شنبه 22 تیر 1398 - 16:19

توضیحات عضو شورای روستای آجم درباره سفر نماینده بویراحمد به دیشموک

عضو شورای روستای پاتاوه آجم دیشموک در شهرستان کهگیلویه تاکید کرد که با وجود تمامی درخواست ها و پیگیری های فراوان برای حضور مسئولان شهرستانی و استانی در منطقه آجم، هیچکدام از مسئولان به این منطقه نیامده و به طور کلی ما را فراموش کرده اند.

به گزارش بویرنیوز، “محمدمراد آفتابی” به خبرنگار ایلنا گفت: آقای راوند امام‌جمعه دیشموک حتما به یاد دارد در جلسه‌ای که تمام مسئولان حضور داشتند به وی التماس کردم به منطقه آجم سفر کند و مشکلات را از نزدیک ببیند اما ایشان به التماس‌های من توجهی نکرد و حتی مشکلات منطقه را برای یکبار در خطبه های نمازجمعه مطرح نکرد.
وی با طرح این سئوال که الان چه شده که امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نمازجمعه به فکر منطقه آجم افتاده است؟ اظهار داشت: متاسفانه تاکنون هیچ مسئولی به جز سازمان جهاد کشاورزی استان توجهی به منطقه محروم آجم حتی در زمان بحران ها نکرده اند.

مسئولان کهگیلویه بزرگ ما را فراموش کرده اند

فرمانده پایگاه امام علی(ع) آجم افزود: 2 بار از آقای دکتر نیکبخت فرماندار کهگیلویه به صورت حضوری خواهش کردم که در زمان بحران‌ها و وقوع سیلاب‌ها به منطقه آجم بیاید و مشکلات را از نزدیک مشاهده کند اما فرماندار کهگیلویه هم منطقه آجم را فراموش کرد و به این منطقه سرکشی نکرد.

آفتابی با بیان اینکه یکبار آقای دکتر نیکبخت فرماندار به من قول داد که به منطقه آجم سرکشی کرده و برخی کالاها و اقلام را برای اهالی بیاورد اما نیامد، تصریح کرد: ما در آن روز، اهالی منطقه را که یک روز بارانی بود در منزل شخصی خودم جمع کرده اما متاسفانه فرماندار بنابه قولی که داده بود به منطقه نیامد و ما نیز شرمنده آن مردم در آن روز بارانی شدیم.

وی وضعیت کنونی منطقه آجم را بسیار تاسف‌بار خواند و تاکید کرد که این منطقه از سوی مسئولان کهگیلویه به فراموشی سپرده شده و تمام ارتباطات کنونی مردمی با حوزه بویراحمد قطع است.

سردار هاشمی وعده بیل مکانیکی داد اما بیل هنوز نیامده

عضو شورای اسلامی روستای پاتاوه آجم دیشموک در ادامه از وعده هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ برای رفع مشکلات محور ارتباطی این منطقه هم اظهار تاسف کرد.

آفتابی گفت: آقای هاشمی نماینده کهگیلویه بزرگ در دیشموک و در جمعی از مردم و مسئولان به من قول داد یکدستگاه بیل مکانیکی برای رفع مشکلات کانال‌های کشاورزی که در سیلاب ویران شده بودند به منطقه آجم اعزام شود اما متاسفانه با گذشت ماه‌ها از آن وعده، این بیل مکانیکی به منطقه محروم ما هنوز نیامده است.

وی افزود: یک دستگاه پُل که ارتباط دهنده آجم به دیشموک است حدود 20 سال است به حال خود رها شده و البته فرسوده شده و بنظر می رسد هیچ سود و فایده ای برای ما نداشته باشد و باید این پُل تخریب و پُل جدید احداث شود.

فرمانده پایگاه امام علی(ع) آجم از تخریب مزارع کشاورزی و نابود شدن تعداد زیادی از دام‌های اهالی در زمان سیلاب‌ها هم اظهار تاسف کرد و ادامه داد: باوجود تمام پیگیری‌ها، هیچ مسئولی از مدیریت بحران و دامپزشکی به منطقه نیامد و هیچ خسارتی هم بابت بیمه کشاورزی و دامداری به ما پرداخت نشده است.

آفتابی گفت: اگر زن باردار یا فرد مریضی در منطقه دچار مشکلاتی شود تنها با بالگرد هوایی امکان نجات دادن جان وی وجود دارد و تاکنون چندین بار با بالگرد هوایی جان برخی از اهالی منطقه آجم نجات داده شده است.

وی با تقدیر از سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بخاطر رفع برخی از مشکلات مردمی منطقه آجم، ادامه داد: بدلیل نبود محور ارتباطی مناسب، تمامی آن زحمات و خدمات که توسط این سازمان انجام گرفته نیز به هدر می رود و فایده ای برای مردم منطقه نخواهد داشت.

فرمانده پایگاه مقاومت امام علی(ع) آجم گفت: محور ارتباطی از سمت دیشموک به آجم طولانی و کاملا تخریب شده که رفت و آمد در این محور بسیار طولانی بوده و از سویی طاقت فرساست اما محور آجم به مارگون فاصله کمتر و برای تردد اهالی آسان و کم هزینه‌تر است و مردم منطقه به همین دلیل اکنون تمامی ارتباطات شان با بخش مارگون بویراحمد است.

آفتابی با برشمردن برخی از دلایل خود برای الحاق منطقه آجم به شهرستان بویراحمد، یادآورشد: جدایی منطقه آجم از شهرستان کهگیلویه و الحاق آن به شهرستان بویراحمد بنفع دولت و مردم منطقه است و تمامی خدماتی که اکنون در این منطقه شکل می‌گیرد از سوی شهرستان بویراحمد است.

وی دعوت از زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی را به اصرار فراوان مردم منطقه آجم شهرستان کهگیلویه دانست و خاطرنشان کرد: وقتی که منطقه آجم از سوی مسئولان شهرستان کهگیلویه به فراموشی سپرده شد ما مجبور شدیم از آقای زارعی نماینده بویراحمد و دنا برای دیدن مشکلات ما و پیگیری رفع آنها دعوت کنیم.

عضو شورای اسلامی روستای پاتاوه منطقه آجم بخش دیشموک گفت: آقای زارعی در آن روز در منطقه سیلاب کلوار مارگون حضور داشت و ما فرصت را غنیمت شمرده و از ایشان خواستیم مشکلات ما را هم ببیند و ایشان نیز دعوت مردم را پذیرفته و در جمع آنان حاضر و قول به پیگیری رفع مشکلات آنان داد.

آمدن زارعی به منطقه آجم بخاطر مسائل انتخاباتی نبوده

آفتابی با بیان اینکه محور ارتباطی ما با سیلاب کلوار مارگون یکی بوده و با هم در ارتباط هستند و آقای زارعی نیز در زمان سفر خود به سیلاب کلوار به ما سر زدند، ادامه داد: ما اکنون از حضور ایشان در جمع مردم تقدیر کرده و خواهش می‌کنیم پیگیر رفع مشکلات ما باشند.

وی گفت: آمدن آقای زارعی به منطقه آجم بخاطر مسائل انتخاباتی نبوده و این سفر را سفر سیاسی نمی‌دانیم و ما فقط می‌گوئیم مشکلات منطقه ما حل شود تا مردم بتوانند با آرامش بیشتری به زندگی خود در این مناطق محروم ادامه دهند.

فرمانده پایگاه مقاومت امام علی(ع) با تاکید براینکه مردم منطقه آجم سالها است که خواستار جدایی این منطقه از شهرستان کهگیلویه هستند، اظهارداشت: اکنون نیز از دکتر کلانتری استاندار استان، دکتر نظری معاون سیاسی، دکتر پرواز مدیرکل سیاسی و تمامی کسانی که میتوانند نقشی در این جدایی و الحاق داشته باشند می‌خواهیم هرچه زودتر منطقه آجم را از بخش دیشموک جدا و به بخش مارگون بویراحمد ملحق کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305583
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همشهری گفت:

    درود به شرف حاج زارع

  2. دکتر م. گفت:

    من با خواندن حرفهای شما مردم محروم روستای اجم به شما حق میدهم که از کهگیلویه جدا شوید.ولی یادتان باشد فرماندار دهدشت یاسوجی است.

  3. استانم گفت:

    آقای دکنر م یعنی چه که فرماندار یاسوجی است ؟
    تو و امثال تو مردم را از هم جدا نکنید و فتنه به راه نیاندازید .
    البته اگه گوش شنوایی داشته باشید

دیدگاه شما