سه شنبه 15 مرداد 1398 - 17:29

پیشنهاد رئیس دانشگاه یاسوج برای نامزدهای انتخابات کهگیلویه و بویراحمد/+فیلم

آقای ارژنگ به اختیار خودش از دانشگاه یاسوج انتقالی گرفت و دیگر عضو هیئت علمی این دانشگاه نیست، اگر قرار است که برگردند باید شرایط امروز را داشته باشند، مثلاً باید معدلش در مقاطع مختلف تحصیلی رنج خاصی داشته باشد و سطح استاد ایشان هم باید مشخص باشد، لذا هر کسی بخواهد به دانشگاهی منتقل شود باید پارامترهای خاص خودش را رعایت کنند و نمی‌شود همین جوری بدون حساب و کتاب کسی برود و بگردد.

به گزارش بویـرنیـوز؛ رئیس دانشگاه یاسوج در جمع رسانه ها، گوشه ای از عملکرد خود در این دانشگاه پرداخت و از برخوردش با هرگونه قومیت گرایی گفت، او به برخی حواشی دانشگاه هم پرداخت و از رو شدن دست افرادی که قصد بی آبرو کردن دانشگاه را داشتند، پردا برداشت.

در ادامه اظهارات دکتر احمد عریان؛ رئیس دانشگاه یاسوج را می خوانید:

اواخر بهمن ۹۶ به عنوان خدمت‌گزار در دانشگاه یاسوج منصوب شدم در این مدت اتفاقی رخ داده است یکی از مهمترین اتفاقات دانشگاه  تغییر چارت تشکیلاتی دانشگاه بود، چارتی که مربوط به سال ۸۳ بود و حالا بعد از ۱۴ سال بر اساس الزامات و تغییرات روز تغییر کرد.

در دو سال اخیر افزایش بودجه های دانشگاه را شاهد بودیم، این افزایش با همکاری نمایندگان مجلس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود که در نوع خود و در مقایسه با سالهای پیشین بی‌نظیر است.

آشنا کردن دانشگاه یاسوج با یک واژه نامانوس!

برای اولین بار در سالهای اخیر از ظرفیت خیرین در دانشگاه استفاده شد، در همین مدت دو سال اخیر سالن مطالعه ۹ خوابگاه دخترانه و پسرانه و سالن کتابخانه مرکزی دانشگاه توسط کاظم قلم چی با ۶۰۰ صندلی و ۳۰۰ میز تجهیز شد، ۲۹۰ دانشجو بورسیه شدند که نیمی از این دانشجویان توسط بنیاد قلم‌چی، ۱۰۰ نفر این دانشجویان توسط خیرین استان کهگیلویه و بویراحمد و ۲۹ نفر هم توسط اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج بورسیه شدند.

تقویت رسالت دانشگاه در ارتباط با صنعت/جذب دانشجوی خارجی برای اولین بار

شاید یکی از مهمترین رسالت های دانشگاه، ارتباط بیشتر با صنعت و استفاده از ظرفیت سازمان ها برای تقویت بنیه تجربی دانشجوها بوده است، عریان از تلاش های گسترده در این بخش خبر داد و گفت: سال ۹۶ما ۶ قرارداد با صنعت منعقد کردیم و سال گذشته نیز ۵۱ قرارداد امضا شد که البته خودمان این رقم را راضی کننده نمیدانیم و باید تلاش کنیم به جایگاه بالاتری برسیم.

در خصوص حجم ریالی این قراردادها همین را بگویم که حجم ریالی قرادادها را چهارصد میلیون تومان به ۲ میلیارد تومان رساندیم، این یعنی جهش ۵ برابری را در این مدت تجربه کردیم.

از طرفی تجهیزات و آزمایشگاه هایمان را نیز تجهیز کردیم تا صنایع و سازمان های استان بی نیاز از دیگر استان ها شوند.

در زمینه جذب دانشجوی خارجی نیز توفیقاتی داشتیم، سال گذشته ۱۲ دانشجو خارجی در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش کردیم که تعداد این دانشجویان امسال ارتقاء می‌یابد که ارائه خدمات علمی به دانشجویان کشورهای اسلامی را وظیفه خود می‌دانیم.

از پیشنهاد به نامزدهای انتخاباتی تا اتمام حجت با سیاسیون کهگیلویه و بویراحمد

حدود 17 ماه پیش بود که دکتر عریان در زمان انتصابش در دانشگاه از عزمش برای بریدن دستان قومیت گرایی و تمام کردن استفاده ابزاری از دانشگاه در انتخابات ها گفت، او امروز نیز تصمیمات گذشته اش را تکرار و بر ادامه این رویه در دانشگاه یاسوج تاکید کرد.

