شنبه 29 تیر 1398 - 13:12

تولید زباله در کهگیلویه و بویراحمد از استاندارد ملی و بین المللی بالاتر است

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تولید زباله و پسماند در این استان به خصوص شهر یاسوج نسبت به استاندارد ملی و بین المللی بالاست.

زباله در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تولید زباله و پسماند در این استان به خصوص شهر یاسوج نسبت به استاندارد ملی و بین المللی بالاست.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایسنا«محسن جعفری‌نژاد بسطامی» افزود: بر اساس برخی آمارها سالانه حدود 400تن زباله و پسماند در این استان تولید می‌شود که البته این آمار دقیق نیست و پیگیر آمار دقیق تولید پسماند در استان هستیم.

وی اظهارکرد: در حال حاضر تفکیک در مبدا زباله در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم بلکه به صورت سنتی دفع می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دفع بهداشتی زباله به صورت 100 درصد در استان نداریم بلکه سایت پسماند در چند شهرستان استان از جمله یاسوج، گچساران و باشت محصور بوده، دارای ترانشه هستند، خاکپوشانی و آهک پاشی را انجام می‌دهند.

جعفری‌نژاد بسطامی تصریح کرد: در صورتی که کارخانه بازیافت زباله در محل سایت دفن زباله‌های یاسوج (دوپشته دشتروم )  احداث و راه اندازی شود می‌تواند به دفن بهداشتی زباله نه تنها در شهر یاسوج بلکه سایر نقاط استان کمک کند.

وی ادامه داد: میزان تولید پسماند در استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهر یاسوج نسبت به استاندارد ملی و بین المللی وضعیت خوبی ندارد و بالاست.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بالا بودن تولید زباله در شهر یاسوج به علت گردشگرپذیر بودن این شهر است.

جعفری نژاد بسطامی بیان کرد: باید در استان در زمینه تفکیک از مبدا زباله و ایجاد و راه اندازی کارخانه بازیافت زباله تلاش کنیم تا مدیریت پسماند در استان و شهر یاسوج قوی‌تر شود.

وی اظهارکرد: مهم‌ترین مشکل در استان تولید زباله است که مردم می‌توانند در این زمینه جهت کاهش مصرف گرایی و تولید زباله نقش به سزایی داشته باشند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هم‌چنین از تشکل‌های مردم نهاد در حوزه پسماند جهت آموزش و فرهنگ سازی انتظار داریم بیشتر از گذشته عمل کنند.

جعفری نژاد بسطامی تصریح کرد: شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، مجموعه وزارت کشور و دهیاران باید به صورت جدی در زمینه پسماند و زباله استان ورود کنند و برنامه عملیاتی دقیق داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید طوری مدیریت پسماند و زباله که به عنوان طلای کثیف شناخته شده انجام شود که بتوانیم از آن به عنوان یک منبع اقتصادی استفاده کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=306070
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما