چاپ این برگه

تحولات جدید در فرایند ساخت و سازها با مشارکت نظام مهندسی ساختمان و راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد/جزئیات

جلسه هماهنگی نظام مهندسی ساختمان و اداره راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس و معاون اداره کل راه و شهرسازی استان و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، در ابتدای این دیدار، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان از ارتباط خوب این سازمان با اداره کل راه و شهرسازی استان گفت و اظهار داشت: مهمترین مطلب مد نظر ما اینست که تعاملات و ارتباطات نزدیک راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان برای خدمت رسانی بهتر به مردم توسعه و گسترش پیدا کند.

مهندس احمدرضا خورشیدی گفت: اداره راه و شهرسازی نهایت همکاری را با ما داشته است و کهگیلویه و وبویراحمد تنها استانی که چالشی میان این دو سازمان نبوده است.

وی گفت: ساخت و سازهای خلاف از عمده ترین چالش های استان است که باید با همکاری دستگاه های متولی ساماندهی شود.

در ادامه مهندس شهامت؛ دبیر هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به بیان برخی خواسته های این سازمان پرداخت و گفت:

در برخی شهرداری ها مشکلاتی هست، تخلفات ساختمانی وجود دارد که باید با نشست ها و تعاملات مؤثر و جدی حل شود.

بازنگری طرح تفصیلی شهرها یک ضرورت است شاید یکی از زمینه سازها برای تخلف ابهامات درهمین مساله بوده است.

وی به ایرادات ساخت و ساز توسط برخی از سازمان ها اشاره و گفت: در برخی ساخت و سازها توسط برخی دستگاه ها متاسفانه آن نظم، قانون و هارمونی رعایت نشده است.

وی با تقدیر از همکاری های راه و شهرسازی در مبحث نظارت عالیه، تصریح کرد: ساختمان نظام مهندسی درخور این سازمان نیست، زمینی هم که داریم مشکلاتی دارد، در شهرستان ها نیز این چالش را داریم که حل آن نیاز به نگاه ویژه راه و شهرسازی دارد و امیدواریم این موضوعات حل شود.

دکتر حسینی؛ نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز گفت:

مادامی که کمیسیون ماده 100 بعد از تخلف رای صادر میکند پیشرفتی در مقابله با تخلفات نداریم.

در بقیه استان ها رای ماده 100 قبل از اینکه ساختمانی بخواهد ساخته شود، میزان اضافه تراکم را مشخص می کند و عبور از آن تخریب را در پی دارد و این تکلیف همه را روشن می کند.

وی از رویه غلط در کهگیلویه و بویراحمد گفت و افزود: طرف میرود بدون حضور سازمان تخلفات را انجام می دهد و پس از آن به شهرداری و سازمان نظام مهندسی مراجعه میکند، خب تا این نگاه و رویه هست مشکلات قابل حل نیست.

مهندس رستگار نایب رئیس دوم سازمان نیز بیان کرد:

یکی از درخواست های جدی ما افزایش تعاملات و پرهیز از جزیره ای عمل کرده است چرا که با کاهش موازی کاری ها فشار بر مردم کم میشود و خدمات هم بهتر انجام می شود.

در ادامه مدیرکل و معاونین راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با به حق دانستن دغدغه های سازمان نظام مهندسی ساختمان از برگزاری جلسات هماهنگی و رفع مشکلات حوزه ساخت و سازها در استان خبر دادند و گفتند:

نشست هایی با دستگاه های مرتبط با ساخت و سازها داریم که تخلفات را کاهش دهیم.

قرار است سامانه یکپارچه ای تهیه شود برای ساخت و سازها و ارجاع تا هم سرعت و هم رضایتمندی را افزایش دهیم.

دفترچه محاسباتی و نقشه ها باید با تدبیری به صورت الکترونیکی طراحی شود و نیاز به کپی و کاغذبازی نباشد و این خود عین رعایت حقوق شهروندی است که امیدواریم به زودی عملیاتی شود.