شنبه 15 تیر 1398 - 7:38

اتهام زنی یک مسئول اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به رسانه ها!

مدیرکل اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی گفت: بیکاری و فقر کمترین تأثیر را در خودکشی و طلاق استان دارند.

به گزارش بویرنیوز، حجت الاسلام میرمحمدی اظهار داشت: عده‌ای از دوستان برای اینکه نظام مقدس جمهوری را زیر سؤال ببرند، اقدام به نشر اکاذیبی با تیترهای چون بیکاری و فقر عامل اصلی طلاق‌ها است. درحالی‌که با توجه به آماری که ما در استان به دست آوریدم کمتر از 3 درصد طلاق‌ها به دلیل بیکاری و فقر است، اما برعکس بیشترین آمار طلاق در بین کارمندان و مهم‌ترین عامل طلاق در استان ما دخالت والدین است که شامل 27 درصد طلاق‌های استان می‌شود.

وی افزود: در بحث طلاق خوشبختانه کارهای خوبی در استان صورت گرفت، از سه سال قبل کارگروهی متشکل از کارشناسان حوزه‌های مختلف تشکیل و اقدام به شناسایی کامل عوامل طلاق در استان کردیم. و به این نتیجه رسیدیم که 50 درصد طلاق‌ها به دلیل اختلاف فرهنگی و عقیدتی زوجین و خانواده‌های آنان بود.

به گزارش بویـرنیـوز در این باره چند نکته قابل ذکر است:

اسم “بیان مشکلات جامعه و نقد شرایط و احوال ناخوش مردم ” را نمیتوان ضربه به نظام مقدس اسلامی دانست، نقد به بیکاری حداکثری جوانان، افزایش خودکشی ها، افزایش طلاق ها و موارد اینچنینی و البته فقر و نبود زمینه اشتغال برای خیلی از جوانان کهگیلویه و بویراحمد، تلنگری برای اصلاح است نه اقدامی برای مقابله با نظام!

در مطالب ذکر شده توسط رسانه ها که عمدتاً به نقل از یکی از ارشدترین مقامات کشور در امور جوانان است(تندگویان؛ معاون ورزش و جوانان)، از بی تاثیر نبودن عامل بیکاری و فقر گفته شده نه اینکه تمام ماجرا به این دو مقوله مربوط است.

در کهگیلویه و بویراحمد ریشه فرهنگی و اختلافات سلایق هم هست اما نمیشود منکر اثرگذاری فقر و بیکاری شد، بسیاری از همان زنان کارمند که شما میفرمائید شوهرانشان بیکار هستند و یا از طبقات پایین تر اجتماعی و اقتصادی نسبت به آنان هستند.

قطعاً یکی از دلایل چالش های امروز ما عدم تاثیرگذاری اقدامات حداقلی نهادهای فرهنگی استان است، ما هم در آموزش کم گذاشته ایم و هم در فرهنگ سازی متناسب و بومی سازی شده در استان کم کاری کرده ایم.

بی تردید اختلافات فرهنگی نسل های امروز و دیروز، شبکه های اجتماعی، باورهای سخت و انعطاف ناپذیر مردم استان، کمرنگ شدن اعتقادات والبته بیکاری و فقر همگی فاکتورهای مؤثری در بروز اتفاقات ناخوشایند در کهگیلویه و بویراحمد است.

از طرفی انتظار حل مشکلات تنها به وسیله مسئولان، امری محال و غیر منطقی است، خلاصی از چالش ها، همراهی و همکاری خود مردم را حتی بیشتر از دستگاه های فرهنگی می طلبد، اگر به دنبال جامعه ای سالم برای خود و فرزندانمان هستیم ابتدا باید تغییر را از خودمان شروع، سپس به دیگران هم توصیه کنیم و بعداً از دستگاه های فرهنگی پاسخگویی بخواهیم.

به گزارش بویرنیوز، قطعاً هدف رسانه های استان بیان مشکلات برای اصلاح است، میتوان به جای اتهام زنی به رسانه ها، آنها را هم با تغذیه مطالب مفید فرهنگی در اقدامات پیشگرانه سهیم کرد تا شاهد تحول بهتر در اقدامات فرهنگی و مقابله ای با رخدادهای نامیمون طلاق و خودکشی باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305109
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ساربان گفت:

    سواره از پیاده خبر ندارد . ایشان فعلا برای خودشان حقوق بگیرن و نمیدونن درد فقیری و بیکاری چیه …

  2. ناشناس گفت:

    دروغ . واقعا مشكل فقر و بيكاريه

  3. مینا گفت:

    با تشکر از سایت بویر نیوز که الحق و الانصاف درد مردم را خوب می داند و عنوان می دارد. خدا را گواه می گیرم من یک زن متاهل و کارمند داری یک شوهر بیکار هستم که تمام مشکلات ما مالی و بیکاری همسرم است و حتی در اطرافیانم نیز همینگونه هست. تقاضا دارم نهایت تلاش و خدمت رسانیتون رو جهت رفع مشکلات ما انجام بدین. ما بی پشت و پناهیم. خدا خیرتون بده. برای ما جوونا دعا کنید خواهش می کنم

دیدگاه شما