سه شنبه 25 تیر 1398 - 17:44

همه چیز در باره پژو 301 ایرانی/ این خودرو در چند تیپ و با چه مشخصات و امکاناتی به بازار می آید (+جزئیات)

افزایش آپشن ها 301 در برنامه های ایران خودرو قراردارد و لذا پیش بینی شده تا 2 مورد استفاده از سقف سانروف و نصب مولتی مدیا جدید به پژو 301 اضافه شود.

روز گذشته  شرکت«ایران خودرو»  در غیاب «پژو» فرانسه خط تولید خودرو « پژو 301 » را راه‌اندازی کرد. جای خالی پژوی فرانسه را برای تولید پژو 301، قطعه سازان ایرانی و شرکت های دانش بنیان پُر کرده اند.

داستان اما محدود به راه اندازی خط تولید نیست چرا که ایران خودرو اعلام کرده به زودی کار فروش این خودرو را آغاز می کند . از این رو جالب است بدانیم  پژو 301 ایرانی با چه مشخصات و کدام امکانات قرار است تولید شود تا به دست مصرف کننده برسد.

این پرسش انگیزه و بهانه ای شد تا سراغ مهندس «منصور منصوری» برویم؛ مدیر عامل ساپکو؛ شرکتی که تحت مسئولیت و مدیریت او کار تولید خودرو تازه را بر عهده گرفته است.

به گزارش بویرنیوز، مدیر عامل ساپکو در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران در باره موتور این خودرو  گفت: موتور به کار گرفته شده در این خودرو از نوع EC5 با حجم موتور 1.6 لیتری است که نمونه به روزتر و بهبود یافته موتورهای TU5 معروف است.

وی ادامه داد: با ارتقایی که در مورد این موتور انجام شده این پیشرانه توان تولید 115 اسب بخار و حداكثر گشتاور 150 نیوتن متر در دور موتور 4 هزار را دارد.

بعد از موتور، گیربکس به عنوان یکی از اجرای مهم خودرو که وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ ها را دارد پرسش دیگر ما از مدیر عامل ساپکو بود که منصوری اینگونه توضیح داد: پژو 301 در ابتدا به صورت گیربکس دستی وارد بازار می شود که گیربکس آن نیز از نوع B4 که نمونه ارتقاء یافته گیربکس های BEکه هم اکنون در خودروی پژو 207 دستی بکار رفته است می باشد.

وی ادامه داد:گیربکس جدید با ارتقاء برخی از قطعات بهبود یافته است، به طوریکه  شیفینگ و شیفتر(سیستم تعویض دنده) در 301 به صورت تغییر یافته و به صورت کابلی طراحی شده که این موضوع باعث روان تر شدن فعالیت  تعویض دنده می شود.

پژو 301 بناست تا علاوه بر نمونه گیربکس دستی به صورت اتوماتیک نیز روانه بازار شود اما نمونه اتوماتیک کی روانه بازار خواهد شد؟

منصوری در پاسخ به پرسش گفت: نمونه های گیربکس دستی نهایت تا اردیبهشت 99 وارد بازار شده و به دست مصرف کننده می رسد. 3 ماه پس از ارائه خودرو به صورت دستی نمونه گیربکس اتوماتیک نیز روانه بازار خواهد شد.

آن طور که مدیر عامل ساپکو می گوید گیربکس اتوماتیک بکار رفته در این خودرو از نوع CVT نیست و گیربکس بکار گرفته شده در آن از نوع AT خواهد بود. این گیربکس 6 سرعته بوده که تکنولوژی آیسین ژاپن را دارد.

پژو 301 بناست تا در 2 تیپ ساده و فول تولید شود که در ابتدا نوع فول آن روانه بازار می شود.

از جمله امکانات خودرو در نوع فول با گیربکس دستی شامل رینگ آلومینیومی 15 اینچ، شیشه بالابر برقی در  جلو و عقب، تنظیم آینه های جانبی به صورت برقی، مانیتور لمسی 7 اینچ، تهویه مطبوع دستی، سنسور پارک عقب، ،کنسول میانی بین صندلی راننده و شاگرد ، ترمز عقب کاسه ای و 2 کیسه هوا در قسمت جلو می باشد.

در نمونه اتوماتیک این خودرو نیز علاوه بر استفاده از گیربگس آیسین ژاپن صندلی برقی 6 جهته و افزایش کیسه هوا (اربگ)  از 2 به 4 ( اربگ های صندلی) پیش بینی شده است.

مدیر عامل ساپکو در پاسخ به این پرسش که چرا برای نمونه فول این خودرو سقف سانروف پیش بینی نشده است گفت: افزایش آپشن ها 301 در برنامه های ایران خودرو قراردارد و لذا پیش بینی شده تا 2 مورد استفاده از سقف سانروف و نصب مولتی مدیا جدید به پژو 301 اضافه شود.

وی با با بیان اینکه در زمینه استفاده از قفل ضد سرقت و همچنین صندلی جدید با راحتی بالا فعالیت های خوبی در 301 انجام شده است گفت: صندلی های این خودرو با قالب سازی هایی که انجام شده است راحتی زیادی دارد که بنا داریم از این نوع صندلی ها در محصولات دیگر نیز استفاده کنیم.

به گفته منصوری پژو 301 ایرانی از مدل 2017 این خودرو برداشت شده است و توانسته است کلیه استاندارهای 85 گانه را اخذ کند. برنامه تولید این خودرو تا پایان سال جاری 4 هزار دستگاه است که این میزان در سال 99 به 50 هزار و تا سال 1400 به 100 هزار خودرو افزایش می یابد.

هنوز ایران خودرو در مورد قیمت این خودرو هیچ گونه اظهار نظری نکرده است و بنابر این قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305841
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فراری گفت:

    همون پژو چهارصد وپنجه که فقط اسم و قیافه اش را تغییر دادن

دیدگاه شما