سه شنبه 15 مرداد 1398 - 14:57

سالروز انفجار بمب اتمی هیروشیما/+عکس

72سال پیش در چنین روزی نخستین بمب اتمی آمریکا به شهر هیروشیمای ژاپن اصابت کرد و جان هزاران نفر را گرفت.

بمباران اتمی هیروشیما در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن رییس جمهور وقت آمریکا علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفت.

این بمباران اتمی ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه بامداد به وقت محلی انجام شد. بمب، معادل ۲۰ هزار تُن تی. ان. تی قدرت انفجار داشت.

 

پس از انفجار بمب، برقی خیره کننده جهید و متعاقب آن، ابری سیاه ناشی از سوختن و ذوب شدن آنچه که در زمین بود به آسمان بلند شد و در ارتفاع ۳۰۰ متری، قارچ سفید رنگی از این ابر برخاست که تا ارتفاع هفت کیلومتری زمین بالا رفت. این بمب در روی زمین به مساحت چهار مایل مربع همه چیز را نابود کرده بود.

جمعیت هیروشیما پیش از این حمله اتمی ۳۴۵ هزار نفر بود. سه روز بعد، دومین بمباران اتمی صورت گرفت و شهر ناگاساکی ژاپن بمباران شد که در این بمباران نیز نزدیک به ۸۰ هزار کشته شدند و شش روز پس از آن، و در پانزدهم آگوست دولت ژاپن اعلام کرد که تسلیم می‌شود و جنگ جهانی دوم در هر دو جبهه اروپا و شرق آسیا پایان یافت. این جنگ ششم ماه می ‌۱۹۴۵ در جبهه‌های اروپا و پس از تسلیم شدن آلمان پایان یافته بود.

اینک هیچیک از کارکنان بمب افکن انولا گی در قید حیات نیست و آخرین نفر از آنان در جولای ۲۰۱۴ در ۹۳ سالگی درگذشت.

دو سوم ساختمان‌هاي هيروشيما از جمله كارخانه‌هاي فولادسازي و صنعتي چون ميتسوبيشي در اثر اين بمباران نابود شدند. تنها چيزي كه از شهر باقي ماند ساختمان تالار ترويج صنعتي استاني هيروشيما بود كه انفجار، بالاي گنبد اين بنا رخ مي‌دهد و به خاطر قرار گرفتن در كانون مركزي انفجار، كاملاً ويران نشد.

اين بنا امروز بعنوان پارك يادمان صلح، بخشي كوچك از فاجعه انفجار بمب اتمي در هيروشيما را به يادگار نگه داشته است.

دو سوم ساختمان‌هاي هيروشيما از جمله كارخانه‌هاي فولادسازي و صنعتي چون ميتسوبيشي در اثر اين بمباران نابود شدند. تنها چيزي كه از شهر باقي ماند ساختمان تالار ترويج صنعتي استاني هيروشيما بود كه انفجار، بالاي گنبد اين بنا رخ مي‌دهد و به خاطر قرار گرفتن در كانون مركزي انفجار، كاملاً ويران نشد. اين بنا امروز بعنوان پارك يادمان صلح، بخشي كوچك از فاجعه انفجار بمب اتمي در هيروشيما را به يادگار نگه داشته است.

تنها ساختمان باقي مانده از انفجار اتمي هيروشيما

در ادامه تصاویری که پس از بمباران ثبت شده است را خواهیم دید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=307911
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما