یکشنبه 20 مرداد 1398 - 14:27

جواب تند علی مطهری به آیت الله یزدی در خصوص رد صلاحیت ها

علی مطهری (نماینده تهران در مجلس) به صحبت های اخیر آیت الله محمد یزدی واکنش نشان داد. آیت الله یزدی گفته بود: “نباید اجازه دهیم افراد سودجو به مجلس شورای اسلامی راه یابند، زیرا برخی نمایندگان به این امید وارد مجلس می‌شوند که با اعمال فشار به وزرا رشوه‌خواری کنند”.

به گزارش بویرنیوز، مطهری با انتشار متنی در کانال تلگرامی اش به این سخنان آیت الله یزدی جواب داد و نوشت:

سخنی با جناب آقای محمد یزدی

جناب آقای محمد یزدی عضو محترم شورای نگهبان در جمع دادستانهای کشور گفته‌اند: «نباید اجازه دهیم افراد سودجو به مجلس شورای اسلامی راه یابند زیرا برخی نمایندگان به این امید وارد مجلس می‌شوند که با اعمال فشار به وزرا رشوه‌خواری کنند.»

اولاً این سخن، همه نمایندگان مجلس را زیر سؤال می‌برد. بهتر بود ایشان به فرض صحت کلامشان و اثبات اتهام وارده نام آن نمایندگان را ذکر می‌کردند تا ذمّه سایر نمایندگان بری می‌شد.

ثانیاً در میان نمایندگان به ندرت چنین کسانی پیدا می‌شوند و علت آن هم نوع رفتار شورای نگهبان است که افراد حرّ و آزاده و پاک‌دست و پاک‌دامن را به دلیل انتقاد از نظام به جرم ضدیت با ولایت فقیه رد صلاحیت و چنان افرادی را تأیید صلاحیت می‌کند.

بنابراین به فرض صحت ادعای آقای یزدی، برای رفع این نقیصه، شورای نگهبان باید روش خود را عوض کند و صرفاً افرادی را که جرم قابل توجه مالی یا اخلاقی دارند رد صلاحیت کند نه این که کاندیداهایی را هم که انتقادی به نظام دارند اما افراد سالم و صالحی هستند رد صلاحیت نماید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=308346
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما