شنبه 22 تیر 1398 - 19:55

مبارزه بی رحمانه فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با فساد و جرم/برخورد با معطل کنندگان خدمت به مردم

استان کهگیلویه و بویراحمد جزو 5 استان نخست کشور در زمینه امنیت است.

به گزارش بویـرنـیوز، استان کهگیلویه و بویراحمد اگرچه در عمده شاخص های خوب و توسعه ای در رده  های پایانی جداول کشوری قرار دارد اما در زمینه امنیت جزو استان های خوب کشور و جزو 5 استان پیشرو کشور قرار دارد.

اولویت اول فرمانده پلیس مردم هستند

با آمدن سردار مهدی انصاری در پلیس کهگیلویه و بویراحمد بعنوان فرمانده ای بومی، اگرچه تصور برخی ها رکود خدمات رسانی پلیس بود اما در ادامه تغییرات پلیس و اتفاقات رخ داده نه تنها نگاه این دسته از منتقدان را تغییر داد که نگاه مردم به پلیس را تا حد قابل توجهی تغییر داد.

مهدی انصاری در همان روزهای نخست حضورش در سمت فرماندهی انتظامی، با رؤسای پلیس خود اتمام حجت کرد، او خط قرمزش را خدمت به مردم بیان و از برخورد جدی با هرگونه کم کاری عامدانه در قبال مردم خبر داد.

این دستور البته در حد حرف نماند و در ادامه تغییرات و برخوردهای جدی با افرادی که به نحوی عمداً بنای کم کاری در خدمات دهی به جامعه داشتند رخ داد و حالا همه نیروهای پلیس می دانند یکی از شروط تشویق و ارتقاء، جدیت در خدمت به مردم کهگیلویه و بویراحمد است.

جرائم خشن و سازمان یافته کهگیلویه و بویراحمد به صفر رسید

باعث افتخار است در سالهای اخیر جرائم خشن و سازمان یافته در کهگیلویه و بویراحمد به صفر رسیده است، و در این زمینه جزو استان های پاک و امن کشور هستیم.

برخی حوادث از جمله سرقت از طلافروشی در یاسوج را داشتیم و به شدت هم رسانه ای شد و موردی عجیب بود، این خود نشان می داد استان کهگیلویه و بویراحمد آنچنان امن بوده که یک سرقت اینچنینی برای همه بهت آور می شود، در استان های دیگر در روز روشن سرقت های اینچنینی رخ می دهد، افرادی هم به قتل می رسند و چندان رسانه ای نمی شود.

اجازه قدرت نمایی به قلدران داده نشده/کاهش محسوس درگیری ها

کهگیلویه و بویراحمد در زمینه برخورد با مخلان امنیت و نظم عمومی هم موفق بوده است، در اینجا نمیشنویم افرادی توانسته باشد با قدرت نمایی و ارعاب شهروندان دست به اخاذی و حتی درگیری های خیابانی بپردازند.

برای همه ما محسوس است در سالهای اخیر دیگر خبری از درگیرهای آنچانی در مرکز شهرها و در محل های عمده تردد شهروندان نیست و این قطعاً به واسطه نا امن شدن استان برای مخلان نظم و امنیت عمومی بوده است.

به گزارش بویرنیوز، در زمینه آمار درگیری استان کهگیلویه و بویراحند شاهد کاهش آمار تا بیش از 40 درصد می باشد و در زمینه درگیری های سازمان یافته و خشن این آمار تقریباً صفر است.

تنها موردی که سردار انصاری را براروخته می کند!

فرمانده انتظامی استان شخصیتی آرام و متواضع دارد اما در مواردی عصبانی و تند خو هم می شود!

سردار مهدی انصاری در مواقعی که سهل انگاری سهوی و یا عمدی پلیس موجب ضرر و زیانی هرچند کوچک برای مردم شود تعارفات مرسوم و شخصیت آرام را کنار می گذارد و به شدید ترین نحو با مسبب برخورد می کند.

مقابله بی امان با سوداگران مواد مخدر

کهگیلویه و بویراحمد جزو استان های پیشرو در زمینه برخورد با هرگونه فعالیت در زمینه مواد مخدر است.

تنها در سال 97 بیش از 6000 کیلو مواد مخدر  کشف و ضبط و حدود 2000 قاچاقچی مواد تحویل مراجع قضایی شده است که در کشور با توجه به وسعت استان یک رکورد به شمار می رود.

پیشگیری مقدم بر برخورد

برای فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگیری مقدم بر برخورد است، به همین سبب الان این استان در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم جزو 3 استان نخست کشور است.

کشف و خاتمه پرونده های مهم در کوتاه ترین زمان

یکی از خواست های عمده مردم از پلیس، برخودر جدی و سریع با بر هم زنندگان امنیت عمومی است و به ویژه در زمینه قتل ها انتظار از پلیس کشف و برخورد با عاملان در کوتاه ترین زمان است.

یکی از خاص ترین پرونده های سالهای اخیر سرقت از طلا فروشی های گچساران و دهدشت بوده است، نیروی انتظامی استان با همکاری دیگر دستگاه های امنیتی، در سرعتی باور نکردنی مجرمان هر دو حادثه را شناسایی، دستگیر و تحویل قانون داد، که بسیار مورد اقبال مردم و خرسندی از جدیت پلیس برای مقابله با هرگونه نا امنی شد.

مسائل سیاسی جایگاهی در امنیت مردم ندارد

سردار مهدی انصاری البته معتقد است امنیت مردم نباید به سیاست گره بخورد، تمامی اقدامات پلیس چه در عزل و نصب ها و چه اقدامات معمول پلیس بی توجه به مسائل سیاسی و صرفاً بر اساس خواست و نیاز مردمی صورت میگیرد.

فرمانده انتظامی استان البته ارتباط خوبی با همه نمایندگان و مراجع سیاسی دارد و این ارتباط را برای سوق دادن مسئولان به بهبود زیرساخت های امنیت مردم ضروری می داند، و در عین حال اجازه رخنه دخالت های سیاسی درون نیروی انتظامی را نداده است.

گسترش دیدارهای مردمی/دسترسی آسان مردم عادی به مقام ارشد انتظامی استان

یکی از اقدامات خوب وی قطعا به گسترش ارتباطات مردمی مربوط می شود، حالا که هدف خدمت برای مردم است باید این مردم را در امورات هم دخالت داد و تعامل  و دسترسی آنها به مقامات پلیس را آسان کرد.

سردار مهدی انصاری در سالهای اخیر زمان های بیشتری را به مردم اختصاص داده است دیدارهای متفاوت مردم را هم در دفتر و مرکز ارتباطات مردمی خود و هم در شهرستان ها در مساجد و مراکز عمومی تعیین و عملیاتی کرده است.

افزایش دیدارها با خانواده های شهدا و ایثارگران در نقاط محروم استان از دیگر اقدامات خوب پلیس در سالهای اخیر است، و حالا مردم می دانند و به خوبی حس می کنند پلیس از جنس خود آنها و برای آنهاست.

به گزارش بویرنیوز، قطعا رسیدن به امنیت ایده آل با همکاری و همراهی همه مردم و سازمان ها ممکن است، اینکه انتظار داشته باشیم برای هر فرد جامعه یک پلیس و مراقب داشته باشیم ابداً منطقی و ممکن نیست، اما اگر هر کدام از ما احساس مسئولیت در قبال نظم و امنیت شهرمان داشته باشیم و در واقع پلیس خودمان و اطرافیانمان باشیم آنوقت میتوانیم مطمعن به  استقرار امنیت ایده آل در کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305602
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بخش پاتاوه و زیلایی گفت:

    بخاطر اینکه مردم جز پاک ترین بی غل و غشل ترین ووفادارترین و فداکارترین مردم این مرزو بوم هستند.مهربان ترین و دلسوزترین مردم متعلق به قوم سرافراز لر و استان زیبا کهگیلویه و بویراحمد هست.انسانیت در رگ و خون مردم لر وجود دارد جوهر و گوهر و سرشت این خطه و مردم لر بسیار بی الایش و پاک و مبری می باشد.

  2. علی گفت:

    خداقوتتون دهد سردار انشا اله موفق وپیروز باشید

دیدگاه شما