چاپ این برگه

اقدامات جدی مدیرجدید شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد لبخند رضایت را بر لب مردم نشاند/+عکس

مناطقی از شهر یاسوج سالها بود از مشکل کم آبی و سوء مدیریت ها در بخش آب شهری رنج می برد.

به گزارش بویرنیوز، کم آبی در مناطقی از شهر یاسوج که عنوان یکی از پر آب ترین مراکز استانی را یدک می کشد سالها مردم این مراکز را رنج می داد.

شهرک الغدیر، سرابتاوه، سررود جنوبی، شهرک ولایت، تلخسرو و سروک از جمله مناطق شهر یاسوج بودند که سالها به واسطه سوء مدیریت و بی تفاوتی مسئولان آب و فاضلاب شهری در فصل تابستان با مشکل شدید کم آبی روبرو بودند و هیچگاه نیز گلایه های مردم این مناطق جایی شنیده نشد.

دکتر فیض اله پاسره در بدو ورود به آبفای شهری استان دستور بررسی آب تمام مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد و از جمله این مناطق دچار تنش یاسوج را صادر کرد.

وی با اشاره به اهمیت عملیات اجرایی در تقویت فشار آب این مناطق عنوان کرد: پس از نشت‌یابی و هدرروی آب، دفتر معاونت مهندسی و توسعه شرکت در اقدامی مهندسی مجدد خط انتقال آب را در دستور کار قرار داد که در این زمینه، واحد فنی و مهندسی شرکت برای اصلاح بیش از 200 متر از خط انتقال اقدامات لازم را انجام دادند.

پاسره گفت: با انجام گرفتن این عملیات و با نشت‌یابی و مشخص شدن 14 لیتر بر ثانیه هدررفت آب در این خط انتقال، مشکل افت فشار مناطق سررود جنوبی بر طرف می‌شود، با ترمیم این خط انتقال دبی آب این مناطق به بیش از 37 لیتر بر ثانیه افزایش و مشکل نوسان آب شرب 1200 خانوار برطرف می‌شود ادامه داد: بیش از 3 هزار میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده است.

نظر جالب مردم:

*با پیگیری های صورت گرفته توسط عوامل آب و فاضلاب مشکل کمبود آب بدون پمپ تا حدودی برطرف شده است.

در خیابان های همجوار شنیده می شود مشکل کم آبی وجود دارد، که مشکلات آنها تا حدودی ناشی از ساخت و ساز ها، و عدم یکسان بودن لوله های انتقال آب در مناطق دیگر این شهرک  است.

در هفته های گذشته آب چندانی موجود نبود، و با پیگیری های صورت گرفته آب مورد نیاز ساکنان در این شهرک با شرایط بهتری بدون پمپ تامین میشود، و به طوی کلی رضایت برخی از ساکنان نسبت به گذشته بیشتر است.