سه شنبه 1 مرداد 1398 - 20:52

درگیری و جنجال در بازی فینال سوپرلیگ فوتسال کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

بازی فینال سوپرلیگ فوتسال استان کهگیلویه و بویراحمد با جنجال و حواشی همراه بود.

به گزارش بویرنیوز، یکشنبه شب دیدار فینال سوپرلیگ فوتسال بزرگسالان استان کهگیلویه و بویراحمد بین تیم های گچسارانی ماکان و قشقایی که در سالن ورزشی پدخندق این شهر برگزار شد، با جنجال و حاشیه هایی همراه بود.

بی عدالتی های جام قهرمانی را از ما گرفت

«محمد فرهمندیان»، سرپرست تیم فوتسال قشقایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بی عدالتی های هیات فوتبال گچساران و استان و شخص آقایان افشاریان و رئیس کمیته داوران گچساران سعید دارابی و بی کفایتی سرپرست هیات گچساران جام قهرمانی را از ما گرفتند .

وی افزود: از شرایط برگزاری مسابقات و نحوه برگزاری و چینش داوران و مدیریت مسابقات گلایه داریم .

فرهمندیان بیان کرد: با توجه به شرایط میزبانی مان و اینکه نزدیک به یک ماه بیش از 20 نفر همه روزه از قبل از برگزاری و حین برگزاری مسابقات شبانه روزی شرایط مطلوب را محیا کردیم جهت برگزاری در بالاترین سطح ؛متاسفانه از نجابت و صداقت ما سوء استفاده کردند .

سرپرست تیم فوتسال قشقایی تصریح کرد: بی عدالتی های هیات فوتبال گچساران و استان و شخص آقایان افشاریان و رئیس کمیته داوران گچساران سعید دارابی و بی کفایتی سرپرست هیات گچساران جام قهرمانی را از ما گرفتند .

فرهمندیان عنوان کرد: همان بلایی را که در لیگ فوتسال شهرستان بر سرمان آوردند در لیگ استان نقره داغمان کردند .

وی ادامه داد: تا این آقایان هستند بنا به مصلحت بزرگان ایلمان از این پس نه در فوتبال و نه فوتسال دیگر هیچ فعالیتی در این شهرستان و استان نخواهیم کرد .

به حقمان رسیدیم

کریمی سرپرست تیم ماکان گچساران قهرمان مسابقات خاطرنشان کرد: از کیفیت بالای مسابقه فینال و میزبانی خوب مسابقات و شرایط مسابقه بسیار راضی هستم و تیم با کیفیت ماکان مستحق قهرمانی بود و به حقمان رسیدیم.

وی افزود: در واقع از عملکرد هیات فوتبال گچساران راضی هستم و مسئولین شهرستانی  همکاری با تیمم داشتند .

درگیری ها در برخی از بازی ها طبیعی است

غلام آموزگار، سرپرست هیات فوتبال گچساران نیز در خصوص درگیری های پایان مسابقه و استفاده از اسپری فلفل و ترقه های بمبی به خبرنگار ایسنا گفت: روند برگزاری مسابقات و فینال عالی بوده و این درگیری ها در برخی از بازی ها پیش می آید و طبیعی است .

وی اضافه کرد: این مسابقات در سطح بالایی در گچساران برگزار شد و هر شب تماشاگران زیادی را به سالن کشید و همگان از فوتسال لذت بردند .

کمیته انضباطی با مخلان نظم و امنیت برخورد میکند

همچنین خداداد افشاریان، رئیس هیت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت:اولین دوره مسابقات سوپر لیگ فوتسال استان با شرکت 9 تیم به میزبانیه شهرستان گچساران برگزار شد.

وی افزود: پس از 5شب برگزاریه این رقابتها یکشنبه شب فینال این مسابقات بین دو تیم ماکان و قشقایی برگزار شد که پس از تساوی یک یک در وقت قانونی به ضربات پنالتی کشیده شد که در نهایت تیم ماکان قهرمان سوپر لیگ استان شد.

