دوشنبه 24 تیر 1398 - 14:00

انقلاب در توسعه صنایع معدنی ایران/استقبال رئیس جمهور و وزیر صنعت از پیشنهاد و اقدامات غریب پور

عملیات اکتشافات معدنی ایمیدرو در چند سال پیش رو بیش از کل عملیات تاریخ این سازمان خواهد بود.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایرانمعدن، مراسم افتتاح یکی از بزرگترین صنایع آلومینیوم ایران در جاجرم، همزمان با حضور رییس جمهور و هیئت دولت به خراسان به صورت ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر صنعت و مقامات ارشد اقتصادی کشور حاضر در محل کارخانه، برگزار شد.

این کارخانه با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به صورت رسمی بهره برداری و آغاز به کار کرد.

انقلاب جدی در حوزه معادن کشور/ایمیدرو پیشگام بهبود زیرساخت های مناطق محروم 

رحمانی؛ وزیر صنعت از یک انقلاب جدی در زمینه صنایع معدنی خبر داد و گفت: امسال یکی از برنامه های مهممان انقلاب معدنی و صنایع معدنی است.

وی به رشد تولیدات شمش آلومینیوم پرداخت و افزود: مجتمعی که امروز افتتاح می شود(مجتمع آلومینای جاجرم) ۴۰ هزار تن  شمش آلومینیوم به تولید کشور اضافه می شود و ۳۰ درصد نیازهای کشور در این بخش را پوشش می دهد.

رحمانی ادامه داد: بنا بر تولید ۸۰۰ هزار تن آلومینیوم در کشور تا ۱۴۰۰ داریم که با افتتاح واحده آلومینیوم جاجرم و جنوب زودتر از موعد مقرر می شود.

وزیر صنعت برنامه های ایمیدرو در زمینه معادن را نهضت انقلابی معدن در کشور نامید و گفت:  اکتشاف آغازگر نهضت معدنی ما خواهد بود، ایمیدرو ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع اکتشاف را آغاز کرده است، تا الان سرجمع در کل دوران این سازمان تنها ۲۷۰ هزار کیلومتر سازمان انجام داده بود که عمده آن نیز در همین دولت هم بوده است.

وی از برنامه های فعالسازی معادن در مناطق محروم و کمک به زیرساخت های مناطق کمتر برخوردار با منافع این برنامه ها خبر داد و گفت: تنها در حوزه ایمیدرو ۲۷ پروژه داریم که بالغ بر ۳.۵ میلیارد دلار هزینه شده است.

اقدامات ایمیدرو در توسعه صنایع معدنی از افتخارات کشور است

رئیس جمهور که به صورت ویدئو کنفرانس این مراسم را به نظاره نشسته بود، از فعالان معدنی ایران تقدیر و توسعه صنایع معدنی را یک رخداد بزرگ نامید.

روحانی با تشکر از همه دست اندرکاران توسعه صنعتی و معدنی کشور، گفت: امسال هر ماه به طور متوسط یک افتتاح بزرگ صنعت و معدن خواهیم داشت،

این جزو افتخارات کشور است که در شرایط تحریم مسیر توسعه را اینچنین طی می کنیم.

پیشنهاد جالب توجه غریب پور و موافقت رئیس جمهور و وزیر صنعت

دکتر خداداد غریب پور؛ مدیرعامل ایمیدرو و معاون وزیر صنعت در این مراسم از پیشنهادش برای یک رخداد بزرگ در معدن ایران خبر داد و گفت:برنامه ای برای اجرای ۳۰۰هزار کیلومتر مربع به وزارت صنعت معدن و تجارت ارایه کرده ایم و موافقت اولیه هم کسب شده است.

غریب پور از آمادگی ایمیدرو برای توسعه کارخانه جاجرم گفت و ادامه داد: آماده دو برابر کردن ظرفیت تولید در این شرکت هستیم به طوری که ظرفیت سالانه از ۲۵۰هزار تنی فعلی به ۵۰۰هزار تن افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت با تأکید بر بهره گیری از توان بخش خصوصی در اکتشاف اظهار داشت: پیش بینی کرده ایم که ۱۰۰هزار کیلومتر مربع با مشارکت کنسرسیوم های بزرگ معدنی و ۲۰۰هزار کیلومتر مربع توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اجرا شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با انجام اکتشافات جدید بتوان ذخایر بوکسیت در کشور را افزایش داد.

به گزارش ایران معدن، با عملیاتی شدن پیشنهاد دکتر غریب پور که هم اکنون مورد موافقت رئیس جمهور و وزیر صنعت قرار گرفته، جهش قابل توجهی در زمینه توسعه معادن و اکتشافات معدنی در ایران رخ خواهد داد که منافع آن مستقیماً به توسعه کشور به ویژه استان های کمتر برخوردار منجر میشود.

بدون شک یکی از زمینه های دست یابی به این سرعت پیشرفت، به ارتباطات خوب و‌ مؤثر مدیرعامل ایمیدرو با بنگاه های اقتصادی و بانک مرکزی و بانک ملی ایران بر می گردد  و همانطور که مقامات اقتصادی ارشد ایران هم اذعان کرده اند با اجرایی شدن برنامه های جدید ایمیدرو، آینده درخشانی پیش روی معدن کشور خواهد بود.

مشاهده فیلم از اینجا:

http://iranmaadan.ir/231

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305699
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دکترای مدیریت اصلاح طلب محض گفت:

    مدیریت بویر نیوز عزیز نظراتی که باب میلت نیست انتشار نمیدهی
    بنده انتقاد میکنم چرا نشر نمیدهی
    فقط تعریف وتمجید وچاپلوسی کردن را نشر میدهید

دیدگاه شما