شنبه 22 تیر 1398 - 0:29

ماجرای سفر نماینده بویراحمد به کهگیلویه برای بررسی درخواست های مردم

گروه سیاسی- اواخر هفته جاری، غلام محمد زارعی سفری را به مارگون اختصاص داد.

به گزارش بویـرنیـوز، این سفر با همراهی مدیران و معاونان دستگاه های اجرایی با هدف بررسی مسائل شهر مارگون و مناطق اطراف آن و البته بازدید و بررسی مسائل منطقه آجم صورت گرفت.

این سفر البته در ادامه با حواشی همراه شد و موضع گیری های فراوانی هم از سوی مسئولان و هم رسانه را در پی داشت.

اظهارات امام جمعه دیشموک در خصوص سفر زارعی به آجم

امام جمعه دیشموک جزو نفرات اولی بود که در به بیان مطالبی در این خصوص پرداخت، راوند در اظهاراتی گفت: برخی مسئولان استانی به همراه نماینده بویراحمد و دنا در مجلس بدون هماهنگی با مسئولان شهرستان کهگیلویه عازم منطقه آجم و رودریش می‌شوند تا این منطقه را از دیشموک جدا کنند.

راوند با تاکید بر اینکه جدا کردن آجم و رودریش از دیشموک کهگیلویه به بویراحمد با هدف شهرستان شدن مارگون امکان ندارد، افزود: مسئولان کهگیلویه که از سفر نماینده بویراحمد و دنا و برخی مسئولان استانی بی اطلاع هستند باید در این زمینه پاسخگو باشند.

گلایه فرماندار کهگیلویه از سفر زارعی

فرماندار کهگیلویه نیز با انتقاد از سفر بدون برنامه و هماهنگ نشده نماینده بویراحمد به منطقه آجم، گفت: غلام محمد زارعی بدون اطلاع مسئولان سیاسی استانداری اعم از استاندار و معاون سیاسی به منطقه آجم سفر کرده است.

جعفر نیکبخت با بیان اینکه هرگونه الحاق باید روال قانونی خود را بگذراند، ادامه داد: بحث الحاق دهستان آجم و رودریش به مارگون بویراحمد تاکنون حتی در حد حرف نیز نبوده است.

وی که به گفته خودش با تماس یک خبرنگار از این سفر مطلع شده است، خاطرنشان کرد: هرگونه تغییر و جداسازی منطقه‌ای با درخواست کتبی اهالی و ارائه به فرمانداری و بعد ارسال به استانداری برای بررسی و در صورت موافقت استانی این امکان وجود دارد در حالی تاکنون مردم این منطقه درخواستی به فرمانداری ارائه نکرده‌اند.

استقبال گرم مردم آجم از نماینده بویراحمد/ سفر زارعی ارتباطی به مسائل انتخاباتی نداشت

بخشدار مارگون شهرستان بویراحمد نیز در واکنش به این سفر به رسانه ها گفت: سفر آقای زارعی نماینده کنونی بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم به روستای آجم بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه با دعوت خود مردم آن منطقه انجام گرفته و ما هیچ نقشی در این نشست نداشته ایم و این دعوت به گونه ای بود که وقتی نماینده بویراحمد وارد آن روستا شد برای استقبال از وی گلوله شلیک کردند و گوسفند قربانی نمودند.

بخشدار مارگون بویراحمد در پاسخ به این سوال که گفته می شود آقای زارعی بخاطر مسایل انتخاباتی اقدام به این سفر نموده و البته ممکن است اختلافاتی در آینده نزدیک بین بویراحمد و کهگیلویه بخاطر این سفر پیش بیاید؟ هم ادامه داد: من میزبان سفر و حتی برنامه ریز آن نبودم و فکر نکنم بخاطر مسائل انتخاباتی امسال هم این سفر شکل گرفته باشد.
دانشی اصل گفت: سفر نماینده بویراحمد و دنا به روستای آجم بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه را سفر اختلاف افکنانه بین دو حوزه انتخابیه نمی دانم چون مردم منطقه میزبان دعوت از آقای زارعی بودند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مردم آجم بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه قبلا خواستار جدایی از شهرستان کهگیلویه بوده اند یا خیر؟ هم تاکید کرد: مردم این روستا چهارسال پیش خواستار جدایی از شهرستان کهگیلویه بوده و مکاتبات آن هم موجود است.

طبق بررسی های خبرنگار بویرنیوز، فاصله منطقه آجم تا مارگون تقریباً یک سوم فاصله آن با دیشموک است و آنطور که اظهارات بخشدار مارگون حکایت دارد بنا بر دلایل اینچنینی مردم این منطقه چند سالی است درخواست های  متعددی بر جدایی از شهرستان کهگیلوبه داشته اند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305556
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    مردم ازحرفهای نماینده کهگیلویه به تنگ آمدند .زارعی وتاجگردون می تواند برای مردم ابن منطقه بدبخت کاری کنند بهتر است که جدا شوند

دیدگاه شما