افشاریان اظهار کرد: در پایان این دیدار برخی افراد که لذت فوتسال را تنها در برد می بینند، با برخی رفتارهایی که از خود نشان دادند نتوانسته ایم مراسم رسمی اهدای جوایز را به خاطر درگیری عده ای برگزار کنیم.

رئیس هیت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با مخلان نظم و امنیت در این دیدار از طریق کمیته انضباطی طبق قانون برخورد خواهیم کرد و در دستگاه قضایی نیز این مسئله پیگیری خواهد شد.

افشاریان در خصوص استفاده از ترقه و اسپری فلفل خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در سالن بازی ها از اسپری فلفل استفاده کرد که از زحمات آنها در برقراری نظم و امنیت در سالن با حضور حدود 4000تماشاگر تشکر می کنم.

وی ادامه داد: در این بازی از سوی برخی تماشاگران از ترقه استفاده شده که چنین مواردی طبیعی است و در هر مسابقه ای ممکن است چنین اتفاقاتی بیفتد.

رئیس هیت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: باید اجازه داد همه عوامل درگیر فوتبال و فوتسال از آن لذت ببرند و برای ما مهم نیست که چه تیمی قهرمان یا برنده می شود بلکه قهرمان این دوره از مسابقات فوتسال استان بود چرا که پس از سالها فوتسال استان رونق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، یکشنبه شب دیدار فینال سوپرلیگ فوتسال بزرگسالان استان کهگیلویه و بویراحمد بین تیم های گچسارانی ماکان و قشقایی در سالن ورزشی پدخندق این شهرستان برگزار شد.

تیم ماکان گچساران حریف خود را شکست داد و در اولین حضور خود در سوپر لیگ فوتسال استان، قهرمان این دوره از رقابت ها شده است که این دیدار با جنجال و حاشیه هایی همراه بود.

درحالی که شرایط برگزاری مسابقه فینال بسیار ایده آل و مطلوب بود و در جریان مسابقه هیچ‌گونه نقطه منفی و کوری در آن مشاهده نشد و نتیجه مسابقه یک بر یک به سود طرفین در پایان وقت قانونی بازی بود و کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

ایجاد درگیری بین بازیکنان دو تیم و هواداران دوتیم و استفاده از اسپری فلفل و طرقه های انفجاری از وقایع پایان ضربات پنالتی بود که جا دارد به آنها اشاره شود.

بیش از ۳۰ نفر که هیچ‌گونه مسئولیتی در برگزاری مسابقه نداشتند در حین برگزاری و اجرای ضربات پنالتی در محدوده زمین و اطراف زمین و نیمکت‌ها و میز داوران منشی و ذخیره می‌چرخیدند.

در برگزاری ضربات پنالتی هیچ کدام از مسئولین و داوران به وظایف خود برای ایجاد نظم و ترتیب و همچنین یادداشت برداری از تعداد ضربه ها به درستی عمل ننمودند

در زمانی که ضربات پنالتی به پایان رسید و همه چیز به تک ضربه ها رسیده بود وقفه ای در بازی ایجاد شد و تیم داوری (هر چهار داور) جهت مشخص کردن آخرین ضربه در حال رایزنی بودند که تنش و درگیری شروع شد .

در اینکه هر دو تیم در تعداد ضربات مساوی ضربه زدند شکی نیست اما تنش از آنجا آغاز شد که بعداز سوت داور و اجرای ضربه پنالتی آخر این داور دوم بود که خط دروازه و پیشروی دروازبان را در حین ضربات کنترل می کرد نظر بر تجدید ضربه را داشت و به اعتقاد ایشان دروازبان پیشروی پیش از نواختن ضربه را داشته و پنالتی باید تکرار شود پس از این تصمیم باعث شروع درگیرها شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=306324
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما