صنعت در استان احداث نشود این دغدغه همچنان باقیست، برای حل این مشکلات خواهش ما از مدیر عاملان بانک ها اینست که به صنعت توجه ویژه ای کنند،هیچ واحد تولیدی بخاطر بدهی مالی تعطیل نشود.

دلیل اصلی رکود صنایع کهگیلویه و بویراحمد

متاسفانه ۱۲۰ واحد بهره بردار تعطیل داریم که عمدتاٌ به مشکلات اقتصادی آنها بر می گردد.

در بررسی مستقل و میدانی که از واحدهای صنعتی انجام دادیم ۶۵ درصد مسائل نقدینگی،۲۵ درصد فقدان بازار، ۵ درصد اختلاف شرکا،۲درصد تامین مواد اولیه و ۳درصد تامین ماشین آلات را عامل اصلی تعطیلی یا رکود واحدها دانستند.

توصیه به سرمایه گذاران

توصیه من به سرمایه گذارانی که در کار تولید هستند اینست که به شهرکهای صنعتی بیایند،حتی اگر زمین ملکی هم داشته باشند چون ما توانایی این را داریم که در کمتر از ۴۸ ساعت زمین و محل اجرای طرح را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به همراه خبرنگاران از برخی واحدهای فعال صنعتی بازدید کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=308371
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما