پنجشنبه 17 مرداد 1398 - 9:16

صنعت و معدن؛ دومین دریافت‌کننده تسهیلات بانکی بعد از خدمات

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۴۱.۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش بویرنیوز، طبق این آمار تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن با افزایش ۴۱.۵ درصدی در دو ماهه نخست امسال، به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. مقدار این تسهیلات در دو ماه اول سال گذشته ۲۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

سهم تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن از کل تسهیلات پرداخت شده به بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، ‌ مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و سایر بخش‌های متفرقه در دو ماهه نخست سال گذشته،   ۳۰.۸ درصد بوده که امسال این رقم به ۳۲.۵ درصد رسیده است.

تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش بازرگانی نیز در در دو ماهه نخست سال گذشته ۹۷۰۰ میلیارد تومان بوده که با ۲۰.۶ درصد افزایش به ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در دو ماهه نخست سال جاری رسیده است.

با این حال سهم بخش بازرگانی از کل تسهیلات پرداختی به بخش‌های یاد شده از ۱۴.۱ درصد در دو ماه اول سال ۱۳۹۷ به  ۱۲.۷ درصد کاهش یافته است.

در این میان بیشترین تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش خدمات اختصاص یافته که در دو ماهه نخست امسال سهم ۴۵ درصدی از کل تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده و معادل ۴۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۴۸.۲ درصد افزایش داشته است.

بعد از بخش خدمات و صنعت و معدن، به ترتیب بخش بازرگانی، مسکن و کشاورزی ۱۲.۷، ۶.۶ و ۳ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری را دریافت کرده‌اند.

همچنین طبق این آمار، در سه ماهه نخست امسال بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان در راستای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در راستای اقتصاد مقاومتی از سوی بانک‌ها به استان‌های مختلف پرداخت شده است.

برای دریافت تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) نیز از آغاز اسفند ماه سال گذشته تا پایان خرداد ماه امسال، ۲۷۹۵ واحد در استان‌های مختلف ثبت‌نام کردند که از میان‌ آن‌ها ۳۴۰ مورد به بانک‌ها معرفی شدند و مبلغ معرفی به بانک‌ها بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان است که هنوز هیچ مبلغی از آن پرداخت نشده است./ایسنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=308103
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما