شنبه 15 تیر 1398 - 14:47

اقدامات فراتر از انتظار پارک علم و فناوری یاسوج/تحسین قائم مقام وزیر علوم از پارک

قائم مقام وزیر علوم،تحقیقات و فن آوری  در دیدار با فناوران مستقر در پارک علم و فناوری استان، حمایت از پارک های علم و فناوری  را هدف اصلی وزارتخانه در حوزه فناوری  دانست و افزود: استفاده از کیفی ترین مدیران در حوزه فناوری وزارت علوم، نشان دهنده اهمیت این بخش برای نظام و جامعه است.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات پارک های علم و فناوری در سال 98اضافه کرد: این افزایش اعتبارنشان از حمایت همه جانبه از پارک ها و مراکز رشد است.

مدیر مرکز هیات های امنا و ممیزه وزارت علوم افزود: این تلاش ها کافی نیست و بایستی سرعت حرکت توسعه پارک ها شتاب بیشتری بگیرد.

دکتر عبدالرضا باقری تصریح کرد: انتظار مشاهده این همه پیشرفت در پارک جوان کهگیلویه و بویراحمد را نداشتم.

وی اظهار داشت: این پیشرفت ها حاصل پیگیری مدیران جوان است و برنامه وزارت علوم استفاده از نیروی جوانی مدیران در پارک های علم و فناوری است.

وی در پایان سخنان خویش تعامل پارک های علم و فناوری با دانشگاهها را مهم و ارزشمند دانست و افزود: پارک های علم و فناوری،  باید پاتوق علمی دانشجویان عضو انجمن های علمی شود.رئیس پارک علم و فناوری استان نیز خواستار توسعه زیرساختی پارک علم و فناوری استان از قبیل اختصاص زمین شد.

دکتر هاشمی فرایند تحویل سوله خریداری شده دانشگاه پیام نور را فرسایشی دانست و بر تسریع در تحویل این سوله تاکید کرد، وی همچنین خواستار ایجاد راهکارهایی قانونی در جذب نیروی انسانی شد.

به گزارش بویرنیوز،  تنها در سال گذشته واحدهای فناوری مستقر در پارک قریب به ۴ میلیارد تومان سودآوری داشتند و گفته میشود در سال جاری و در ادامه شاهد افزایش حمایت های پارک از نخبگان و فناوران جوان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305170
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما