چاپ این برگه

استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد اجازه دفاع از خودمان را نمی‌داد!

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری نسبت به رفتارهای استاندار قبلی واکنش نشان داد و گفت: در زمان وی هیچگاه این اجازه به ما داده نشد که از عملکرد بهزیستی دفاع کنیم.

به گزارش بویرنیوز، خلیفه جمشیدی در پاسخ به این سوال خبرنگاران که چرا استاندار قبلی در جلسات اشتغال روستایی، بهزیستی را به عنوان دستگاه ضعیف نسبت به سایر دستگاههای حمایتی در زمینه اشتغال قلمداد می کردند؟ گفت: همانگونه که مستحضرید در قانون بودجه سالانه که ابلاغ می شود یک تبصره وجود دارد به نام تبصره 18 که بخشی از آن در مورد اشتغالزایی است. بر اساس این تبصره دولت به ‌منظور سهولت فرایند اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری از دی‌ماه سال 96 سامانه ای به نام سامانه کارا راه اندازی کرد، و مددجویان تحت پوشش بهزیستی می بایست جهت اخذ تسهیلات در این سامانه ثبت نام می کردند،این در حالی است که سازمان بهزیستی درسال 97 در این فرایند ورود کرد.

جمشیدی این دیدگاه که بهزیستی در زمینه اشتغال ضعیف عمل کرده را رد کرد و گفت: دسترسی به سایت ثبت نام وام اشتغال روستایی (سامانه کارا) در سال گذشته برای مددجویان فراهم نبود، این سایت از آبان ماه سال 97 برای مددجویان بهزیستی باز شد. اما برای سایر دستگاههای مشابه از ابتدای سال 97 باز بود.

معاون پشتیبانی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نارضایتی از وجود برخی تفاوت ها بین دستگاههای حمایتی عنوان کرد: مددجوی بهزیستی برای دریافت تسهیلات باید مشارکت کند و سهم آورده داشته باشد ولی برای مددجوی کمیته امداد سهم آورده الزام نیست.

جمشیدی در مورد اینکه استاندار قبلی هجمه و فشار زیادی به بهزیستی وارد می کرد، گفت: اشکال کار اینجاست که ما گاهی یک طرفه به قاضی میریم و یک طرفه حمله می کنیم.در حالی که معمولا باید فرصتی برای پاسخگویی در اختیار کسی که مورد مواخذه است قرار داده شود تا علاوه بر طرح مشکل به ارائه طریق پرداخت و از سایر ظرفیتهای قانونی جهت رفع آنها اقدام نمود.

او با گلایه به رفتارهای که احمدی نسبت به برخی دستگاههای اداری داشت، اظهار کرد: در زمان وی هیچگاه این اجازه به ما داده نشد که از عملکرد بهزیستی دفاع کنیم. در حالی که ما بیشترین جلسات را با بانک های عامل در خصوص اشتغال مددجویان و واگذاری تسهیلات به آنها داشتیم. ما برای گفته هایمان سند داریم و حاضریم آنها در اختیار رسانه ها قرار دهیم.

جمشیدی افزود: همین الان بیش از 40 نفر در بخش کشاورزی و دامداری متقاضی داریم و به دلیل این که سایت اشباع شده است تایید نمی شود یعنی کشور باید درخواست متقاضیان را تایید و برگردد و به همین دلیل این معضل هنوز وجود دارد.

او اقدمات و رایزنی های بهزیستی استان جهت رفع این معضل را برشمرد و گفت: هر طرح و برنامه ای یک موانع و مشکلاتی دارد که در حین اجرا مشکلات و موانع شناسایی و به مرکز ارجاء داده می شوند و در آنجا تصمیماتی جهت تسهیل و تسریع روند کار گرفته می شود،ما این ایرادها را به کشور انتقال دادیم تا مسیر مددجویان را تسهیل کنند.

معلولان سرپرست خانوار بر اساس تعداد اعضای خانواده مستمری دریافت می کنند

جمشیدی به مناسبت هفته بهزیستی خبر خوشی به معلولان سرپرست خانوار داد و گفت: در سنوات گذشته فرایند به این شکل بود که یک فرد قطع نخاع گردن با 5 سر عائله اعضای خانواده آن نمی توانستند از مستمری استفاده کنند، ولی با قانون جدید تمام اعضای خانوار مستمری دریافت می کنند.

او با اشاره به اینکه این موضوع یک مطالبه عمومی و یک دغدغه ای بود که تا کنون مغفول مانده بود، افزود: برای ما متولیان بهزیستی این یک افتخار بزرگ است که خانواده افراد از کار افتاده بتوانند از مستمری و سایر مزایا استفاده کنند.

جمشیدی تصریح کرد: در کل کشور ۴۰۰ میلیارد تومان برای این منظور تخصیص داده شده است، که تا یکی دو ماه دیگر سهم استان نیز پرداخت خواهد شد.

بهزیستی به تنهایی متولی پیشگیری از آسیب ها اجتماعی نیست

جمشیدی با بیان اینکه هر آسیبی پیوست فرهنگی دارد و بهزیستی به تنهایی متولی آسیب ها نیست، بیان کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی دستگاههای مختلفی در گیر هستند، در بررسی اعتبارات هم می بینیم این دستگاهها جهت مبارزه و پیشگیری از آسیب ها نیز اعتبار دریافت می کنند، ولی وقتی مشکلی پیش می آید همه می پرسند بهزیستی چکار کرده است،در حالی که شاید آخرین دستگاهی که باید پاسخگو باشد ما هستیم.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اصحاب رسانه ها گفت: به جای این که رفع مشکلات را متوجه دیگران نماییم هر کس باید به وظایف ذاتی خود عمل کند، بررسی کنید در زمینه مشکلی که به وجود آمده دستگاههای مختلف چکار کرده اند، صدا و سیما چکاره کرده و شما خبرنگاران چکار کرده اید.