سه شنبه 25 تیر 1398 - 17:03

دیدار استاندار و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با دکتر غریب پور (+عکس و جزئیات)

رئیس هیات عامل ایمیدرو بر تامین زیرساخت های معادن استان کهکیلویه و بویراحمد با همکاری سه جانبه ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد.
 

به گزارش  بویرنیوز، خداداد غریب پور در نشست بررسی وضعیت معادن استان کهکیلویه و بویر احمد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس از جمله طرح های مهم حوزه اقتصاد مقاومتی است و ایمیدرو عزم راسخ برای اجرای این طرح دارد.

وی افزود: تلاش ما این است که تا پایان سال جاری، بتوانیم حداقل 150 معدن را احیا، فعال یا توسعه دهیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه استان کهکیلویه و بویر احمد از جمله مناطق معدن خیز کشور است، تصریح کرد: از 74 معدن موجود در این استان، 22 معدن غیرفعال است و ما در نظر داریم معادن غیر فعال را فعال و معادن فعال را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: مطالعات اکتشافی 10 هزار کیلومتر مربع در این استان، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام می شود.

در این نشست کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به اینکه این نشست با هدف بررسی و مطالعه ظرفیت های معادن استان تشکیل شد، اظهار داشت: مقرر شد مطالعات سهمیه بندی و اکتشافات  معدنی ۱۰ هزار کیلومتر مربع از سطح استان از سوی سازمان ایمیدرو تا پایان سال جاری انجام شود‌.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این مطالعات برای نخستین بار در سطح استان انجام می شود، عنوان کرد: خروجی این مطالعات زمینه انجام سرمایه گذاری در خصوص استخراج معادن استان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه معدن فسفات چرام، مهم ترین و بزرگ ترین معدن استان است، بیان کرد: این موضوع به صورت ویژه در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد سرمایه گذار خارجی بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان  در این معدن سرمایه گذاری کند.

نماینده عالی دولت در استان بر تسریع در روند اجرایی این طرح مهم صنعتی تاکید کرد.

کلانتری افزود: مقرر شد مطالعات اکتشافی معادن غیر فلزی استان شامل گچ، آهک و بوکسیت در سایر نقاط استان تکمیل و زمینه استخراج آنها فراهم شود.

وی تصریح کرد: نشستی در خصوص تعیین تکلیف معادن استان در آینده نزدیک در استان برگزار می شود.

بنا به این گزارش، در جلسه مذکور، غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305834
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عبادی گفت:

    ماشالا و دکتر غریب پور

  2. عبدلله گفت:

    درود بر دکتر غریب پور امیدواریم که با درایتی که دارند بتوانند کارخانه فسفات چرام راه اندازی کنند و برای مردم محروم استان اشتغال زایی کنند ،

  3. فرهادی .چنارستان گفت:

    ضمن ارزوی سلامتی برای جناب دکتر غریب پور .با توجه به روحیه کاری وعرقی که نسبت به استان خود دارند .انشالله در اینده نزدبک با اکتشاف واستخراج معادن مشکلات در بخش اشتغال ودرامد زایی را تا حدودی برطرف منماید.
    از خداوند متعال برای ایشان ارزوی سلامتی وتوفیق در خدمت داریم

  4. و گفت:

    درود بر استاندارپرتلاش فقط وامدار نماینده ها نشید

  5. سیاوش اسدزاده گفت:

    دکتر غریب پور مدیری لایق و باهوش، توانمند و کارآمد در سطح ملی، شایسته و خستگی ناپذیر، افتخار قوم لر می باشد. خدا وند او را حفظ کند.

  6. نیک مرام گفت:

    زنده و پاینده باشی دکتر غریب پور

دیدگاه شما