دوشنبه 17 تیر 1398 - 9:29

هشدار جدی به پلیس و مردم کهگیلویه و بویراحمد/قوه قضائیه هزینه تخلفات را سنگین کند

فصل تابستان  برخی جرائم آمار صعودی به خود میگیرند که همین امر لزوم دقت نظر و خانواده ها و نظارت بیش از پیش پلیس را ضروری می سازد.

به گزارش بویرنیوز، شب گذشته دو سرقت در مناطقی از شهر  یاسوج  اتفاق افتاد، در مورد اول که در یکی از خیابان های امامت اتفاق افتاد، طلاها و وسایل با ارزش یک خانه طبق ادعایی که این خانواده به پلیس داشتند، به سرقت رفت.

در مورد دوم مساله کمی عجیب تر بود، افراد ناشناس با مراجعه به منزل یک وکیل در خیابانی در نزدیکی بلوار شهید قرنی اقدام به تخریب درب ضد سرقت با وسیله ای همچون پتک کردند، این بار البته سارقان گو با به دنبال مدارک و پرونده هایی بودند و از وسایل خانه چیزی همراه خود نبردند(البته طلاهای ساکنین این خانه در صندوق امانات بانک به امانت گذاشته شده بود).

به گزارش بویرنیوز، این دو مورد از سرقت هایی بود که اطلاع رسانی میشود و البته چند نکته مهم هم برای مردم و هم برای پلیس:

در تابستان معمولاً با افزایش برخی جرائم در شهرها روبرو هستیم، از جمله سرقت ها که به ویژه در برخی مناطق با درصد بیشتری رخ می دهد و در برخی موارد هم با زیر نظر گرفتن سوژه ها، سارقین در فرصتی مناسب نقشه شوم خود را عملی می کنند.

در وهله نخست رعایت اصول ایمنی از سوی خود مردم یک ضرورت جدی است، هم در زمینه خودرو و هم خانه با رعایت چند نکته ساده میتوان کار دزدها را سخت کرد.

در خصوص خودرو:

خودرو را مجهز به سیستم های دادگیر و قفل های ایمن بکنیم، پارکینگ ها و اماکن امن را برای پارک خودرو انتخاب کنیم و البته هیچگاه مدارک مهم را درون خودرو جای نگذارید.

اگر برای مدت طولانی مجبور به پارک خودرو در یک مکان هستید توصیه میشود ضمن اینکه محل امنی انتخاب میکنید، چندباری از خودروی خود سرکشی و بازدید کنید.

در خصوص خانه ها:

کلیدهای خود را هیچگاه در منزل و در مکان هایی به قول خودمان ایمن قرار ندهیم.

وسایل با ارزش و طلاجات را بدون رعایت اصول ایمنی در خانه نگهداری نکنیم، اگر مجبور به این کار شدید، اولاً باید شناسنامه و مدارک وسایل با ارزش تهیه و در مکانی جدای از این وسایل نگهداری شود و در ثانی نقاط در دسترس و ساده را برای نگهداری از وسایل با ارزش تان انتخاب نکنید.

اگر خانه هاي اطراف شما خالي از سکنه است يا در مجاورت آنها مشغول ساختمان سازي هستند لازم است که از منزل خود مراقبت بيشتري به عمل آوريد.

قبل از خروج از خانه الزاميست به بسته بودن در ورودي پشت بام اطمينان حاصل نموده و از قسمت هاي مختلف منزل سرکشي به عمل آوريد اين اقدامات را شبها قبل از خوابيدن نيز انجام اگر اگر خروج طولانی از منزل دارید باید از فردی مطمئن بخواهید مدام از خانه سرکشی کند و شب ها چراغ های خانه را روشن بگذارد.

قابل توجه پلیس:

شاید یکی از اقدامات کمتر توجه شده توسط پلیس، انجام اقدامات کارشناسی در خصوص جرائمی از جمله سرقت باشد، قطعا در مناطق مختلف جرائم مختلف و متفاوتی داریم، باید با یک تحقیق میدانی و تخصصی در مناطق مختلف علل و فراوانی جرائم را رصد و متناسب با ان نظارت ها و برخوردها را تنظیم کرد.

اکیپ های گشتی و نظارتی را باید قویتر و بیشتر کرد، خود حضور فیزیکی پلیس موجب ایجاد فضای نا امن برای مخلان امنیت مردم میشود پس به این مساله بیش از پیش توجه شود.

آموزش و آگاه سازی مستمر با ارائه موارد واقعی و عینی میتواند اثرگذاری قابل توجهی در زمینه یادگیری شیوه های مؤثر پیشگیری از وقوع جرائم باشد و باید در راس اقدامات پلیس باشد.

انتظار عمومی از دستگاه قضا:

برخورد قاطع با مخلان امنیت عمومی، انتظار جدی مردم کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه قضا است.

برخورد با سارقان باید انقدر محکم و جدی باشد که هزینه خلاف را برای افراد بزهکار بالا ببرد ، نباید این احساس باشد که سرقتی میشود و در نهایت با جلب رضایت شاکی و یا وثیقه بتوان سریع خلاص شد.

به گزارش بویرنیوز، البته که پلیس و نیروی انتظامی باید نهایت جدیت در پیشگیری از وقوع جرائم و در وهله بعد برخورد قاطع و بدون اغماض را در حد اعلا انجام دهند اما خود مردم نیز باید با رعایت هشدارها و توصیه های این دو نهاد، اجازه بروز جرائم را ندهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305241
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما