چهارشنبه 26 تیر 1398 - 14:02

تبرئه یکی از سازمان های کهگیلویه و بویراحمد در بحث استخدام ها/اجحاف بزرگ‌ در حق درمان استان+جزئیات

در بحث استخدام ها ما کاملاً مطابق قانون اقدام کرده بودیم، همه مستندات هم موجود بود و در نهایت سازمان تبرئه شد.

به گزارش بویرنیوز، مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۵ مرکز درمانی طرف قرارداد در استان داریم، اظهار داشت: نهضت الکترونیک در سازمان یکی از مهمترین خدمات ما در راستای تکریم اربار رجوع بود، امروز کمتر بیمه شده ای پیدا میشود که برای تایید خدمات نیاز به مراجعه به دفاتر اسناد پزشکی دارد‌.

دکتر پیام اکبری عمده ترین مشکل در حوزه خرید خدمت را عدم پرداخت مطالبات معوقه خریداران مراکز طرف قرارداد بیان و ادامه داد:

یک قصوری در استان ما رخ داد که در سال ۷۴ بیمارستان امام سجاد که یک بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بود به وسیله تامین اجتماعی بعنوان یک بیمارستان ناحیه ای برای یاسوج ساخته شد.به رغم اینکه مصوبه هیئت مدیره در خصوص واگذاری بیمارستانها مربوط به شهرستانها با مضمون واگذاری بیمارستانهای ملکی زیان ده در شهرستانها بود،متاسفانه در آن مقطع به راحتی این بیمارستان را دو دستی تقدیم کردند ،و بدترین و زجرآورترین قسمت آن هم واگذاری بیمارستان به قیمت ۱میلیارد و نیم بود،که امروزه پول حتی نیمی از زمین آن نمیشود!

وی از تغییرات جدی در بیمارستان تامین اجتماعی یاسوج گفت و افزود:بیمارستان در سال ۹۰ فقط در ۴ بخش داخلی،اطفال،جراحی عمومی و زنان شروع بکار کرد،که در سال ۹۴ به دلیل رعایت نکردن زیر ساخت بعنوان بیمارستان درجه دو با اخطار معرفی شد، که از بیمارستانی خارج شد و به مرکز جراحی تغییر پیدا کرد.

در سال ۹۵ نهضت و ارائه خدمات درمانی را شروع کردم، واحدهای پشتیبانی و تغذیه در ساختار اولیه ،یک بخشی از فضا را که فضای پشتیبانی و آشپزخانه بیمارستان بود را به بیرون از بیمارستان انتقال دادیم،و نتیجه آن باعث مجوز افزایش تخت شد،که ۳۲ تخت را به ۶۴ تخت افزایش دادیم.ساختمان های مجاور بیمارستان را اجاره و بازسازی کردیم و فضاهای جدید را در این سه سال در بیمارستان احداث کردیم.در این ۳ سا بالغ بر ۴ میلیارد تومن هزینه ارتقا هتلینگ و ایجاد بخش های جدید شد

هم اکنون قویترین و بهترین تجهیزات تشخیصی و درمانی و مربوط به اتاق عمل در بیمارستان شهدای گمنام هست، تنها مرکز انجام دهنده خدمت پی،سی،ان،ال در استان هستیم، اعمال جراحی تعویض مفصل ،جراحی ای،سی،ال Acl(ترمیم پارگی تاندون ها)،اعمال جراحی ستون فقرات،که واقعا فراتر از یک بیمارستان ناحیه ای است و این در حالیست که تا قبل از ۹۵ تجهیزات تشخیصی و درمانی در بیمارستان نداشتیم.

فعال کردن بخش های ویژه CCU,ICU,NICU هم از دیگر اقدامات ما بود.

وی با تقدیر از تلاش های نماینده بویراحمد و دنا، ادامه داد:

با وجود رد کردن کمیسیون ماده ۲۰ در وزارت بهداشت با پیگیری و تلاش ما و نماینده بویراحمد و دنا ما توانستیم مجوز سی تی اسکن را بگیریم و امروز یکی از بهترین ورژن های سی تی اسکن که در دنیا وجود دارد را در مرکز استان داریم، که ۹۰ درصد سی تی اسکن ها را انجام میدهد که اینکار کمک بزرگی به دانشگاه نیز شده.

دکتر پیام اکبری از افتتاح بخش سی تی اسکن بیمارستان شهدای گمنان خبر داد و اظهار داشت: سی تی اسکن را با ارز ۳۸۰۰ تومانی به مبلغ ۳ میلیارد تومان خریداری کردیم،و دیروز عملاً افتتاح کردیم.

بیمارستانی که قرار بود درجه دو با اخطار باشد ما کاری کردیم که به درجه یک ارتقا پیدا کرد،در دو سال متوالی در بین بیمارستان های کوچک مقیاس اول شد در بین کل بیمارستان ها (۶۹ بیمازستان ملکی سازمان)از نظر ارائه خدمات سال ۹۵ اول،و سال ۹۶ دوم شد.

وی از هزینه های جدی برای توسعه درمانی استان گفت و افزود:

از نیمه دوم ۹۵ تریاژ را در بیمارستان فعال کردیم،بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومن هزینه پاتولوژی کردیم،و فعالترین بخش پاتولوژی را ایجاد کردیم،درمانگاه را در دو شیفت فعال کردیم.

باز هم با حمایت آقای زارع، طرح توسعه بیمارستان به متراژ ۷۵۰۰ متر مربع در زمین مجاور بیمارستان مصوبه گرفتیم،که نقشه فاز اول آن آمادست،در دستور کار هیئت مدیره جهت تصویب بودجه قراردارد.که ظرفیت بیمارستان از ۶۴ تخت به۹۸ تخت ارتقا پیدا خواهد کرد.امیدواریم با توسعه بیمارستان مشکل بیمه شدگان ما بطور کامل رفع شود.