عریان ادامه داد:

هنوز شاهد دخالت‌هایی از بیرون در دانشگاه هستیم که برای قطع آنها تلاش هایی کردیم، به کسی اجازه ندادم در مسائل داخلی دانشگاه دخالت کند و این کار را هم درست نمی‌بینم، دانشگاه برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر در زمینه های علمی، پرژوهشی و دانشجویی و البته توسعه استان، برنامه‌هایی در دست دارد که دخالت از بیرون موجب خلل و ایجاد دست انداز در این مسیر می شود.

وی قویاً از سیاسیون خواست و به آن‌ها هشدار داد که در کارهای دانشگاه دخالت نکنند و این گونه اعلام کرد دوست داریم سیاسی باشیم اما سیاست‌زده نمی‌شویم و در انتخابات آینده سعی خواهیم کرد دانشگاه باقی بمانیم و اتاق فکر سیاسیون نشویم، اما خیلی‌ها دوست دارند دانشگاه علمی و بانشاط و سیاسی نداشته باشیم.

هشدار به مدیران دانشگاه یاسوج

نمی‌خواهیم دانشگاه صندوق رای و محل تبلیغات هیچ کاندیدا چه چپ و چه راست شود!، البته ما در یک صورت اجازه خواهیم داد، بله همه آنها بیایند ومیزگردی با حضور دانشجوها و اصحاب رسانه برپا کنند و آنوقت توسط همین شماها به چالش کشیده شوند و بر اساس عملکرد بهترین ها انتخاب شوند.

وی آب پاکی را بر دست همکارانش هم ریخت و با جدیت گفت: به هیچ مدیری از دانشگاه اجازه نمی‌دهم برای فلان کاندیدای انتخاباتی در دانشگاه تبلیغ کند و به کسی هم اجازه نمی‌دهم از دانشگاه در جهت رسیدن به اهداف انتخاباتی استفاده کند.

افتخار آفرینی دانشگاه یاسوج

در رنکینگ شانگهای بالاترین امتیاز را آورده و جز 10 دانشگاه برتر کشور شده است و دو نفر این دانشگاه در زمره پراستنادترین دانشمندان دنیا هستند که در کل دنیا 4050 نفر دانشمند پراستناد بوده و سهم ایران از این تعداد 16 نفر است.

دانشگاه یاسوج تنهادانشگاهی بودکه فاقدزمین کشاورزی برای رشته های کشاورزی بوداما خوشبختانه توانستیم7هکتارزمین کشاورزی خریداری کنیم.

ترفندی برای بدنام کردن دانشگاه

اجرای رقص حاشیه ساز در دانشگاه یاسوج را همه در یاد داریم، رقصی که البته هیچ مشکلی نداشت و در جشنواره اقوام عده ای با لباس لری به مدت کوتاهی به رقص سنتی کهگیلویه و بویراحمد پرداختند.

عریان گفت: دانشگاه به دلیل این که از همه فرهنگ‌ها در آن حضور دارند با سایر فضاها تفاوت دارد و در آن روز هم یکی دو نفر که دانشجو هم نبودند چنین اقدامی کردند که شاید حساب شده و با برنامه‌ریزی صورت گرفت زیرا در همان روزها شاهد موفقیت‌های بی‌نظیری برای دانشگاه بودیم از یک طرف استاد دانشگاه ما جز 12 استاد برتر کشور شناخته شده بود و از سوی دیگر جز 10 دانشگاه برتر کشور شده بودیم.

ارژنگ شرایط برگشت به دانشگاه یاسوج را ندارد!

آقای ارژنگ به اختیار خودش از دانشگاه یاسوج انتقالی گرفت و دیگر عضو هیئت علمی این دانشگاه نیست، اگر قرار است که برگردند باید شرایط امروز را داشته باشند، مثلاً باید معدلش در مقاطع مختلف تحصیلی رنج خاصی داشته باشد و سطح استاد ایشان هم باید مشخص باشد، لذا هر کسی بخواهد به دانشگاهی منتقل شود باید پارامترهای خاص خودش را رعایت کنند و نمی‌شود همین جوری بدون حساب و کتاب کسی برود و بگردد.

از طرفی هر دانشگاه سالی 15 نفر عضو هیات علمی جذب می‌کند ولی بیش از 500 نفر درخواست می دهند و همه را نمی‌توانیم جذب کنیم.

در شیراز و سایر دانشگاه‌های کشور چنین مواردی همیشه وجود دارد اما رسانه‌ای نمی شود چرا که یک استاد دانشگاه تقاضایی داده و باید بررسی شود و طبق قوانین دانشگاهی به آن رسیدگی می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=307938
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دانشجو گفت:

    سلام دکتر عریان ما جمعی از دانشجویان خانم رشته توسعه روستایی خواهان برخورد با بی احترامی های گروه توسعه روستایی هستیم تو را خدا یک کاری کنید ما هم انسانیم در مکتب اسلامیم

دیدگاه شما