شنبه 12 مرداد 1398 - 23:45

۱۲۰ هکتار از جنگل‌های مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوخت

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های موجود در مناطق حفاظت شده این استان در آتش سوخت.

به گزارش بویرنیوز، محسن جعفری‌نژاد بسطامی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 16 فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده این استان رخ داده که 120 هکتار از مراتع و جنگل‌های موجود در این مناطق طعمه حریق شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع میزان آتش سوزی‌های امسال به نسبت سال گذشته کاهش داشته است، عنوان کرد: برای مقابله با آتش با کمبود نیرو، تجهیزات و امکانات روبه رو هستیم.

جعفری‌نژاد بسطامی با اشاره به اینکه آتش سوزی در مناطق حفاظت شده گچساران نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، افزود: 7 فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده این شهرستان رخ داد که در مجموع 27 هکتار از عرصه‌های ملی اعم از مرتع و جنگل در آتش سوخت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 14 هکتار از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده دیل، 9 هکتار در خامی و چهار هکتار در کوه سرخ گچساران طعمه حریق شده است.

جعفری‌نژاد بسطامی بیان کرد: این استان دارای 312 هزار و 466 هکتار مناطق حفاظت شده تحت پوشش محیط زیست بوده که تنها توسط 73 محیط بان حفاظت و صیانت می‌شوند.

وی با بیان اینکه طبق نرم استاندارد باید برای هر یک هزار هکتار یک محیط بان باشد، گفت: انتظار می‌رود سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه و همچنین تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=307732
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما