چهارشنبه 19 تیر 1398 - 10:13

ابراز نگرانی روحانی معروف دهدشتی در خصوص خودکشی کودکان و پاسخ معصومه ابتکار

 

به گزارش بویرنیوز، اسماعیل آذری نژاد با انتشار عکسی در حساب توییتری خود خطاب به معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، نوشت:

«خانم ابتکار سلام علیکم

امروز در بخش کوچک دیشموک دختر ۱۴ساله دیگری خودکشی کرد

چند هفته پیش مادر بارداری خودسوزی کرد

دوماه پیش در سه روز سه نوجوان خودکشی کردند.

پارسال مادر جوانی جلوی چشم چهار فرزندش خودسوزی کرد.

لطفا ورود جدی و اثرگذار کنید.»

در پاسخ به توییت آذری نژاد، ابتکار در حساب توییتری خود نوشت:

«آقای آذری با سلام. چنانچه در جریان بوده اید از حدود یک و نیم سال پیش معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده پیگیری ها و مکاتبات متعدد با آموزش و پرورش، منابع طبیعی، خیرین و استانداری برای ایجاد یک مرکز آموزشی با خوابگاه برای مربیان و دانش آموزان دختر دیشموک انجام داده، ولی از آنجا که سیاستگذاری برعهده معاونت و ابزارهای اجرایی در دستگاههای دیگر بوده کار به کُندی پیش رفته است. البته تماس ها و جلسات با خیرین مدرسه ساز به جلب موافقت آنها منجر شده، اما در انتظار زمین هستند.

متاسفانه در بحث زمین همکاری لازم در استان و بعضا ادارات استانی صورت نمی گیرد. در حالیکه شخصا سال گذشته در شورای اداری و جمع مدیران کل استان کهگیلویه و بویر احمد موضوع را مطرح و خواستار توجه و رسیدگی فوری شدم.

از جمله اقدامات معاونت مکاتبه و پیگیری با سازمان بهزیستی برای ایجاد یک مرکز اورژانس و خدمات اجتماعی در دیشموک بوده و شخصا هم با رییس سازمان بهزیستی در این مورد صحبت و ضمن تشریح وضعیت تقاضای اقدام کرده ام.

معاونت براساس تجربیات قبلی طرح تاب آوری اجتماعی را در منطقه مناسب ارزیابی کرده و قرارداد اجرای آن برای استان کهگیلویه و بویر احمد با تمرکز بر دیشموک با استانداری بسته شده و از هفته آینده انشاالله آغاز می شود.

همچنین با در نظر گرفتن نقش سازمان های مردم نهاد، معاونت در نشست منطقه ای برای توان افزایی این نهادها که هفته جاری در شیراز با حضور نمایندگان اکثر سمن های زنان و خانواده آن استان برگزار شد، دیشموک را از محورهای مهم پروژه ها و اقدام مشترک برای مداخله اجتماعی مطرح کرده است.»

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305451
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    جناب اقای آذری خواهش میکنم در نامه بعدی خود به ابتکار بنویسید که در سفارت امریکا در دیشموک هست تا خانم ابتکار با سرعت نور خودشو به دیشموک برسونه و با یه حرکت استثنایی از دیوار سفارت بالا بره

  2. ناشناس گفت:

    خانم دکتر ابتکار فقط ادعا دارد. نه نظراتش کارشناسی واصولی است .نه منشش.

دیدگاه شما