چاپ این برگه

کج سلیقگی در نصب علائم هشداری و موانع جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد

اخیراً شاهد نصب جدا کننده ها در راه های کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

به گزارش بویـرنیـوز، اخیراً شاهد نصب نیوجرسی (قالب های بتنی) در برخی محورهای مرکز کهگیلویه و بویراحمد هستیم در مناطقی از شهر یاسوج نیز شب نماهایی در وسط جاده تعبیه شده است.

در این خصوص مردم و مخاطبان بویرنیوز در پیام هایی گلایه آمیز نوشتند:

*جاده نقاره خونه تقاطع پل زردک که میره و وصل میشه به جاده اصفهان ( نزدیکای چنارستان ) مدتی است بخاطر پل سوم بشار خیلی شلوغ شده و عزیزان اومدن شب نما کار گذاشتن وسط جاده ولی بزرگ و عجیبه ارتفاعشون. تو چن هفته اخیر دهها ماشین شب و روز چپ کردن و تلفات جانی و مالی داشتن. دیروزم سه تاماشین برخورد داشتن که ینفر کشته شده ظاهراً. چن روز پیشم دو تصادف به فاصله ی چن ساعت/ما اینجاکارگاه داریم هرروز شاهد بدبخت شدن مردمیم/یه پیگیری کنید لطفاً

*شب نماهایی که جدیداً نصب شده اصلاً استاندارد نیست و ایجاد امنیت که نکرده اند هیچ! شاهد بروز تصادفاتی هم بر اثر همین شب نماها که خیلی هم در شب مشخص نیستند، هستیم.

*سرعت گیرهایی که در مسیر های کهگیلویه و بویراحمد در راه های برون شهری تعبیه شده(برش آسفالت/قائم خط کشی در آسفالت) متفاوت از دیگر استان ها است و در ظاهر و بر اساس شدت ضربه ای که به خودرو وارد می کنند، به نظر ما استاندارد نیست، که این را باید خود عوامل راهداری توضیح دهند.

* نصب نیوجرسی در محورهای استان به ویژه در جاده یاسوج به بابامیدان در برخی نقاط که جاده زیاد عریض نیست به نظر منطقی نمیرسد و بیشتر به کج سلیقگی شبیه است، چرا که هم فضای زیادی را اشتغال کرده، و هم در زمستان و روزهای برفی مشکلات زیادی را سبب می شود، میشد با نصب گاردریل های مناسب هم مسیرهای رفت و برگشت را جدا کرد.