چاپ این برگه

مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

در آیینی با حضور مسئولان کشوری و استانی، مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

به گزارش بویرنیوز، آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم سازمان تعزیرات حکومتی و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار داشت: ما در چند سال گذشته در فضایی کار کردیم که برخی معیارهای استاندارد را نداشت اما نیروهای انسانی ما فقدان همه این شرایط را در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد در درون خود بازتولید و این خلاء را پر کردند.

رضا زیرایی افزود: تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 در رتبه 31 کشور قرار داشت که با چینش طلایی نیروها و جابجایی استعدادها توانستیم در پایان سال 97 به رتبه پنج کشور ارتقاء پیدا کنیم.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین با بیان اینکه قاچاق کالا از جمله مواردی است که سبب نابسامانی بازار شده، گفت: وظیفه تعدیل نوسانات بازار و مبارزه با افرادی که احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی می‌کنند طبق قانون بر عهده تعزیرات حکومتی است.

جعفر گوهرگانی افزود: امروز عوامل مختلفی سبب شده که کالاهای اساسی باکیفیت و به موقع به دست مصرف‌کندگان نرسند که یکی از این عوامل وجود افراد سودجویی هستند که در بازار هستند و اثرات ناشی از اختفاء، احتکار، گران فروشی و کم فروشی کالاها توسط این افراد سبب نوسانات بازار می‌شود.

وی با اشاره به وظیفه بازرسان صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی در مقابله با نوسانات بازار، عنوان کرد: امیدواریم برخوردها نقش بازدارنده داشته باشند تا شاهد ثبات قیمت‌ها و رضایت مردم باشیم.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نوسانات قیمت پیاز در برهه‌ای از زمان، گفت: قیمت این محصول در یک مقطع 15 تا 16 روزه تا 18 هزار تومان هم افزایش می‌یافت و این بیانگر این است که این کالا در بازار تولید، بسته‌بندی و نگهداری شده اما نگهداری آن طوری بوده که از دید بازرسان صنعت و معدن عمدی یا سهوی مخفی ماند.

گوهرگانی با بیان اینکه در رابطه با این محصول برخورد با احتکارکنندگان به موقع صورت نگرفت و نظارت بر بازاری که خالی از محصول شد به موقع گزارش داده نشد، ابراز کرد: همه این عوامل سبب شد که دلالان و واسطه‌ها به سودجویی‌های کلان برسند و در این زمینه نارضایتی مردم را هم شاهد بودیم.

وی تأکید کرد: اگر هر کدام از دستگاه‌های تولیدکننده، توزیع‌کننده، دستگاه‌های تأمین‌کننده امنیت غذایی و دستگاه‌های ناظر کار خود را انجام دهند دست سودجویان بسته می‌شود و در این زمینه نیاز است که همه دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه صنعت و معدن با تعزیرات حکومتی همکاری کنند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بازار استان ما نوسانات زیادی دارد و یک آشفته بازار را شاهد هستیم، گفت: نظارت مستمر بر قیمت‌گذاری‌ها و تاریخ انقضای مصرف باید در دستورکار دستگاه‌های متولی باشد.

گوهرگانی خواستار برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اصناف مختلف شد و بیان کرد: اصناف فعال در حوزه فناوری اطلاعات از جمله خدمات موبایلی‌ها بیش از حد مردم استان را سرکیسه می‌کنند که نیاز است با آنها برخورد شود.

مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به بخشی از تخلفات حوزه اقتصادی را بر عهده دارد که بخشی از این تخلفات در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، بهداشت و کالا و خدمات هستند و برای مقابله با این تخلفات نیاز به همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها داریم.

برات‌علی صالحی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی در خدمت مردم است تا باری از مشکلات مردم را بردارد، افزود: اجرای برنامه‌های عملیاتی بر اساس سیاست‌های کلی سازمان، استفاده از خرد جمعی در اجرای برنامه‌ها، توجه به توقعات عامه مردم، ایجاد توازن بین انتظارت با ماموریت‌های سازمانی، صیانت از نیروی انسانی و خادم مردم بودن مدیر و کلیه کارکنان در دستور کار تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم از خدمات رضا زیرایی مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و برات‌علی صالحی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.