چاپ این برگه

رفع گلایه چندساله برخی مناطق یاسوج از آب و فاضلاب شهری/آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در چند قدمی اصلاح!

رفع افت فشار آب شرب مناطق سررود جنوبی/تعویض و مرمت 200 متر خط انتقال

به گزارش بویرنیوز، در پی افت فشار و قطعی مکرر آب شرب در شهرک های ولایت، الغدیر، تلخسرو و سروک عملیات اصلاح و جابجایی خط انتقال 12 اینچ آب شرب مناطق مذکور صورت گرفت.

فیض الله پاسره مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت عملیات اجرایی در تقویت فشار آب این مناطق اظهار کرد: پس از نشت یابی و هدر روی آب ، دفتر معاونت مهندسی و توسعه شرکت طی اقدامی مهندسی مجدد خط انتقال آب را در دستور کار قرار دادکه در این راستا واحد فنی و مهندسی شرکت برای اصلاح بیش از 200 متر از خط انتقال اقدامات لازم را انجام دادند.

وی افزود: این عملیات از محل ایستگاه پمپاژ پارک ساحلی یاسوج به سمت مخزن ذخیره آب سروک انجام شد.

پاسره یادآور شد: با انجام این عملیات و با نشت یابی و مشخص نمودن 14 لیتر بر ثانیه هدر رفت آب در این خط انتقال، مشکل افت فشار مناطق سررود جنوبی بر طرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمدیادآور شد: با ترمیم این خط انتقال دبی آب این مناطق به بیش از 37 لیتر بر ثانیه افزایش و مشکل نوسان آب شرب 1200 خانوار برطرف می شود.

پاسره خاطرنشان کرد: بیش از 3 هزار میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شد.

به گزارش بویرنیوز، مردم این مناطق مستمراً با ارسال پیام های ضمن گلایه از وضع آب شرب خود، از بی توجهی مسئولین به خواسته هایشان انتقادات متعددی داشتند.

در روزهای اخیر مدیرعامل جدید آب و فاضلاب شهری، با سرکشی و حضور چندباره در این مناطق دستورات پیگیری جدی رفع مشکلات را صادر و حالا پس از مدت کوتاه حضورش در این شرکت به درخواست چند ساله مردم این مناطق پاسخ داده شد.

گفتنی است پیش از این پاسره از رفع ایرادات و اصلاح روند آبرسانی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به تناسب بودجه و امکانات و البته با انجام اقدامات علمی و کارشناسی شده خبر داده بود.