چاپ این برگه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد رکورد تاریخی زد!

رسانه های کهگیلویه و بویراحمد این روزها از اخبار دیدارهای استاندار با مقامات ارشد دولتی پر است.

به گزارش بویـرنیـوز، حسین کلانتری بعد از انتصاب بعنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد همانطور که خودش وعده داده بود، روزهای نخست را به بررسی وضعیت استان اختصاص داد، هم در مناطق محروم استان حاضر شد و هم مدیران را به دفترش دعوت کرد تا اطلاعات جامعی از وضعیت استان کسب کند.

استاندار پس از آن و قراری که با مردم برای طلاع رسانی وضع استان و خواسته های مردم به مقامات ملی گذاشته بود، به تهران رفت و در دیدارهایی که تاکنون نمونه نداشته به این وعده خود نیز عمل کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در روزهای حضورش در پایتخت به معنای واقعی تهران را زیر و رو کرد!، دیدارهای او در سطح معاونت های رئیس جمهور و وزرا بود، او دیدارهایی با معاون اول روحانی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزرای نفت، بهداشت، راه و شهرسازی، نیرو و رؤسای امورمالیاتی کشور،سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و رئیس هیئت عامل ایمیدرو ترتیب داد و در تمامی این دیدارها قول های خوب و جالب توجهی از مقامات گرفت.

سفرهای استاندار از چند نکته حائز اهمیت و توجه است:

*استاندار همانطور که گفت یا وعده نمی دهد یا اگر وعده ای داد، در حد توانش آنرا عملی می کند، سوق دادن توجهات ملی به کهگیلویه و بویراحمد از مهم ترین وعده های او بود، حسین کلانتری با کسب اطلاعات دقیق از وضع استان و خواسته های مردم، در سفر به تهران و در دیدار با بلند پایه ترین مقامات دولتی، انتظارات را به گوش مسئولان رساند.

*دکتر کلانتری به جای سفر انفرادی و بدون حضور مدیران مرتبط، ترجیح داد در ملاقات هایش مدیران مربوطه را نیز با خود همراه کند، این اقدام با هدف بهبود و توسعه ارتباط مدیران کهگیلویه و بویراحمد با ارشد ترین مقام مربوطه شان در کشور و البته برای بیان دقیق مطالبات دستگاه ها و مردم به وزرا بود، از طرفی او با این کار به دنبال یاد دادن شیوه حضور و پیگیری مطالبات به حق استان به مدیران هم بوده است و به مدیران نشان داد در کهگیلویه و بویراحمد نشستن و چشم به راه اندک بودجه بودن راهگشا نیست.

*این حجم از دیدارها در این سطح تاکنون کم نظیر بوده است و به جد می توان گفت این تعداد دیدار در این سطح در تاریخ استانداران کهگیلویه و بویراحمد بی سابقه است، و نشان از عزم جدی استاندار برای کمک به شرایط کهگیلویه و بویراحمد دارد.

*از طرفی اولویت دیدارها به خوبی گواه شناخت او از مشکلات استان دارد، کلانتری دیدارهای نخست خود را به حوزه اعتبارات و مالی، بهداشت، نفت و گاز، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، مالیات، صنعت و معدن و نیرو اختصاص داد، اگر این دیدارها را در کنار مشکلات استان که عمدتاً در زمینه راه و اعتبارات، بهداشت، عدم بهره برداری کافی از معادن و نفت و گاز، و چالش های جدی پیش روی منابع طبیعی است، بگذاریم به خوبی از دلیل انتخاب نخستین دیدارهای او آگاه خواهیم شد.

به گزارش بویرنیوز، حضور چنین فردی در استان را باید قدر دانست، شاید به دلیل مشکلات اقتصادی کشور و تحریم هایی که روز به روز شدید تر میشود، اتفاق بسیار فوق العاده و نادر رخ ندهد اما همینکه فردی سکان دار مدیریت استان شده که تمام وقتش را هزینه توسعه کهگیلویه و بویراحمد کرده و در این مسیر بدون خستگی و نا امیدی، خود را وقف مردم کرده است، را باید قدر دانست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همت و عزمش برای تغییر در شرایط استان را به مردم نشان داده است، حالا نوبت جریانات سیاسی و مدیران اجرایی استان است که با همکاری و همراهی با سیاست های دکتر حسین کلانتری برای مردم ثابت کنند به دنبال توسعه و آبادانی هستند.