دکتر اکبری گفت: تا اردیبهشت ۵۲ میلیارد بدهی معوق داریم و این در حالیست که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان طلبکار هستیم.

او گفت، توجه به مسائل زیست محیطی از دیگر برنامه های ما بود:

از دیگر توفیقاتی که به لحاظ زیست محیطی در سال ۹۷ برای استان کسب کردیم دفع بهداشتی فاظلاب،دفع بهداشتی زباله های عفونی و فعالیت های زیست محیطی بود،که مستندات آن در اختیار سازمان مرکزی قرار گرفت، پس از تصفیه بهداشتی فاضلاب، ۲۵ متر مکعب روزانه صرف آبیاری فضای سبز میشود.

دلیل نبود مرکز درمانی ملکی در سی سخت،چرام،لنده و بهمئی به همان شرایط سطح بندی میرسد که تعداد بیمه شدگان به حد مجاز نمیرسد،حداقل ۲۰ هزار بیمه شده باید داشته باشد،برای مثال در دنا ۱۷۵۰۰ بیمه شده داریم.

پلی کلینیک یاسوج جز ۵ پلی کلینیک اول کشور بر اساس ارائه خدمات است،که تقریبا تمامی خدمات سرپایی را در این مرکز انجام دهیم که روزانه میانگین ۲۰۰۰ مراجعه برای خدمات به این پلی کلینیک داریم.در این ۳ سال تجهیزات را ارتقا دادیم،تا قبل از حضور بنده و سال ۹۵ تنها ۲۷ پزشک در این مرکز مشغول بکار بودند اما امروز بالغ بر ۶۲ پزشک اعم از عمومی ،متخصص و دندانپزشک در این مرکز هستند.

دکتر اکبری؛ مدیر درمان تامین اجتماعی استان از خدمات این سازمان به دیگر مناطق استان گفت و اظهار داشت:

گچساران بر اساس سطح بندی خدمات مورد ظلم واقع شده که داشتن یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی حق مردم گچساران است،در سال ۸۶ با سفر رئیس جمهور به استان این بیمارستان را مصوب کرد،زمین هم خریداری شد،اما به دلیل ارائه مصوبه ای ازهیئت مدیره سازمان، تاکنون این امر محقق نشده است.

در گچساران مجموعه پلی کلینیک از خرداد ۹۶ در حال ساخت است،که البته به دلیل کندی روند پیشرفت این طرح ما شاکی طرح اجرا هستیم،اما حالا امید داریم تا آبان ۹۹ به اتمام برسد.

خواهان بخش های جدیدی در گچساران هستیم،مثل شنوایی سنجی،بینایی سنجی و واحد طب کار هستیم،که تا زمان راه اندازی ساختمان جدید اینها را در دستور کار داریم.

در کل مراکز استان در این ۳ سال ۶۴ درصد رشد عملکرد (ارائه خدمات درمان)داشتیم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بویرنیوز، در خصوص حواشی استخدام های این سازمان گفت: در بحث استخدام ها ما کاملاً مطابق قانون اقدام کرده بودیم، همه مستندات هم موجود بود و در نهایت سازمان تبرئه شد.

دکتر اکبری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار این سایت در خصوص حذف الزام دخترچه در مراکز درمانی تامین اجتماعی، گفت: حذف دفترچه:از اقدامات شایسته سازمان بود از اوایل۹۶ تا آخر ۹۶ به طول انجامید.
بیمه شدگان با ارائه یک کد ملی میتوانند به مراکز ملکی مراجعه کند و خدمات دریافت کند.علاوه بر کمک شایانی که به بیمه شدگان کرد کمکی برای سازمان نیز بود.

این طرح باعث صرفه جویی حدود ۴۰ میلیارد تومان برای سازمان شد.گام دوم این طرح در مراکز طرف قرارداد شروع شده،که الان در استان از دی ماه سال گذشته شروع کردیم و الان در مراکز خصوصی طرح حذف دفترچه انجام میشود ،اما در مراکز دانشگاهی این امر هنوز شروع نشده.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305923
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید گفت:

    برائت گرفتید
    انشالا همیشه هیچ تخلفی در جمهوری اسلامی شاهد نباشیم
    که مسئولان ما با برائت راجع به قضیه ایی خوشحالی کنن!
    اگر مسئولی تخلف کند شاید بتواند با لابی و… بی گناه شود ولی در نزد خداوند و وجدان خویش گناههکار خواهد ماند
    تا روزی در همین دنیا خداوند جوابش را با عذاب و.. در زندگیش بدهد.. الهی آمین

  2. naderi m گفت:

    تشكر و قدرداني ميكنم از زحمات و پيگيري هاي شبانه روزي نماينده محترم جناب حاج زارعي و همچنين تشكر از جناب اقاي دكتر اكبري كه واقعا دلسوزانه بيمارستان و پلي كلينيك تامين اجتمايي رو به پيشرفته ترين و مدرن ترين دستگاهي پزشكي تامين نمودند و تعداد پزشكان رو نسبت به قبل به حداكثر رسوندند قطعا اين خدمت هيچ گاه در استان فراموش نخواهد شد و ارزوي سلامتي و سربلندي براي هر دو عزيز را خواستارم

  3. تقوی گفت:

    واقعا تلاش های دکتر اکبری در خصوص ارائه خدمات درمانی و پیگیری های خستگی ناپذير ایشان در تهران ستودنی است و دستاوردهای مثبت ایشان ماندگار خواهند بود

دیدگاه شما