چاپ این برگه

توسعه بیسابقه تولید فولاد در ایران؛ دکتر غریب پور: سیاست ایمیدرو توسعه صنایع بزرگ در کنار دریا است

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: سیاست ایمیدرو توسعه صنایع بزرگ در کنار دریا است. وی همچنین از امضا تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم با هدف “توسعه و افزایش ظرفیت فولاد تا 10 میلیون تن در منطقه اقتصادی خلیج فارس” و تامین زیرساخت های این طرح توسط ایمیدرو خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، دکتر خداداد غریب پور که در نشست “توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف 10 میلیون تن در منطقه اقتصادی صنایع انرژی بر خلیج فارس” سخن می گفت، افزود: سرمایه گذاری در قالب طرح های بزرگ سیاستی است که امروز باید در الویت های برنامه های معدن وصنایع معدنی قرار بگیرد.


وی با تاکید بر سرمایه گذاری با نگاه جامع ملی به منظور تکمیل زنجیره ارزش محصولات عنوان کرد: به طور حتم این دیدگاه منجر به ایجاد ارزش افزوده در بخش معدن وصنایع معدنی خواهد شد و ایمیدرو علاه بر فولاد، به دنبال تدوین برنامه جامع و راهبردی دیگر محصولات همچون مس و سرب و روی است.

غریب پور ضمن قدردانی از شرکت های معدن و صنایع معدنی در تشکیل کنسرسیوم توسعه و افزایش تولید فولاد تا 10 میلیون تن در منطقه خلیج فارس، گفت: پس از سال ها این طرح با مشارکت بخش خصوصی به سرانجام رسید و امیدواریم، رویه تشکیل کنسرسیوم در سرعت بخشیدن به دیگر طرح ها تعمیم داده شود.

حمایت استاندار هرمزگان از توسعه فولاد در منطقه خلیج فارس

استاندار هرمزگان نیز طی سخنانی اعلام کرد: تجمیع واحدهای کوچک و توسعه واحدهای بزرگ مقیاس، طرحی است که در کشور چین اجرایی شد و دستاوردهای قابل توجهی را برای این کشور به همراه داشت.

فریدون همتی افزود: با این تعریف در شرایط تحریم، تشکیل کنسرسیوم در طرح های بزرگ صنعتی و معدنی می تواند ارزش افزوده بسیاری را نصیب کشور کند.

وی گفت: ظرفیت های قابل ملاحظه در جنوب کشور ما را ملزم به حمایت از طرح هایی همچون توسعه صنعت فولاد در منطقه خلیج فارس می کند. از این رو حمایت همه جانبه خود را از این طرح که در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است، اعلام می کنیم.

بنابر این گزارش، ایمیدرو به همراه شرکت های ملی فولاد ایران، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب کیش، مادکوش، صبا فولاد خلیج فارس و گل گهر کنسرسیوم توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف 10 میلیون تن در منطقه اقتصادی خلیج فارس را تشکیل می دهند.

گفتنی است، تفاهمنامه همکاری طرح توسعه فولاد تا سقف 10 میلیون تن به امضا شرکت های حاضر در این کنسرسیوم رسید.