سه شنبه 18 تیر 1398 - 11:36

اقدام عملی اتاق بازرگانی یاسوج برای استفاده از ظرفیت گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز، با توجه به ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گیاهان دارویی، گل محمدی و گل رز، کمیسیون صنعت و معدن اتاق یاسوج اقدام به اعزام هیئتی متشکل از فعالین اقتصادی استان در حوزه های کشاورزی، گیاهان دارویی، گل رز ،گل محمدی و صنعت فرآوری محصولات کشاورزی، به استان کرمانشاه و شهر گره بان برای بازدید از مجتمع کشت و صنعت این شهر نمود.

پیشینه کشت گیاهان دارویی و گلابگیری سنتی در منطقه گرِه بان از توابع شهرستان هرسین استان کرمانشاه به سالیان دور باز می گردد، گره بان یکی از موفق ترین مناطق کشور در حوزه کشت گیاهان دارویی می باشد، منطقه ای که به دلیل آب و هوای خاصش، بسیار نزدیک به مناطق زیادی از استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد.

در همین راستا کمیسیون صنعت و معدن اتاق یاسوج با اعزام این هئیت تلاش کرده است تا با کمک تجربیات کشاورزان و صنعتگران گره بان در زمینه های مختلف کشت، داشت، برداشت و فرآوری محصولات مختلف گیاهان دارویی، فعالین حوزه کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز در مسیر حرفه ای و توسعه کسب و کارهای مرتبط با کشاورزی و گیاهان دارویی قرار دهد.

اعضای این هیئت در بازدید از مزارع و کارخانجات مختلف گره بان، از نزدیک با مشاهده مراحل مختلف تولید محصولات این منطقه از کشت تا فرآوری و بسته بندی نهایی، آموزش های لازم را در این زمینه گذراندند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305382
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما